Jump to content
Gofrettin

Subaru Forester Lastik Ölçüleri Hakkında

Tavsiye Edilen Mesajlar

Gofrettin    18
Gofrettin
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Forester XT için lastikleri 215 60 16 yerine 215 65 16 şeklinde alsam bir sıkıntı olur mu ? Yada ne gibi bi fark olur. Kapının iç tarafında önerilen lastik ebatında sadece 215 60 16 yazıyor da kafama takıldı.

nitro37 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37
yanıtlandı (düzenlendi)

Olmaz bende var. Konforun artar 

nitro37 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gofrettin    18
Gofrettin
22.03.2017 at 03:05, Subim :

Kumho kw 22 kışlıkları 215.65 r16 aldım. Sürüş ve konfor daha iyi oldu, ama birkaç küçük sıkıntı vardı. Onları anlatayım.

Lastik davlumbaza sürtüyordu direksiyonu sonuna kadar çevirince. Davlumbazı kırmamak için sürtme kontrolünü yaptır. Sürtüyorsa davlumbazların gerilme payından faydalanıp sürtme yapan kısmı bir miktar içeri aldır. Eğer pay yoksa direksiyonu dönüşlerde sonuna kadar çevirmeyecen yada direksiyon stoperlerini birkaç milim sıkacaksın.

Bir diğer husus muayeneye giderken, güvenlik standartları gereği tekerdeki gerçek hız ile ibre arasında yüzde 3-10 luk bir fark oluyor. Yani ibre 100 gösterirken gerçek hızımız 95 civarı oluyor. Muayene yapılırken hızı okuyan tekerler rollerda 40 km ile dönerken, ibrenizin 40 ile 45 arasında olmasına bakıyor personel. Ama siz lastiği büyütünce bu güvenlik farkı ortadan kalkıyor ve ibrenizde 40 ve altını gösterebiliyor, muayene yapan kişi ibrenin hızı doğru göstermediğini söyleyip muayeneden bırakabilir. Benimkinde ibre tam 40 ı gösteriyormuş, personel evrağa birşey yazmadı ama Subarularda böyle galiba diye bana söylendi. Lastiğin büyüklüğünden haberi yoktu tabi. Bunu engellemek içinde muayeneye giderken lastik basıncını 25-27 psi ye getirin. Sonra tekrar istediğiniz seviyeye getirirsiniz.

Bir diğer husus km kontrolü yaparken yoldaki 5 kmyi tamamladığında sayacın 4.8-4.9 km gösterir. Sayaç bozuk değil teker çevresi büyük korkma. Aracın bakımlarınıda 10k km de değil 10.200 km civarında yapmış olursun haberin olsun.

Özellikle kışlık lastik için tavsiye ederim, yerden 1 cm kadar yükseliyor araç, karda buzda aracı biryere oturtman zor olur.

Hocam tam çalıştığım yerden soru sordun :)

Maşallah söylenmesi gereken herşeyi söylemişsin :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    350
Subim
3 saat önce, Gofrettin :

Maşallah söylenmesi gereken herşeyi söylemişsin :)

Eyvallah. dedim ya çalıştığım yerden geldi diye :)

bir katkımız olsun yeter ki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    62
bougoss

Merhabalar
Henüz bir foresterim yok ancak almayi planliyorum. Yeni konu acmaktansa buraya yazmayi uygun gordum. Elimde 215-60-16lik nokian kisliklar var su anki aracimda kullandigim. Cehaletime verin, acaba normal binek otomobil lastigi mi kullaniliyor? Yoksa ayni lastik ebadindaki xlarge versiyonunu mu takmak gerekiyor?

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    350
Subim
2 saat önce, bougoss :

Merhabalar
Henüz bir foresterim yok ancak almayi planliyorum. Yeni konu acmaktansa buraya yazmayi uygun gordum. Elimde 215-60-16lik nokian kisliklar var su anki aracimda kullandigim. Cehaletime verin, acaba normal binek otomobil lastigi mi kullaniliyor? Yoksa ayni lastik ebadindaki xlarge versiyonunu mu takmak gerekiyor?

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

xlarge diye sorduğun XL lastiklerin normal versiyonundan tek farkı yanakları kalınlaştırılmış lastik demektir. yük taşıyacak araçlarda yanakların düz durmasını sağlayarak stabiliteyi arttırırlar. eğer normal lastik yerine XL lastik tercih ederseniz konforunuz azalır, amartisörlere fazla iş düşer, yürüyen aksamda özellikle rotlarda çabuk deforme olur, aşırı hızlarda esnek olmadığı için yol yutuşu negatif yönde etkiler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    62
bougoss
xlarge diye sorduğun XL lastiklerin normal versiyonundan tek farkı yanakları kalınlaştırılmış lastik demektir. yük taşıyacak araçlarda yanakların düz durmasını sağlayarak stabiliteyi arttırırlar. eğer normal lastik yerine XL lastik tercih ederseniz konforunuz azalır, amartisörlere fazla iş düşer, yürüyen aksamda özellikle rotlarda çabuk deforme olur, aşırı hızlarda esnek olmadığı için yol yutuşu negatif yönde etkiler.

Bilmiyordum, teşekkürler bilgilendirme için[emoji106]

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    109
goldenchief
yanıtlandı (düzenlendi)

selamlar...

farklı bir konu açmamak adına buradan yazayım dedim.

2003-2005 forester orj lastik ebatları 215-60-R16 95T

bu doğru mudur? yani yük ve hız endeksi hakkında bir bilgi bulamadım aslında. Bunun için soruyorum...

yazlık lastik almak istesek dahi mutlaka 4x4 özellikli mi olmalıdır?

hondaperformans tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    405
kmvolkan
55 dakika önce, hondaperformans :

yazlık lastik almak istesek dahi mutlaka 4x4 özellikli mi olmalıdır?

Buna hayır diye cevap vereyim. Kuşadasında normal yazlık lastikle tüm seneyi rahatça geçirebilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    109
goldenchief
13 dakika önce, kmvolkan :

Buna hayır diye cevap vereyim. Kuşadasında normal yazlık lastikle tüm seneyi rahatça geçirebilirsiniz.

teşekkür ederim...

tamam anladım ama yazlık 4x4 lastikler de var... bunu demek istedim...

ama normal standart yazlık lastik de olursa neden olmasın? yani illa ki 4x4 özellikli mi olmalı? bunu sormuştum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    273
erolkan
selamlar...
farklı bir konu açmamak adına buradan yazayım dedim.
2003-2005 forester orj lastik ebatları 215-60-R16 95T
bu doğru mudur? yani yük ve hız endeksi hakkında bir bilgi bulamadım aslında. Bunun için soruyorum...
yazlık lastik almak istesek dahi mutlaka 4x4 özellikli mi olmalıdır?

Bence yazlık lastikte 4*4 özelliği aramaya gerek yok eger hafif araziyle, kumla vs işiniz yoksa..
Bende o meraklar oldugu için 2007 foresterımı aldıgımda üzerindeki asfalt lastiklerini söküp a/t lastik aldım..


Xperia XZ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    109
goldenchief

peki MS sınıfı lastikler konusunda ne dersiniz? 

hafif arazi kum vs girmem ama gerekirse de çekinmem açıkcası. sonuçta istanbulda ankarada değilim. burası kuşadası... tamam yazlık bir yer ama köyü kasabası bol...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    273
erolkan
peki MS sınıfı lastikler konusunda ne dersiniz? 
hafif arazi kum vs girmem ama gerekirse de çekinmem açıkcası. sonuçta istanbulda ankarada değilim. burası kuşadası... tamam yazlık bir yer ama köyü kasabası bol...

Ms sınıfı derken ticari amaçlı olarak çıkarılan normal binek lastiklerindeki ms mi yoksa gerçekten mud, snow lastiği olarak kullanılan dişli lastikler mi?

Xperia XZ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kmvolkan    405
kmvolkan

Ben yazlık lastikle hafif araziye de giriyorum gayet güzel idare ediyor. Kuma çamura çakıla çok girerim, yüksek hızlara pek çıkmam dersen A/T de takabilirsin. Güzel bir yazlık lastikle başla bence, bir süre turbonun tadını çıkar :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kronixs    11
kronixs
yanıtlandı (düzenlendi)

2005 Forester  2.0X etiketi... XT farkli mi bilmiyorum.

benim aracimda geolander 205/70 r15 96s a/t lastik var

 

IMG_4893.JPG

kronixs tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    273
erolkan

2007 Forester a 16 jantta takılabilecek en geniş taban ölçüsü nedir?Offsetli jant alırsam daha geniş olurmu orjınal lastıklerle,216*65*16

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    350
Subim

XT de orijinal lastik ebadı 215/60/16

Yazlık 95V, kışlık 95Q

Kışlık lastikle asla 160 km/h hızını aşmayın yazar etikette, hız endeksi Q olduğu için.

Alternatif uyumlu lastik ölçüleri (16" için)

215.65.16

225.60.16

225.55.16

235.55.16 (davlumbazda düzeltme gerekir)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    350
Subim

Ha bu arada Taner abi 4x4 veya MS lastik tamamen tercih sebebi. Kar çok olmaz sizin oralarda (belki iç yüksek kesimlerde olur) çamura çok girmeyeceksen asfaltta MS lastiğin gürültüsünü çekmene değmez. Biraz abartarak şöyle diyeyim paletli ambulansla asfaltta gitmek gibidir.

Kumsalda ms lastik pek etkili olmuyor. Önemli olan tekerlerin yere basan yüzey alanının fazla olmasıdır. Bunun için çöl safarisi yapanlar (toyota land cruiser;D) lastik basınçlarını düşürürler. 2 tonluk araç kuma batmaz. Çölde hayat kurtarıcı bir bilgidir. Ölen insanlar olmuştu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    109
goldenchief
yanıtlandı (düzenlendi)

lastik basınç değişikliği farklı değerlerde farklı zeminlerde etkilidir.

bizzat yaşadım....

MS lastik olayını da tamamen devreden çıkardım zaten. 

müstakbel foresterımıza kavuşunca eğer lastik isterse direk yazlık lastik takarım. ve terciğim büyük ihtimalle kumho olur.

denkgetirirsem bazen hankook güzel indirimler uyguluyor. o da olabilir. zamanında boş yere michelin continental e bir dünya paralar yatırmışlığım var. son 4 yıldır lastik alacağım zaman kumho ilk tercihim oldu hep. hiçbir memnuniyetsizlik yaşamadım.

geçen kışın en zorlu zamanlarında crv ile yazlık lastikle kuşadasından yalova ankara niğde adana iskenderun konya dinar ve kuşadası turu yaptım. 2800 km yolda sadece niğdede yokuş yukarı ani kalkış yaptığım için bir kısa kayma yaşadım. onun haricinde zemine uygun lastik basıncı uygulaması ile tık demedi ya da dedirtmedim diyelim. 

 

goldenchief tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Cylon    173
Cylon

Forester lastik ebadiyla alakasi yok ama ben yine de konuyu baltalayarak soruyorum. 205/60/16 yerine 215/45/18 taksak ne olur ???Lastik ebati degisim programından hesaplayinca Degisim % -0.26 çıkıyor

 

Xiaomi & Subaru

 

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Subim    350
Subim

Teker çapı çok farklı değil, hız ibresini ve aracın yüksekliğini pek etkilemez. Taban alanıda 1 cm artma ile herhangi biryere sürtmez, yani oda sıkıntı olmaz. Ama yakıt artar, tekerlerin yol bozukluklarını tolere etmesi azalır yani süspansiyonlara çok iş düşer, yol hissiyatı artar, jantların darbelerde etkilenme olasılığı artar. Artısı yüksek ihtimalle şıklık artar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Cylon    173
Cylon

Şıklık inanılmaz artıyor. Zaten 18 jantin görüntüsünu de çok güzel yapmislar.9df747846cb9ce27483ac0458017cb51.jpgdcd17bc1618abf35e65553fefd8dc373.jpg

Xiaomi & Subaru

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    62
bougoss

Elimdeki kışlıklar 195 65 r16
Tabloda yer almayan bir ölçü? Zarari olur mu ki?

SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×