çaylak

Karda iniş

Bu konuda 42 ileti var

Slm arkadaşlar aracımı yeni aldım forester activa bugün 90 derecelik bir yokuş aşağı inerken kaydım panikle frene abandim abs kitledi böyle durumda nasıl bir yol izlemeliyim bana tavsiyeleriniz Tşkler iyi geceler .

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim tavsiyem 90 derece eğimli yerlere aracınızı sokmayın.

Şaka bir yana, abs kilitledi derken fren pedalında absnin çalıştığına dair titreme şeklindeki tepkiyi kastediyorsanız bu iyi birşey. Aracın kontrolü kısmen sizin dışınızda kalan etmenlerde kısmen de sizdedir. diğer türlü kilitledi derken 4 tekerlek durdu kızaklamaya başladı diyorsanız bu kötü birşey. Tahmin edileceği üzere araç istediği yere gider sizin istediğiniz yere değil. Kızaklamada ilk yapılacak şey kendini durdu zanneden aracın aslında ilerlediğini hatta kontrolsüz bir şekilde ilerlediğini hatırlatmak için fren pedalında ayağımızı çekip tekrar frenleme yapmak.

Geçtiğimiz günlerde haberlere yansıyan kızaklayarak gelen amorok ve onun altında kalan kadınız hepiniz görmüşsünüzdür. Sürücü ayağını frenden çekip tekrar bassa muhtemelen bu durum yaşanmayacaktı. Ama yavaş ve kızaklayan araç yayanın aracın altına girmesini de önlediği unutulmamalı. Eğer (yavaş bir hızda şehir içi durumlarda mesela) bir yayaya çarpacaksam aracımın kızaklamasını tercih ederdim

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yokuş aşağı inerken eğerki zemin çok kötü ise. Vitesi 1 konumuna alın. El firenini çok hafif bir çıt çekin. Yol bitmeye yakın ise el frenini indirip gaza çok hafif dokunarak varsa virajı o şekilde alın. Bunu yaparsanız aracınız kaymazO0

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

El freni işine katılıyorum ama keyif için. Güvenli bir sürüş için ise asla. Heleki kışlık lastikleriniz yalnızca önde ise

Akçakoca Düzce arasında özellikle balık mevsimlerinde balık taşıyan kamyonlardan sızan yağ içeren su nedeniyle yol çok tehlikeli oluyor. Yoldan çıkanlar hatta takla atanlar gördük. Bir benzeri benimde başıma geldi. Düzce yaklaşmış kabalak rampasını inmek üzereydik ki trafiğin ilerideki bir otobüs kazası nedeniyle durduğunu çok geç farkettik. Otobüs spin atıp sağdaki istinat duvarına çarpıp yolu kapatmıştı. Biraz hızlıydık. Araç 2004 Fiesta idi. Abs si yoktu. İlk tepki olarak direk frene batım araç kızakladı ve kızakladığını farkettiğimde frenden ayağımı çektim ama stop ettiği için kızaklamaya devam etti. Vites düşürüp aracı vurdurdum. yavaşlamakta olan arabalarında arasından geçerken durmuş olanlara yaklaştım ve duramayacağımı farkedince emniyet şeridine hatta yolun en sağındaki beton su kanalında asfalttan daha iyi durabileceğimi farkettim. Bu şekilde 3-4 sıra araba geçtim. Yani zincirleme kazaya sebep olmaktan çok zor kurtuldum. Durumu gören sürücüler çok iyi kurtardın çok şanslıydın aradan iyi geçtin gibi şeyler söylemek için yanımıza geldiler. Ama biraz hızlıydın diye eklemeyide unutmadılar. Bu tarz durumlarda soğuk kanlılığı koruyabilmek de oldukça önemli. Son ana kadar alternatifleri değerlendirip en az hasar alacak yere aracı yönlendirmek önemli. Orta refüje aracı sürtürmeyi bile düşünmüştüm. Birazda Allah korudu ve kimseye birşey olmadan bu durumu atlattık

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen haftasonu yağan karda aynı durum benimde başıma geldi. Hafif kopma yaşadım inerken. Tork kolunu low moduna aldım sadece kalkış yaptım impreza 5-10 km arasında inişi tamamladı. Kesinlikle 10 km 'yi geçmedi ve zemin tamamen buzdu. Tork kolu inanılmaz faydalı geldi bana :) 

Birde şöyle bir tespitim var araç buzda kaydığında ayak freni ile birlikte el freni çekildiğinde bir süre sonra durmakta. 2-3 kez kayarken el freni çektim araba durdu. Aynı tecrübeyi yaşayan varsa paylaşırsa öğrenmiş oluruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

El freni kullanımını eğlence dışında güvenli sürüş adına kullanmanın doğru olmayacağını savunuyorum. Rallilerde kullanılar kar lastiklerinin çok ince ve çivili olduğunu hatırlayın. Hatta bir resim ekleyeyim

28722d1388080266-205-60-r16-winter-tires

 

Bakın düdük gibi lastikler. Nerde o Subaru WRCnin karizması. Çırpı bacak olmuş. Sebep malumunuz lastiğin brim alanının yere yaptığı basıncı artırmak. Ne kadar basınç o kadar yüksek yol tutuş. Önemli olan çiviler diyecek olursanız daha geniş tabana sahip lastikler ile daha fazla çivi kullanamazlar mıydı?

Dolayısı ile zaten motor ağırlığı nedeniyle ağırlığın yarıdan çok daha fazlasının önde olduğu araçlarınızda kar veya buz üzerinde el freni çekerseniz (-ki kuru havada denediğinizde bile el freninin aracı durdurmakta çok çok az etkisinin olduğunu görürsünüz) aracın spin atma olasılığını artırırsınız. Önden 1 vites ile rampa indiği için frenaj yapan buz üzerindeki araba zaten arkasını savurmak için en uygun anı beklerken sizin buna yardımcı olmanız en iyi ihtimalle eğlenceli bir deneyime neden olur.

28 Ocak Abant buluşmasında bolca deneyimleyeceğimizden eminim :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir yanlış anlaşılmayı düzelteyim. El frenini çekmek derken önceki yazımdada belirttiğim gibi bir çıt çekeceksiniz yani ekranda el freni açık lambasının yandığı an da diyebilirim buna. Yolda gidiyorsunuz aniden bir ramba inişi çıktı karşınıza el frenini köküne kadar değil bir çıt çekip aynı  zamandada vitesi 1 konumuna alıp. aracın komprosörde ağır ağır inmesini bekleyeceksiniz.

Bu olay önden çeker arkadan itiş 4x4 farketmiyor tüm araçlarda geçerlidir ve tecrübeyle sabit olduğu kadar ileri sürüş teknikleri kursundada belirtilir.

Aynı şekilde önden çeker yada arkadan itişli bir araçla yüksek hızda bir viraja istemeyerek girersek aracın daha rahat virajı alması içinde geçerlidir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zonguldak Kdz Ereğli arasında geçtiğimiz senelerde tamamen buz kaplı dağ yolunda 80-90 km hızla önlerde zincir takılı Yaris ile Ereğliye dönmekte iken ne kadar cahilce birşey yaptığımı yin eo yolculukta keşfettim. Baktımki bu şekilde gitmek pek keyifli değil ve durup el frenini tam çekip aracı kaldıracak ve ne kadar hızlanabildiğime bakacaktım. Deli cesareti işte. Bugünkü aklımla eskiden tecrübe etmemiş olsam bile asla denemeyeceğim birşey. Ne oldu derseniz, durdum el frenini çektim ve birinci vites ile kalktım ve daha ikiye atamadan aracın arkası önünü geçti. Zonguldak istikametine döndüm geri geri kaymaya başladım ve bir süre sonra durdum. Tabiri caiz ise aracın arkası sanki bir jilet gibi kaydı 180 derece döndüm. Sonra dedim olm akıllı ol üçüncü vites 40-50 devam tek parça halinde yolu bitir. Hala aklım almaz ön tarafı asılan arka tarafı sürüklenen bir aracın arkası nasıl olurda önünü geçer

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
41 dakika önce, SequentiaL :

Hala aklım almaz ön tarafı asılan arka tarafı sürüklenen bir aracın arkası nasıl olurda önünü geçer

Arabanın ağırlık dengesinin olmamasından ve o an yolda arka tarafın daha kaygan bir zemine denk gelmesinden olabilir mi?

Manuel Impreza'lardaki High-Low kolu tırmanıştan ziyade inişte çok işe yarıyor, bayılıyorum o kola :D Otomatik viteslerde de ya Hold tuşu ile ya da manuel 1. vites ile ve arada fren ile yavaşlayamadığımızda el frenine ufak dokunuşlar ile rahatlıkla inilebilir bence.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, serkankucuk :

Arabanın ağırlık dengesinin olmamasından ve o an yolda arka tarafın daha kaygan bir zemine denk gelmesinden olabilir mi?

Tecahül arif yaptım.

Ama şunu düşünün: Bir buz kütlesini ipe bağlayıp buzlu ve düz bir zeminde çekiyoruz. Buz kütlesi hangi durumda bizi geçer. Yaşadığım durum bu. Önler zincirli arabayı çekiyor. Arkalar kilitli el freni çekik arac arka lastikleri sürüklüyor.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
57 dakika önce, SequentiaL :

Tecahül arif yaptım.

Ama şunu düşünün: Bir buz kütlesini ipe bağlayıp buzlu ve düz bir zeminde çekiyoruz. Buz kütlesi hangi durumda bizi geçer. Yaşadığım durum bu. Önler zincirli arabayı çekiyor. Arkalar kilitli el freni çekik arac arka lastikleri sürüklüyor.

sayın seguential siz el freninin arka lastikleri kitleyecek kadar çekilmiş olmasından bahsediyorsunuz. El frenini iyice çekerseniz ancak dediğiniz olay geçerlidir. Fakat benim anlatmak istediğim el frenini arkaları kilitleyecek kadar çekilmesi değil, ufak bir dokunuşla arkaları kilitlemeden azda olsa zorlanarak dönmesinden bahsediyorum. Bu sayede lastikler yokuş aşağı aracında öne doğru yığılarak hızlanmasını keserek belli bir hızda inmesini sağlamış olur. 

Tekrar söylüyorum el freni bir çıt, bir kademe adına ne derseniz artık lamba yanacak kadar çekilecek. 

Yukarıdaki yazdıklarımdan sonra:  yokuş aşağı yada virajda el freni çekilince araba yavaşlıyormuş birde kaymıyormuş diyerek bunu deneyip kaza yapacak olan arkadaşlara sesleniyorum          EL FRENİ LAMBA YANACAK KADAR ÇEKİLECEK 

Bunun alıştırmasını aracınızda deneyin eliniz alışsın .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sayın seguential siz el freninin arka lastikleri kitleyecek kadar çekilmiş olmasından bahsediyorsunuz. El frenini iyice çekerseniz ancak dediğiniz olay geçerlidir. Fakat benim anlatmak istediğim el frenini arkaları kilitleyecek kadar çekilmesi değil, ufak bir dokunuşla arkaları kilitlemeden azda olsa zorlanarak dönmesinden bahsediyorum. Bu sayede lastikler yokuş aşağı aracında öne doğru yığılarak hızlanmasını keserek belli bir hızda inmesini sağlamış olur. 
Tekrar söylüyorum el freni bir çıt, bir kademe adına ne derseniz artık lamba yanacak kadar çekilecek. 
Yukarıdaki yazdıklarımdan sonra:  yokuş aşağı yada virajda el freni çekilince araba yavaşlıyormuş birde kaymıyormuş diyerek bunu deneyip kaza yapacak olan arkadaşlara sesleniyorum          EL FRENİ LAMBA YANACAK KADAR ÇEKİLECEK 
Bunun alıştırmasını aracınızda deneyin eliniz alışsın .

+1
sonuna kadar değil yavaşlamaya yardımcı olacak kadar el frenin ayarına 1 2diş neyse o araca göre değişir büyük faydası var .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir konuyu tartışıyoruz değil mi?

Üslupdan gergin olduğunuzu anlıyorum. Eğer öyleyse @nitro37 siz haklısınız ve benim söylediklerimin hiç bir önemi yok. Benim derdim ben haklıyım sen haksızsın da değildi. Anlatmak istediğim ise el freni kullanmaya (bir tık veya tamamen çemek farketmez) karşıyım ve güvenli sürüş için denenmesini tavsiye etmiyorum idi. Sürç-i lisan ettiysek affola

Üslubuma dikkat edin karşıyım veya tavsiye etmiyorum. Hiçbir şeyin kesin olduğunu belirtmedim. Bu böyledir diye ahkam kesmek bana göre değil. Hatta şunuda belirttim. Nasipse 28 Ocak buluşmasına katılırsam denemesini de yapacağımızı belirttim. İşin içinde kar varsa bu benim için eğlence anlamına gelir. Zaten orada buluşacak Subarucuların yerde kar varsa rahat duracağını kimse sanmıyordur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

90 derece uçurum olmuomu zaten anlamadım ki    

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Erçay önemli olan cahillik değildir breee öğrenmektir as olan yani bilmemek değil öğrenmemek ayıpsa öğretmemek ökküz.... :D 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, murat1903 :

90 derece uçurum olmuomu zaten anlamadım ki    

Evet. 90 derece dik açı ama %100 eğim de 45 derece açıya tekabül eder. :rolleyes: fazladan bir bilgi. Sanılanın aksine %100 eğim 90 derece yani dik açı değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

El freni çekme olayını yine forumda paylaşılan bir videoda görmüştüm. Arka tekerlerden biri rollerda. El freni çekik değilken çıkmıyor. El frenini bir kaç tık çektikten sonra çıkıyordu.

Şimdi bu olayı gerçek hayatta denemek için önceden güzel bir antrenman yapmak lazım konuyla ilgili :D Yoksa yavaşlamak yerine ayarı kaçırıp yuvarlanarak veya kayarak inmek gibi olasılıklar var :D Ayrıca araç hareket halinde iken değil de dururken el frenini bir tık çekip öyle hareket etmek lazım sanki?

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, SequentiaL :

Evet. 90 derece dik açı ama %100 eğim de 45 derece açıya tekabül eder. :rolleyes: fazladan bir bilgi. Sanılanın aksine %100 eğim 90 derece yani dik açı değil

ben zaten dik demedim uçurum dedim :D valla benim bildiğim dikey uzunluğun yata uzunluğa oranına eğim denir 90 derece eğimli yol yatayda ve dikey deki uzunluklara bağlıdır oda şu şekilde hesaplanır bir üçgen çizelim o bizim yolumuz olsun eğer ki yatay çizgi 5 brim dikey çizgi 4 birim olursa bu yolu eğimi 4/5 den, 80/100 eşittir oda eşittir %80 eğime  ( dik açılı üçegen) bu arada zaten dik açıda eğim olmaz :D

murat1903 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
42 dakika önce, SequentiaL :

Bir konuyu tartışıyoruz değil mi?

Üslupdan gergin olduğunuzu anlıyorum. Eğer öyleyse @nitro37 siz haklısınız ve benim söylediklerimin hiç bir önemi yok. Benim derdim ben haklıyım sen haksızsın da değildi. Anlatmak istediğim ise el freni kullanmaya (bir tık veya tamamen çemek farketmez) karşıyım ve güvenli sürüş için denenmesini tavsiye etmiyorum idi. Sürç-i lisan ettiysek affola

Üslubuma dikkat edin karşıyım veya tavsiye etmiyorum. Hiçbir şeyin kesin olduğunu belirtmedim. Bu böyledir diye ahkam kesmek bana göre değil. Hatta şunuda belirttim. Nasipse 28 Ocak buluşmasına katılırsam denemesini de yapacağımızı belirttim. İşin içinde kar varsa bu benim için eğlence anlamına gelir. Zaten orada buluşacak Subarucuların yerde kar varsa rahat duracağını kimse sanmıyordur

Yasincim:)) seni seviyoruz. Durumu biraz daha net anlatmak için o şekilde yazdımki, bunu denemek isteyen arkadaşlar el frenini iyice çekipte bir yere kapak olmasın. Buluşmada denk gelirsek oturup tartışalım bu konuyu derim. ;D

Şimdi kimisi diyorki benim el freni müşürüm yandığında zaten kitlemiş oluyor. O araçların el freni ayarı bozuk kesin olarak. El frenlerinde ilk birinci kademe asla kızaklamaya sebeb olmaz. oluyorsa ayar bozukluğu var. ben bunu arkadan itiş 360bg gücünde arabamda da denedim ayrıca balgat akademide de defansif sürüş tekniğindede zaten hocalar bu konunun üzerinde epeyce durmuşlardı. Islak zeminlerde bile arkadan itişli araçla el freni bir çıt çekik kaydırmadan viraj aldığım çok olmuştur.

sonuç herkes arabasını tanıyacak el frenini deneyecek nerde kitliyor nerde dönmeyi zorluyor bakacak bu işin prosedürü bu.

nitro37 tarafından düzenlendi
2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, nitro37 :

Yasincim:)) seni seviyoruz. Durumu biraz daha net anlatmak için o şekilde yazdımki, bunu denemek isteyen arkadaşlar el frenini iyice çekipte bir yere kapak olmasın. Buluşmada denk gelirsek oturup tartışalım bu konuyu derim. ;D

Mükemmel olur. Sabit fikirli bir insan değilim tartışmayı severim. Kaldıki Ankarada yaşayan da sensin. Benden daha çok karla haşır neşir olduğun kesin

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, SequentiaL :

Mükemmel olur. Sabit fikirli bir insan değilim tartışmayı severim. Kaldıki Ankarada yaşayan da sensin. Benden daha çok karla haşır neşir olduğun kesin

İşallah yasincim

wrx ci yasin:))

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zuzuyu hatırlatma yapma bunu işte yapma 

2 dakika önce, nitro37 :

İşallah yasincim

wrx ci yasin:))

 

Tam benlik topic ama şuan benim kız kolumu yalıyor, o şekilde yazıyorum, yoksa çok güzel kaynatırdım ben konuyu :)

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne olacak ya bende önceki aracımı özlüyorum. Her gün malum siteye bakıyorum ilana girermi diye. Benden sonra 2 el değiştirmiş ikiside kaza yapıp toplatmış. Mavi fırtınam ne hallerde şimdi kim bilir, kim bilir hangi kaportacının pis yağlı dükkanında başka araçlara atılan boyalardan nasibini alarak parça bekliyor. Mavi fırtınam benim. Tornadom 

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abs siz şahin ile fren tecrübelerimi bahsedeyim

 

mesala sürat sınırı olan 120 den frene asılıyorum araba yavaşlıyor ama o huzlıda pompayalarak fren yaparsam daha çabuk duruyor hatta bir kaç kez çarptım ulen öndekine dediğim anda durdu araba, bu disk ile balata arasındaki balata tozu tahliyesi sayesinde mi oldu başka bir şeyden bilemem, subaru da denk getirirsem yapacağım pompalayarak yavaşlamayı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş