Jump to content
özcan biçer

Subaru Forester İçin Yazılım ?

Recommended Posts

özcan biçer    3
özcan biçer

Arkadaşlar,

Aranızda dizel forester için yazılım yaptıran var mı, istanbul anadolu yakasında ?

Ecufast 30 hp artış diyor ama 15-20 hp ve biraz torka razıyım.. :)

Daha önce kullandığım diğer araçlarda hep markayı bilen bir yere yaptırdım ama subaru kullandığım zamanlarda bunlar pek yoktu.

Bir de aracı bostancı sanayi de dyno da görebileceğim tanıdık bir yer bileniniz var mıdır ?

 

 

screencapture-ecufast-tr-response-main-Subaru-Forester-2008-20-3E-202016-2-0-20D-20Boxer-20150-20hp-1487893128783.png

subaru-powerbox.jpg

Edited by özcan biçer
foto ekleme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kepeneks    66
Kepeneks

Ataşehir Tem yan yol üzerinde Megachips Tuning  var

 Forester benzin için uygulamaları yok ama dizeli sormak gerekli.

Küçükbakkalköy tarafında  Tech Garage var.

Edited by Kepeneks

Share this post


Link to post
Share on other sites
nitro37    0
nitro37

Aracınız hayırlı olsun. 2009 model dizel foresterlarda km bağlı olarak krank kesme problemi vardı. Sizin aracın geçmişinde daha önce bu problem yaşanmışmı evvela ona bakmak lazım. 

Diğer taraftan ben dizel foresterların stock kullanılmasından yanayım. Dizel bir subaruda turbo basıncını açmak çok tahlikelidir. Heleki 30hb almak için yapılacak turbo bar ve diğer ayar işlemleri motoru saatli bombaya çevirir düşüncesindeyim. 

Yapabileceğiniz tek işlem bana kalırsa dizel partikül filitresini iptal ettirip, Aracın turbo barıyla oynamadan yakıt haritasını yeniden düzenletmek olmalı.

Eğer ki aracınızın geçmişinde krank kesme porblemi yaşanmış ve servisten motor sıfırlanmış ise, O zaman yine dizel partikül filitresini iptal ettirip, Aracın turbo barını 0.1 bar arttırarak yakıt haritasını düzenlettirirseniz 10/15 hb arası bir güç alabilirsiniz. Üst sınırda bu olmalı zaten bana kalırsa 

Ama bunun üstü yani turbo barının 0.1 bardan fazla arttırılması kesinlikle dizellerde sorun yaratacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
murat1903    404
murat1903

aracınız turbo ise yaptırabilirsiniz ben daha önce ecu fast kullandım tavsiye etmiyorum RSA en memnun kaldığım firma oldu 160 hp den 245 hp ye çıkardık aracımı

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fores    38
Fores

Yeni kasa için dizelde ne yapılabilir diye Tork garaja sormuştum, temiz problemsiz 180hp ye çıkartılır demişlerdi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nitro37    0
nitro37
21 dakika önce, Fores :

Yeni kasa için dizelde ne yapılabilir diye Tork garaja sormuştum, temiz problemsiz 180hp ye çıkartılır demişlerdi.

Derler derler;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
özcan biçer    3
özcan biçer
Derler derler;D


Denedin ve olmadı?

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,324
Erçay

@nitro37 Mehmet abi bizzat denememiştir ama aracınız dizel olduğu için bezinliler kadar modlamaya açık olmadığını ifade ediyor. Krank sorunu olan bir motor, servis bu motorları yeni nesil ile değişim yapıyor, sizin ki de değişmiştir belki haberiniz var mı bilmiyorum? Eğer değişmişse bir nebze modlanabilir, MEhmet abinin dediği budur. Adamın hayatını modlamakla geçtiği için tavsiyelerini dikkate almanızı öneririm. Gerisi size kalmış tabi, bu arada aracınız hayırlı olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites
34_Srkn_61    354
34_Srkn_61
6 saat önce, özcan biçer :

 


Denedin ve olmadı?

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Aracınız hayırlı olsun. Bende benim araca yazılım düşünüyordum. Bir yerler görüştüm adam benim 90 beygirlik aracı 135 bg yapacağını söyledi. Sadece yazılımla fiyatta 600 TL bana pek mantıklı gelmedi. Kullandığımız her aracın zaten belli beygir üstünde performans değerleri var bunlar ülkeler ve emisyon olayına göre bazı noktlarda aracın değerleri bir tık daha düşük olarak geliyor. Belli bir yere kadar aracın gerçek performansı alınabilir. 

 

Bende @nitro37 Mehmet abiyle görüştükten sonra vazgeçtim. Top sende mehmet abi. Buyur müdür burada konuş..;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Subim    386
Subim

bu kadar kişi @nitro37 yi dinle diyorsa vardır bir bildiği. sadece bir örnek vereyim wv polonun dizelinde biraz oynama yapıp 140 hp civarına getirmişlerdi. 40000 de yapıldı araç, 70000 de motor yedi. gerede sanayide rektefiye yapıldı. 3000 tl civarında masraf oldu. yani atacağın taş kuş ürkütsün derlerya öyle bir mevzu. eğer bir süre sonra motor elinde sanayilerde gezeceksen hiç girme bu performans işine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nitro37    0
nitro37

Valla Serkancım ben söyledim. Şimdi iş ustalara veya bu yazılımcılara kalırsa onlara göre imkansız diye birşey yok. Her türlü turbolu araca adamlar minumum 35/50 bg arası yüklemeyi bir yazılım ile hallediyorlar. Ama demiyorlarki bu halde bu aracı maksimum şu km kullanabilirsin veyahut da  motoru zarar vermez garantisini biz veriyoruz. Onlar aldığı paraya bakar.

Bir turbolu arabada emiş, ateşleme ve çıkışı modifiye etmeden sadece beyin üzerinde ve turbo basıncında oynayarak alınabilecek zararsız güç en fazla 15/30 bg arasıdır. Tabi bu turbolu aracın ne marka ve kaç cc benzinlimi dizelmi olduğuylada alakalıdır.

Turbolu araçlar fabrikadan çıkarken diğer araçlardada olduğu gibi üzerindeki intercoolerın litresinden tutunda enjektörlerinin çalışma hızına, turbosunun basabileceği maksimum barına kadar stock hp gücüne orantılı çıkar. Sadece emisyon ve yakıt normlarını tutturabilmek için bir miktar tork ve hp gücünden vazgeçilir. Ama bu opsiyon öyle sanıldığı gibi 50hp falan değildir. Hiç bir fabrika atıyorum 110hp bir araca tutupta 160hb gücü destekleyecek intercooler yada enjektör koymaz. Koymuş olduğunu düşünseniz bile bu seferde aracın yakıt haritası sınırda çalışır ki buda fakir zengin karışımı için çok tehlikelidir.(Bazı marka ve model spor yüksek hp araçlar hariç tabii)

Turbo dizel araçların turbo benzinli araçlara göre bu opsiyonu dahada düşüktür. Bunu zaten devir göstergesinden anlayabilirsiniz. Benzinli araçlar kadar opsiyonu olabilse zaten fabrikadan 4500/5000 devir sınırında üretilmezlerdi. Dikkat ederseniz turbo dizel bir aracın tork bandı çok kısadır. Fabrika verilerinde yazar maksimum tork atıyorum 1750/dd ile 3500/dd arası 300nm der. Bu ne demektir? Bu aracın turbosu 1750 devirde açar ve 3500 devirde biter. Bu devirler arasıda 300nm tork sağlar. Siz bu devirden sonra hala gaza basıp devir yükseltseniz bile torktan faydalanamaz hp gücüne geçiş yapmış olursunuz. Kaldıki düşük olan hp gücüde fazla devir çeviremeyen dizel araçta üst devirlerde pek hissedilmez.

Araçda Enjektör, intercooler, egsoz ve turbo gibi değişiklikler yapmadan alınabilecek en fazla sağlıklı güç sizin aracınız için söylüyorum 15/20hp geçmez kanımca.

30hp güç alabilmeniz için öncelikle stock olan turbo basıncınızın en az 0.2/0.3 bar yükseltilmesi lazım buda turbonun sınırda çalışması demek. 3/5 litrelik İntercoolerınızın da bu güce sınırda cevap verdiğini düşünüp, enjektörlerinizin ise gelen yakıt ve havanın karşısında kadranı 260 dayanmış araba gibi ateşlemeyi son sürat yetiştirmeye çalıştığını da eklersek, Aracınızın sağlığının bozulması için bütün sebebler mevcut demektir. Daha çıkıştan bahsetmiyorum bile çünkü birde bu yediğini çıkarması gerekli.

Şimdi yüksek devir çeviremeyen bir dizel araca sadece yazılımla 30 hp güç kazandırmak ne kadar sağlıklı olur? olmaz.

Sonuç olarak kat iptali ve 0.1 bar basınç yükselterek yapacağınız bir işlem daha sağlıklı ve mantıklı olur.

Tabi bu benim düşüncem ;D

 

apmadan

Share this post


Link to post
Share on other sites
özcan biçer    3
özcan biçer
12 saat önce, nitro37 :

Valla Serkancım ben söyledim. Şimdi iş ustalara veya bu yazılımcılara kalırsa onlara göre imkansız diye birşey yok. Her türlü turbolu araca adamlar minumum 35/50 bg arası yüklemeyi bir yazılım ile hallediyorlar. Ama demiyorlarki bu halde bu aracı maksimum şu km kullanabilirsin veyahut da  motoru zarar vermez garantisini biz veriyoruz. Onlar aldığı paraya bakar.

Bir turbolu arabada emiş, ateşleme ve çıkışı modifiye etmeden sadece beyin üzerinde ve turbo basıncında oynayarak alınabilecek zararsız güç en fazla 15/30 bg arasıdır. Tabi bu turbolu aracın ne marka ve kaç cc benzinlimi dizelmi olduğuylada alakalıdır.

Turbolu araçlar fabrikadan çıkarken diğer araçlardada olduğu gibi üzerindeki intercoolerın litresinden tutunda enjektörlerinin çalışma hızına, turbosunun basabileceği maksimum barına kadar stock hp gücüne orantılı çıkar. Sadece emisyon ve yakıt normlarını tutturabilmek için bir miktar tork ve hp gücünden vazgeçilir. Ama bu opsiyon öyle sanıldığı gibi 50hp falan değildir. Hiç bir fabrika atıyorum 110hp bir araca tutupta 160hb gücü destekleyecek intercooler yada enjektör koymaz. Koymuş olduğunu düşünseniz bile bu seferde aracın yakıt haritası sınırda çalışır ki buda fakir zengin karışımı için çok tehlikelidir.(Bazı marka ve model spor yüksek hp araçlar hariç tabii)

Turbo dizel araçların turbo benzinli araçlara göre bu opsiyonu dahada düşüktür. Bunu zaten devir göstergesinden anlayabilirsiniz. Benzinli araçlar kadar opsiyonu olabilse zaten fabrikadan 4500/5000 devir sınırında üretilmezlerdi. Dikkat ederseniz turbo dizel bir aracın tork bandı çok kısadır. Fabrika verilerinde yazar maksimum tork atıyorum 1750/dd ile 3500/dd arası 300nm der. Bu ne demektir? Bu aracın turbosu 1750 devirde açar ve 3500 devirde biter. Bu devirler arasıda 300nm tork sağlar. Siz bu devirden sonra hala gaza basıp devir yükseltseniz bile torktan faydalanamaz hp gücüne geçiş yapmış olursunuz. Kaldıki düşük olan hp gücüde fazla devir çeviremeyen dizel araçta üst devirlerde pek hissedilmez.

Araçda Enjektör, intercooler, egsoz ve turbo gibi değişiklikler yapmadan alınabilecek en fazla sağlıklı güç sizin aracınız için söylüyorum 15/20hp geçmez kanımca.

30hp güç alabilmeniz için öncelikle stock olan turbo basıncınızın en az 0.2/0.3 bar yükseltilmesi lazım buda turbonun sınırda çalışması demek. 3/5 litrelik İntercoolerınızın da bu güce sınırda cevap verdiğini düşünüp, enjektörlerinizin ise gelen yakıt ve havanın karşısında kadranı 260 dayanmış araba gibi ateşlemeyi son sürat yetiştirmeye çalıştığını da eklersek, Aracınızın sağlığının bozulması için bütün sebebler mevcut demektir. Daha çıkıştan bahsetmiyorum bile çünkü birde bu yediğini çıkarması gerekli.

Şimdi yüksek devir çeviremeyen bir dizel araca sadece yazılımla 30 hp güç kazandırmak ne kadar sağlıklı olur? olmaz.

Sonuç olarak kat iptali ve 0.1 bar basınç yükselterek yapacağınız bir işlem daha sağlıklı ve mantıklı olur.

Tabi bu benim düşüncem ;D

 

apmadan

hepinize çok teşekkür ederim. daha da tuning demem.. :)

konuyu anladım.

ben bu aracı yeni aldım alfa center ümit den.

ama motor değişimi oldu mu vs bilmiyorum.

servise sordum diyelim, değişim olmuş rahatım anladığım kadarıyla..

değişim olmadıysa ne yaparım, onu da o an gelirse sorarım subaru dostlarına...

sevgiler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yücel NADUL    3
Yücel NADUL

iyi günler arkadaşlar. forester 2.0 X 2005 model sahibiyim. aramızda pedal chip uygulayan var mı? memnuniyet ve uyumluluk hususunda değerli bilgilerinizi öğrenmek isterim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eren YKZ    64
Eren YKZ
Posted (edited)
17.05.2020 at 13:37, Erçay :

@Eren YKZ de vardı memnundu diye hatırlıyorum;D

Evet Pedal Commander ürünü var aracımda.Araca extra bir güç katmıyor bu tarz ürünler.Sadece gaz kelebeği tepkime süresini değiştiryor.Buda alt devirlerde 1000-2000 devir bandında aracının daha az zaman kaybetmesine yarıyor.Şuanda fiyatlarıda yüksek eder bir ürün demekte zor.

Edited by Eren YKZ
yazım hatası

Share this post


Link to post
Share on other sites



×