Jump to content
ifurkane

Subaru Forester Sturbo LPG de Sarsıntı Sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

ifurkane    2
ifurkane

 

Merhaba

 

S Turbo aracım LPG deyken sarsıntı yapıyor. Giderken yok rölantide ışıklarda beklerken falan ciddi rahatsız edici sarsıntı yapıyor.Sarsıntı anında Benzine geçtiğimde kesiliyor. Neden olabilir ? Teşekkürler

 

2135044691823ff1a658644779ea5459.jpg

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

nitro37 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
septica_666    249
septica_666
1 saat önce, Erçay :

Buji-buji kablosu-bobin sırasıyla kontrol edin 

Erçay hocam, benzinde kesiliyormuş sarsıntı. Buji, buji kablosu ve bobine bakmasına gerek yok..

    Çok büyük ihtimalle, LPG enjektörlerinizden biri çalışmıyor, yada düzensiz çalışıyor.. Benzine alınca da düzeliyor, lpg enjektörleri devre dışı olduğu için... şiz bir LPG montaj istasyonunda, LPG sisteminizi bilgisayara bağlasınlar, sorununuz ortaya çıkar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    519
RSBurak

LPG enjektör bağlantılarını kontol edin enjektörler 2 ayrı taraftaysa bazen ustalar ters bağlayabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
septica_666    249
septica_666
10 saat önce, Erçay :

 

Elinize bir karga burnu pense gibi birşey alın, aracı çalışır vaziyette lpg enjektör hortumlarını teker teker sıkın, sıktığınız anda araç stop edecek kadar sarsılacak, 4 enjektör hortumunu da sıkın, eğer sıktığınız Anda motorda herhangi bir değişiklik olamayan birtanesine denk gelirseniz, o enjektör çalışmıyordur. 

En kestirme ve kolay yol, Erçay'ı bu anlattığı yol, LPG enjektör hatası tespiti için :clapping:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kepeneks    66
Kepeneks

-Araç  gazda çalışırken elin vites üstünde kapılar ve kaput açık halde sarsıntı yapıyorsa  sibop tan  demişti usta bana bu şekil  anlatmıştı. Benzinde ise az yapıyor olacaktır  lpg deki gibi titreşim hissettirmez demişti o titreşim her geçen gün artacaktır demişti ve dediği gibi.
-Bu olay için araç lpg de çalışır vaziyet de  lpg enjektörlerine giden gaz hortumunu karga burnu ile hepsini ayrı ayrı sıktığınızda hangisinde stop edicekmiş gibi olduğunda o  enjektör sağlam olduğunu alayabilirsiniz eğer etmiyorsa enjektör arızalıdır.Saygılar

Kepeneks tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
doctor    73
doctor

Yukarda sayilanlara katilmakla beraber filtrelerin kontrolude iyi olur. Bazen yeterli gaz akisi saglanamadiginda rail basince 1 bar altina indiginde titreme yapabilir.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Basinci olcakti :-) bu otomatik duzeltme ozelligi yok mu kahrolsun:-P

Sent from my C6603 using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yerli79    54
yerli79

bende 2008 model forester z.l var bende de benzer bir sorun var.fakat bende benzin ve lpg fark etmeksizin özellikle motor soğuk iken sarsıntı var.Bujilerin zamanı geldiği için değiştirdik fakat herhangi bir değişiklik olmadı usta sadece görsel olarak baktı ve supap değişimi olacak dedi ve fiyat 4000 tl tutar dedi.Ayrıca bu olay lpg kullanıldığı sürece bu şekilde tekrar arıza yapar çözüm yok dedi.Açıkcası bu nedenle araçtan soğudum her 50 - 60 bin km aynı maliyet olursa lpg nin fazla bir espirisi kalmıyor.ya bu aracı benzinli kullanacaksın yada kullanmayacaksın.

Ben bu aracı alırken lpg ile ilgili yaptığım araştırmalar sonucu şu kanıya varmıştım.lpg supap ları bozunca çelik supap takılacak ve bir daha arıza olmayacak diye düşünmüştüm fakat durum farklı imiş.bilseydim bu şekilde olduğunu kesinlikle almazdım bu aracı.

yerli79 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    567
emre-sti

Çelik subap takılarak sorun uzatılır 50 60k çok erken ortalama 80 de başlar 90 100k görülür çelik subap ile süreler çok daha uzar siz bi ankara yolculugu yapın subaruonlineparts.com home da daha ekonomik yapılır subap ayarı internette çelik subap alabilirsiniz ben 880yl ye almıştım oradan 230 TL ye nette celik subao gordum 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yerli79    54
yerli79
2 dakika önce, emre-sti :

Çelik subap takılarak sorun uzatılır 50 60k çok erken ortalama 80 de başlar 90 100k görülür çelik subap ile süreler çok daha uzar siz bi ankara yolculugu yapın subaruonlineparts.com home da daha ekonomik yapılır subap ayarı internette çelik subap alabilirsiniz ben 880yl ye almıştım oradan 230 TL ye nette celik subao gordum 

Teşekkürler ilginiz için.Ben İstanbul dayım ve Ankara ya gelme imkanım yok.İstanbul için varsa daha ekonomik öneriniz sevinirim.Ayrıca çelik supap takıldıktan sonra 80-100 bin km görürse ona razıyım o zaman idare eder.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    567
emre-sti

Düzgün montaj ve LPG ayarı çok önemli ben 55.000 LPG de kullandim yatak sorana kadar sorun yasamamistim ama LPG için çelik subap la değiştirdim İstanbul da herşey pahalı olduğu için ayar maliyeti de o doğrultuda olur tek tek görüşüp fiyat alın ona göre karar verin.  Bazı ustalar orjinal subaplarla devam edip biraz boşluk bırakmayı önerir motor şıkırtili çalışır tavsiye etmem 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bmk    19
Bmk
15 saat önce, yerli79 :

Açıkcası bu nedenle araçtan soğudum her 50 - 60 bin km aynı maliyet olursa lpg nin fazla bir espirisi kalmıyor.ya bu aracı benzinli kullanacaksın yada kullanmayacaksın.

Ben bu aracı alırken lpg ile ilgili yaptığım araştırmalar sonucu şu kanıya varmıştım.lpg supap ları bozunca çelik supap takılacak ve bir daha arıza olmayacak diye düşünmüştüm fakat durum farklı imiş.bilseydim bu şekilde olduğunu kesinlikle almazdım bu aracı.

50K bile olsa lpg kullanımı her türlü avantajlı oluyor tahminimce. Km'de 0,25 krş tasarruf etseniz (ki sanırım daha yüksek bir tasarruf oranı var) 50.000 X 0.25 krş = 12.500tl gibi bir rakam çıkıyor. 5000tl (ortalama lpg sistemi) + 4000tl (sübap) olsa yine de 3500 tl kar oranı oluyor. Bir sonraki sefer sadece sübap değişeceği için kar oranı daha da artıyor tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yerli79    54
yerli79

Ustamla konuştum yarın aracı bırakıyorum. Ayrıca triger bakımıda yakın zamanda yapılacaktı o nedenle triger bakımıda yapılacak toplam bakım ile birlikte 5000 TL tutuyor. Usta çelik subap değişimi olduktan sonra 100 bin km civarı gider dedi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
6 dakika önce, yerli79 :

Ustamla konuştum yarın aracı bırakıyorum. Ayrıca triger bakımıda yakın zamanda yapılacaktı o nedenle triger bakımıda yapılacak toplam bakım ile birlikte 5000 TL tutuyor. Usta çelik subap değişimi olduktan sonra 100 bin km civarı gider dedi. 

5000 tl subap triger ve ağır bakim mi? şanziman yağ motor yağ difransiyel yağ vs ful mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    357
kmvolkan
2 saat önce, Bmk :

50K bile olsa lpg kullanımı her türlü avantajlı oluyor tahminimce. Km'de 0,25 krş tasarruf etseniz (ki sanırım daha yüksek bir tasarruf oranı var) 50.000 X 0.25 krş = 12.500tl gibi bir rakam çıkıyor. 5000tl (ortalama lpg sistemi) + 4000tl (sübap) olsa yine de 3500 tl kar oranı oluyor. Bir sonraki sefer sadece sübap değişeceği için kar oranı daha da artıyor tabi.

Ustanın olmadığı ilde her an arıza  çıkma ve yolda kalmanın korkusu + arıza zamanı yaşanan psikolojik baskı = paha biçilemez :D:D:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bmk    19
Bmk
3 dakika önce, kmvolkan :

Ustanın olmadığı ilde her an arıza  çıkma ve yolda kalmanın korkusu + arıza zamanı yaşanan psikolojik baskı = paha biçilemez :D:D:D

Hahaha tamam bunun üzerine söyleyecek sözüm yok :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yerli79    54
yerli79
18 dakika önce, nitro37 :

5000 tl subap triger ve ağır bakim mi? şanziman yağ motor yağ difransiyel yağ vs ful mu?

Şanzıman ve difransiyel yağı yok

yerli79 tarafından düzenlendi
İmla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
9 dakika önce, yerli79 :

Şanzıman ve difransiyel yağı yok

Hangi servis bu 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yerli79    54
yerli79
29 dakika önce, nitro37 :

Hangi servis bu 

Yetkili servis değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    519
RSBurak

hangi servis ise fiyat çok fazla ben sübap ayarı triger değişimi 2250 tl ye yapmıştım fikir olması açısından sübap takımıda 800 civarı olması lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yerli79    54
yerli79
7 dakika önce, RSBurak :

hangi servis ise fiyat çok fazla ben sübap ayarı triger değişimi 2250 tl ye yapmıştım fikir olması açısından sübap takımıda 800 civarı olması lazım

Nerede yaptırdınız ve sizin araç kaç model benim araç dohc motor olduğu için işçilik fazla imiş 2005 model ve daha eski olan modeller daha uygun yapılıyor

 

yerli79 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
5 saat önce, yerli79 :

Nerede yaptırdınız ve sizin araç kaç model benim araç dohc motor olduğu için işçilik fazla imiş 2005 model ve daha eski olan modeller daha uygun yapılıyor

 

Yerli79 inatla nereye yaptırdıgini soylemiyeceksin sanırım.  İkıdir soruyoruz nerede yaptırıyorsun ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yerli79    54
yerli79
2 saat önce, nitro37 :

Yerli79 inatla nereye yaptırdıgini soylemiyeceksin sanırım.  İkıdir soruyoruz nerede yaptırıyorsun ;D

Saban oto Florya da 

yerli79 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RSBurak    519
RSBurak
7 saat önce, yerli79 :

Nerede yaptırdınız ve sizin araç kaç model benim araç dohc motor olduğu için işçilik fazla imiş 2005 model ve daha eski olan modeller daha uygun yapılıyor

 

2006 forester 3 yıl önce subaru parkta

RSBurak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×