Ferhat23

Subaru İle Karda İniş Teknikleri

Bu konuda 85 ileti var

Arkadaşlar merhaba.

Bizim manuel vitesli AWD araçlarla döne döne viraj inilen durumlarda, aracı nasıl kontrol etmeliyiz?

Örneğin debriyaj ve hafif fren kullanarak mı? (bunu denedim, benim 1.5 Impreza saçma tepkiler verdi).

Yoksa debriyaj kullanmadan hafifçe fren yaparak mı?

Yoksa hiçbir şey yapmadan motor freninden faydalanarak mı? (Ancak bu durumda araç hızlanmaya başlıyor. Sonrasında fren mi, debriyaj+fren mi?).

Kısaca bizim manuel vitesli ve sürekli simetrik dört çeker araçlar ile viraj inmenin püf noktaları nelerdir? Aydınlatırsanız çok sevinirim :)

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karlı havada ınerken fazla bır etkısı olmaz awd sıstemının sızın araçta awd kolu varmı?

ben 1.6 ımprezada karlı zemınde once hafıf el frenı cekıyorum ve  sonra hafıf gaza basıyorum aracın arkası kaydırmamaya dıkkat edıyorum o dengeyı yakalayınca arac yavas yavas ınıyor tabı kıs lastıgı de olmak zorunda uzerınde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ceyhun'cum benim impreza sedan ve AWD kolu vs. yok. Kar lastiğim de var ve lastikler yeni. El freni kullanmayı ben de düşündüm ama balatalara kıyamıyorum. Bir otomobil dergisinde, 4x4 araçla viraj inerken, 4x4 özelliğinden tam anlamıyla faydalanabilmek için, debriyajla inmemiz gerektiği yazıyordu. Ancak bu bana pek mantıklı gelmedi, çünkü debriyaşa basınca AWD diferansiyel tam kapasite çalışıyor mu emin olamadım. Zaten debriyaja basmak aynı zamanda aracı çekişten kesme anlamına da gelmiyor mu? Peki bu durumda bizim dört teker nasıl çekecek? Ayrıca debriyaja basınca motor freni devreden çıkacağı için araç hızlanmaya başlayacak; sonra yine fren kullanmak gerekecek. Ne anladım bu işten?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karlı havada motor frenı (kucuk vıteste) ve gazla donuyorum ama yol normalse vıteste ve arada bır frenı cok nadir yokluyarak..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dedıgım olay aynısı zaten o dergılerde yazan subaru harıctır bence cunku subarunun debrıyaj baskı balata volant bır dunya para yapıyor bence balatalara acıma zaten en fazla bes on dakıka tutucaksın debrıyaj falan hıkaye onların dedıgını yaparsan ıkı gunde debrıyaj sıyırır sonra ugraş dur

zaten bır kere dene benım dedıgımı o zaman daha ıyı olacak

zaten debrıyaja basınca araç boş vıteste gıdıyor cok mantıksız bencede

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bır degıl ama ıkıncı vıtesde ınmenız daha ıyı olur aracı stop ettırmeyın yeter ve arka taraf kaymasın sakın sonra toparlamak zor oluyor ayrıca esp yada vdc sıstemı kapalı olması lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki siz abilerim daha deneyimlisinizdir fakat bende 40 yıllık şoför olan babamdan öğrenmeye çalıştıklarım ve belki bilirsiniz Eskişehir Sarıcakaya ve Sakarılıcaları yollarını bir kaç mtde bi viraj olur orada kendimi yetiştirmek ve tecrübe kazanmak için sürüşler yapıyorum ki zaten Eskişehir'in en tepe noktalarından ve kışın buzun eksik olmadığı Çankayada oturuyorum ve en ufak bir yere bile gidicek olsanız buzlanmış,karlı bir rampadan inmeden hiç bir yere gidemiyorsunuz ve bu yıl ilk defa kışın araç kullandım ve olabildiğinde kendimi tehlikeli yerlerde geliştirmeye çalıştım ve Allah'a şükür herhangi bir şey yaşamadım ve bence hangi hava koşulunda olursa olsun debriyaj tamamen saçmalık ki zaten arabayı kendi kontrolümüzden bırakmak ve boş vitese atıp tamamen hızlanmasını izlemek gibi olur ki karlı havadada frene basmakta aynı etkiyi verir bence, her hava koşulunda motor freninden faydalanıp gerektiği yerlerde hafif frene dokunmak ve karlı havalarda babam hep derdi 1-2 tırnak el freni çekmeyi , öyle denemek bence en mantıklısı  :) ve Aynen Ceyhun abininde dediği gibi tek çeker araçlara göre AWD'de kontrolden çıktımmı toplamanın gerçekten zor olduğunu söylüyorlar ki bir çok örnek videolarda oluyor youtubeda ki deneyerek öğrenmeyi istemediğim bi durum  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subaru savurmaz diye kâide yok Ferhat. Sadece savurmaya başlarsa gaza bas hemen toplar. Birde gaza basarak viraja girersen savurması çok zordur kolay kolay da savurmaz.

Ha yokuş inerken debriyajsız hafif fren ile inersen çok rahat edersin. Freni köklersen stop eder zaten yoksa stop etmiyor. Çok yavaşlayacaksan da debriyajı frenle birlikte kullanırsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ha debriyajla freni yokuşta kullanırken önce debriyaj sonra fren değil önce hafif fren sonra debriyaj yaparsan aracın kendini salmasını engellemiş olursun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Asfalt için ister gaz ister fren kullanın AWD nin güzelliğini yaşarsınız. Sakın debriyaj kullanmayın. Karlı veya kaygan zemin için ise uygun düşük vites ve dengeli fren tavsiye edeceğim. Debriyajı veya vitesi boşta kullanmayın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuru ıslak karlı hiç bir zemin farketmeksizin virajlara girerken vites küçültüyorum küçültürken ara gaz veriyorum devri yakalamaya çalışıyorum viraj çıkışında gaza basıyorum.Hem debriyaja yük binmiyor hem frenlere hemde araca hakim olmak kolaylaşıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuru ıslak karlı hiç bir zemin farketmeksizin virajlara girerken vites küçültüyorum küçültürken ara gaz veriyorum devri yakalamaya çalışıyorum viraj çıkışında gaza basıyorum.Hem debriyaja yük binmiyor hem frenlere hemde araca hakim olmak kolaylaşıyor

Aynen bende aragaz vererek yada çok hafif freni okşuyarak vitesi küçültüp motor freniyle giriyorum  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bide böyle yapıyorum. Buda çok etkili

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bide böyle yapıyorum. Buda çok etkili

:o  :o  :o

Bunu gördükten sonra tartışılcak bi konu kalmadı o zaman  :) Viraj gördümmü gazlıyoruz  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba.

Bizim manuel vitesli AWD araçlarla döne döne viraj inilen durumlarda, aracı nasıl kontrol etmeliyiz?

Örneğin debriyaj ve hafif fren kullanarak mı?

Bu sorunun cevabının tüm düz vites araçlarda aynı olduğunu düşünüyorum: Motor (Kompresör) freni, yeterli olmazsa fren, stop etme noktasına yaklaşınca debriyaj, bu şekilde bir süre gidilecekse de boşa almak.

2.vites kurtardığı sürece, debriyaja basmam ya da boşa almam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet arkadaşlar. Birbirinden değerli yorumlar geldi. Demek ki faydalı bir tartışma açılmış. Sonuç olarak özetleyecek olursak, manuel vitesli ve sürekli-simetrik AWD araçlarımızla virajlı inişlerde:

1)Kesinlikle debriyaj+fren ile inmeyeceğiz,

2)Hafif el freni çekili şekilde inilebilir,

3)Ama en sağlıklısı eğer kurtarıyorsa 2. viteste motor freninden faydalanarak inmek,

4)Eğer biraz ani fren gerekiyorsa; önce fren, araç yavaşlayınca ise debriyaj+fren (tabi yol karlı veya buzlu ise debriyaj+fren+salavat :)

Katkı koyan tüm arkadaşların emeğine sağlık. Teşekkür ediyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

El freni kullanılması konusunda derin endişelerim var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

El freni kullanılması konusunda derin endişelerim var

Bende o konuda biraz endişeliyim Emre abi ama sadece 1-2 tırnak çekerek tekeri kitletmeden,difrensiyele fazla yük bindirmeyecek aracı zorlamayacak kadar sadece tekerlerin hızını yavaşlatıp,sürtünmeyi arttırıp aracı yavaşlatarak savurmadan inmesi olarak düşünüyorum ama çok mecbur kalınmadıkça kullanmaya değmez bizim araçlarda ayrıca kış lastiği veya zincir(arkadan iter araçlarda) olmadıktan sonra hiç bir anlamı yok zaten :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben elfrenini yalnızca traktör lastik izi çukuru oluşmuş çamur bayırlarda tavsiye edebilirm ki oda çok gerekli değil. Şahsi fikrimdir. Kendi uygulamamdır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim arabalarda el freni pek sağlıklı olmaz. Aktarım organı strese girebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracını tzniverdiği tepkileri öğren aracını tanımadan ne yaparsan yap kontrol edem dolayısıyla AWD olmuş tcs olmuş lsd olmuş hiç farketmez yolla olan bağını ne ise aracını ona göre kullanmalısınsubarunun diğer araçlardan en büyük farkı virajda kendini dağıtmamasıdırben bu arada şunu gördüm ki subaru esp sistemine ihtiyaç duymuyor.ancak bu yoldan kopmayacağını anlamına gelmiyor Hızınızı çok iyi ayarlamalısınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle kompresor,kendi aracım otomatik ancak 1-2-3 olarak kullanıyorum fren balataları bitmek bilmiyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracını tzniverdiği tepkileri öğren aracını tanımadan ne yaparsan yap kontrol edem dolayısıyla AWD olmuş tcs olmuş lsd olmuş hiç farketmez yolla olan bağını ne ise aracını ona göre kullanmalısınsubarunun diğer araçlardan en büyük farkı virajda kendini dağıtmamasıdırben bu arada şunu gördüm ki subaru esp sistemine ihtiyaç duymuyor.ancak bu yoldan kopmayacağını anlamına gelmiyor Hızınızı çok iyi ayarlamalısınız

abi subaru'da esp var galiba yani benim aracımda ben karda kayarken arac kesiyordu aynı lsd li bmw'mde olduğu gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bedirha. n benim aracımda yok sanırım seninkinde de yok yine de bilmiyorum tabii ki ama kesinlikle şunu söyleyebilirim ki benim aracımda ESP yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş