Jump to content
mussticik

2013 Subaru Forester LPG Uyumu

Tavsiye Edilen Mesajlar

mussticik    0
mussticik

Arkadaşlar Merhabalar, 3 gün önce 2013 Forester aldım. Atmosferik motor. Ankara Bayraktar Otomotivde Atmosferik motorlara Lpg takılmasında sıkıntı yok demişlerdi ama emin olamadım. Benzini göze alarak aldık arabamızı ama belki ileride geçersem diye sormak istedim. 2013 atmosferik motorlu Forester'lara Lpg takılmasında problem oluyor mu? Aranızda Lpg'li kullanan arkadaşlar varsa yakıt tasarrufu nedir?

nitro37 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
msalihdemir    36
msalihdemir

2011 model araca bir arkadaşım brc marka yaktırdı Yeni. Ve çok memnun hatta forumda kendisi üye


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mussticik    0
mussticik

Teşekkürler bilgilendirmeniz için, umarım o da izlenimlerini paylaşır.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
49 dakika önce, msalihdemir :

2011 model araca bir arkadaşım brc marka yaktırdı Yeni. Ve çok memnun hatta forumda kendisi üye


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Salih sen beni aradinmi yakin zamanda 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
msalihdemir    36
msalihdemir

Yok aramadım abi ama arayacağım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mursel    1
Mursel

Merhaba,

Hakikaten bu konuda prk bilgi yok. 2011, 2012 ve 2013 modellerde lpg uygulamasina dair hemen hic bilgi yok. Konular da en az bir senedir yenilenmemis. Taze haberi olan var mi?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mursel    1
Mursel

Merhabalar,

bu konuyu biraz araştırdım. Öğrendiklerim tamamen internette okuduklarımdan ibarettir ve sadece atmosferik 2.0i motora yoğunlaştım. Türkiye'ye ithal edilmiş araçlar da sanırım okuduklarıma uyuyordur. Buna göre 2011'den itibaren Subaru Forester'larda FB20 model 2.0i atmosferik motor kullanılmaya başlanmış. Bu motorda camshaft zinciri kullanılmaya başlanmış ve Subaru'nun söylediğine göre bu parça ile ilgili bir bakım/değişim yapmak gerekmiyormuş. Bu değişimle alakalı olarak valfler birbirine daha yakın konumlandırılabilmiş ve bu sayede motorun ilk çalıştırılmasında yakıtın daha tam olarak yanması sağlanmış. Bunlar hep emisyon ve tüketim değerlerinde olumlu sonuçlar vermiş. Yapılan diğer iyileştirmelerle bir önceki EJ serisi motorlara göre net %10 yakıtta iyileşme sağlanmış. Ancak bunca iyileştirmeye rağmen motorda bir yağ yakma sıkıntısı baş göstermiş ve bu durum 2013'e kadar devam etmiş. Bunun sebebi hatalı silindir bloku imiş. Forumda böyle bir problem yaşayan oldu mu acaba? 

Velhasıl kelam, FB motor ailesinin DIT olan modelleri özellikle belirtilmiş ve Direkt Enjeksiyona dair herhangi bir bilgi göremedim. Hatta kimi kaynaklar FB motor ailesinin yeni modellerinde (2019+) bu özelliğin atmosferik motorlara da geleceğini söylüyor.

Bu hali ile motor LPG'ye uygun görünüyor. Ancak hafifletilmiş piston kolları vb yeniliklerin LPG ile nasıl bir ilgisi olur, bunlarla ilgili daha tecrübeli arkadaşların yorum yapması uygun olur. Bunu ayrı bir konu olarak açacağım.

 

Bilgi topladığım linkler:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:fXXMrlpv2woJ:https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Forester+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:R2r9c16xRgoJ:https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr

https://www.caranddriver.com/news/subaru-fb-series-engine-subaru-flat-four-engines

https://www.subaru.co.jp/en/news/archives/contents/pdf_en_60853.pdf

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×