Jump to content
Emr01

2006 Subaru Legacy P0021 ve P0304 hata kodu

Tavsiye Edilen Mesajlar

Emr01    9
Emr01
Oluşturuldu: (düzenlendi)

İyi akşamlar arkadaşlar aracım hava valfi  arızası veriyordu burdanda sizle paylaşmıştım hava valfi değişti aracı aldım gidişi felan gayet iyiydi fakat 15-20 km sonra 2000-3000 devir arasında gaza basınca araç gazı kesik kesik yiyor daha sonra bianda gaz yiyor ama çokta istekli hızlanmıyor veya birinci viteste yine gaza bi anda basınca 2000-3000 devir arası kesik kesik gaz yiyor sonra bianda araç açılıyor  aracı cihaza bağladım P0021 ve P0304 arıza kodlarını veriyor,acaba bu hata kodları ayrı ayrı arızalarmı yoksa tek arıza diğerinimi tetikliyor ,sizce sorun ne olabilir arabayı alalı 1ay oldu vallahi arabadan soğudum 

Emr01 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    568
RSBurak

P0021 avcs arızası büyük bir ihtimalle diğer arızada bundan kaynaklı şöför tarafındaki avcs valfini söküp temizlemeyi deneyin en son yağ değişimi ne zaman yapıldı

ocv_zps95f0bab4.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01
yanıtlandı (düzenlendi)

Ben aracı alalı 2000 km oldu ben almadan tahmini 500 veya 1000 km önce değişmiş 

Bu Avcs nedir ne işe yarar 

Emr01 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    568
RSBurak

Değişken zamanlı sübap ayarlayıcısı üst devirlerde egzantrikler açı değiştirerek daha sübapları daha fazla açıp kapar. Bu sistemde yağ basıncıyla çalışır. Ya yanlış yağ var yağ pis yağ var yada avcs valfi kapalı kalmış 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01
yanıtlandı (düzenlendi)

Yağ olarak motul 5-40 var,Bu parçanın arızalı olması motorun titreyerek çalışmasına sebeb olurmu,özellikle araç soğukken fazla sarsıntı var motor normal ısısına gelince sarsıntı azalıyor yok denecek kadar az,birde motor normal ısısında olsa  bile yokuş çıkarken yokuşta ışıkta durdum sarsıntı çok fazla yola devam ediyorum düz yolda veya yokuş aşağı durdum sarsıntı azalıyor yani araç zorlandığı anda durunca sarsıntı fazla zorlanmadan durunca sarsıntı az birkaç kişi subap ayarı dedi ama araca ankara argosta 2000 veya 3000 km önce  subap ayarı yapılmış ,argoslada görüştüm subaplar değişmesi gerekse subap ayarında değiştiririz dediler gerek olmadığı için motor inmeden ayar yapılmış,peki bukadar   kısa sürede tekrar ayar istermi bazılarıda motor inmeden yapılan subap ayarı tam olarak verimli olmaz diyor,bu sarsıntının sebebi başka ne olabilir,hava valfi değişti ama sarsıntı devam ediyor,avcs arızası sarsıntı yaparmı 

Emr01 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.806
Erçay
yanıtlandı (düzenlendi)
3 saat önce, Emr01 :

avcs arızası sarsıntı yaparmı

Yapar, temizledikten sonra durumuna tekrar bakın, hala sarsıntı varsa diğer ihtimallerin üzerinde duralım, bahsedilen sorunlar subap ayar bozukluğuna işaret ettiği için subap ayarı arızalı yorumu yapılmış olması doğal, lakin siz ayarın yeni yapıldığını belirtmişsiniz. Bu yüzden önce temizlik yapın, sonra ateşleme sisteminde hata var mı onu ele alırız. Bağlantılı bir soru sorayım şikayetlerimiz hem benzin hem de LPG'de geçerli mi?

Son olarak PO304 kodu da 4.silindirde Ateşleme problemine delalet eder

Erçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.806
Erçay

Benzinde kullanırken aracınızındaki problemler ortadan kalkıyorsa, 4 numaraları lpg enjektöründe arıza var diyebiliriz, teyit etmek için araç LPG'de iken 4 numaralı enjektöre gelen gaz hortumunu pense karga burnu gibi bir el aleti ile sıkın, motorun çalışmasında bir değişim olmuyorsa o enjektör arızalıdır. Garanti olması açısında bu işlemi diğer enjektörlerde de deneyin, hortumu sıktığınızda araç stop edecekmiş gibi sarsılıyorsa enjektör çalışıyor, hiçbirşey olmuyorsa çalışmıyor. 

Buji ve buji kablolarınızın ne zaman değiştiğine dair bilginiz var mı? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

sorunları hem benzin hem lpgde yapıyor farketmiyor,buji ve kablolarla ilgili bilgim yok olmazsa onlarada bakayım şu promlemler bir bitsede arabadan zevk almaya başlasam...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.806
Erçay
48 dakika önce, Emr01 :

sorunları hem benzin hem lpgde yapıyor farketmiyor,buji ve kablolarla ilgili bilgim yok olmazsa onlarada bakayım şu promlemler bir bitsede arabadan zevk almaya başlasam...

ben de aracımı aldıktan bir süre sonra Rize'ye gitmiştim, benzer durum başıma geldi, tekleme, yığılma, yokuşta çekmeme ( öyle ki aracı boşa alıp dip gaz pompalıyordum yığılması gitsin diye) şeklinde. Bujileri değiştim ama 3 numaralı buji kablom deforme olmuş, zaten telden tutuyordu kafası sökerken koptu. Rize'de bulamadık tabi ki :) galeride satılık olan bir impreza'nın buji kablosunu söküp benim legacy'e uydurduk, öyle Ankara'ya geldim, o galerinin kablosunu geri yolladım, kendi buji kablolarımın tamamını değiştim. Araçta bir sorun kalmadı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

İnşallah bendede buji kablosu veya buji promlemidir bugün ilk işim sanayiye gitmek olacak,böyle giderse  sanayiden çıkamıyacaz anlaşılan☺️Titreme,yokuşta boğulma gaz yememe düz yolda bile araç isteksiz hızlanıyordu egr arızası gösterdi değiştirdim eskiye göre şimdi biraz daha iyi sanki  ama titreme devam ediyor, şimdide dediğim gibi 2000-3000 devir arası kesik kesik gaz yiyor sonra bianda açılıyor,avcs ve kabloları kontrol edecem umarım düzelir,sanayiye gitmeyi unutmuştum yıllar öncesine dönüş yaptım ☺️Demekki sanayi sohbeti beni çağırıyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    405
kmvolkan
25 dakika önce, Emr01 :

İnşallah bendede buji kablosu veya buji promlemidir bugün ilk işim sanayiye gitmek olacak,böyle giderse  sanayiden çıkamıyacaz anlaşılan☺️Titreme,yokuşta boğulma gaz yememe düz yolda bile araç isteksiz hızlanıyordu egr arızası gösterdi değiştirdim eskiye göre şimdi biraz daha iyi sanki  ama titreme devam ediyor, şimdide dediğim gibi 2000-3000 devir arası kesik kesik gaz yiyor sonra bianda açılıyor,avcs ve kabloları kontrol edecem umarım düzelir,sanayiye gitmeyi unutmuştum yıllar öncesine dönüş yaptım ☺️Demekki sanayi sohbeti beni çağırıyor 

Gaziemirde yetkili servise git bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

Egr arızasını ilk verdiğinde oraya gittim ama kafamda soru işaretleri kaldı siz gittinizmi menmunmusunuz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    405
kmvolkan

Gitmedim ama herhangi bir durumda sanayi yerine yetkili servise gitmeye karar verdim bir kaç olaydan sonra. Sanayideki ustaların yetkili servisten ucuz olduğu da söylenemez. Serviste şansını bir dene bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

Ucuz değiller haklısın şansımı denemekte fayda var aslında doğru söylüyorsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    568
RSBurak

Sizin araçta buji kablosu yok. 4 tane bobin var yetkili servise götürün baktırın bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

sizce subap ayarı olabilirmi bukadar kısa sürede tekrar subap ayarı istermi araç motor inmeden yapılan subap ayarı verimli olmaz diyorlar doğrumu,birde subap olsa devamlı titreme yapmazmı yazdığım gibi araç zorlandığı zaman veya yokuşta durunca,motor soğukken sarsıntı fazla düz yolda aracı zorlamadan durunca sarsıntı çok az

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    568
RSBurak

Araç zaten size hatasını söylemiş bence kolay yoldan gidelim en son bakarız sübap ayarına. Üstünde ayar nasıl oluyor ben onu anlamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01
yanıtlandı (düzenlendi)

Motoru indirmeden yapıyorlarmış üstünde ayardan kastım o,açıkcası bende duyduğumu söylüyorum,bazıları motor inmeden yapılan ayar verimli olmaz diyor, usta bişeyler anlattı subap ayarında  silindir kapak contasına kadar değişmesi gerek dedi bazı yapılan subap ayarlarında silindir kapak contası değişmiyormuş nasıl bir işlem anlamadığım için silindir kapak contası değişmeden yapılan subap ayarı verimli olmaz dedi bunu söyleyerek sanırım işin kapsamını anlatmaya çalıştı 

Emr01 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    568
RSBurak

Subarularda 2 tip motor var SOHC ve DOHC. SOHC motorlarda üstünde sübap ayarı yapılabiliyor ama DOHC motorda kapakların sökülmesi gerekiyor. Siizn araçta DOHC motor var bende anlamadım nasıl bir işlem yaptılar daha öncesinde ama önce şu arıza lambasını söndürelim ondan sonra yine şikayetleriniz devam ederse sübap ayarına yoğunlaşırız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

Tamam yardımlarınız için teşekkurler 

Benim şikayetlerde bitecek gibi değil ki ☺️

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    1.806
Erçay
yanıtlandı (düzenlendi)

Avcs kapalı mı kalmış, bi kontrol etsen veya bujilerini bir baksan ihtimalleri tek tek eleyecez, farazi iş yapmaktan öteye gidemeyiz bu şekilde. Ankara'da olsan bir uğra bana dicem ama o da Yok :) doch motor ve elektronik bobin var sen de ki bu bobinleri arıza yapma ihtimali düşüktür ama belli de olmaz tabi, en ucuz yollu ihtimalden başla ve bujilerini değiştir, avcs'yi söküp durmuna bak 

Erçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

Yarin avcs yi söküp bakacam neticeden haber veririm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

Aracı bıraktım arkadaşlar avcs temizlenmiş 4.bobin yanmış oda değişti fakat sorun devam edince lpgde sorun çıkmış aracı benzine alsanda lpg gazı kesmiyormuş araç bugün kaldı sorunu tam olarak çözmeyeçalışacaklar olmadı lpg beynini söküp benzinde devam edecem 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tonyukuk    75
Tonyukuk

Geçmiş olsun umarım sorunlarınız çözülür de keyif alırsınız aracınızdan.
Anladığım kadarıyla çok sorunlu bir araba denk gelmiş size.
Umarım ucuz almışsınızdır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emr01    9
Emr01

Teşekkurler evet biraz sıkıntılı çıktı ikinci el araç şans işte gösterdim hiç bişeyi yoktu 3-5 sonra sorun çıktı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×