Jump to content
İlhan

2017 Yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) Tutarları

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    782
İlhan

2017 Yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) tutarları resmi gazetede yayınlandı. Bu yıl için belirlenen yeniden değerleme oranı (yüzde 3,83) nispetinde artırılan MTV tutarlarında, 1300 - 1600 cm3 motor hacmine sahip yeni araçlardan yıllık 1,035 TL vergi alınırken en yüksek vergi 23,586 TL ile 1-3 yaş arasındaki 4,000 cm3 ve yukarısı motor hacmine sahip araçlardan alınacak

MTV_2017.jpg

Kaynak: Resmi Gazete

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Demirdağ    203
Demirdağ
15 dakika önce, İlhan :

2017 Yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) tutarları resmi gazetede yayınlandı. Bu yıl için belirlenen yeniden değerleme oranı (yüzde 3,83) nispetinde artırılan MTV tutarlarında, 1300 - 1600 cm3 motor hacmine sahip yeni araçlardan yıllık 1,035 TL vergi alınırken en yüksek vergi 23,586 TL ile 1-3 yaş arasındaki 4,000 cm3 ve yukarısı motor hacmine sahip araçlardan alınacak

Kaynak: Resmi Gazete

bunun için "beğen" butonuna basmak isterdim ama elim gitmedi. :)))))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkankucuk    149
serkankucuk

Silindir hacmi büyük demek;

bu araba acaip lüks, acaip pahalı olması gerekir demek,  bu araba çok yakar, devlete maliyeti çok olur demek

bu arabanın sahibi çok zengin demek, çok paralı demek, kesin bu kadar hacme ihtiyaç duyuyorsa çok vergi ödemesi gereken biridir demek.

 

Yahu ne hacimmiş arkadaş, yıllık 24.000 TL vergisi olan araba mı olur be, yani bazı markalar boşuna uğraşıyor, hacim düşürmeden zararlı gazların salınımını azaltmak için, bazı markalar ise boşa hibrid motor yapıyor sonuçta 2000cc benzinli motor + elektrikli motor koyuyor araba daha da çevreci olsun diye...

 

Ne biçim kafası olan adamlar yönetiyor bizi yahu, ortalık leş gibi LPG kokusu yayan Şahinden Doğandan veya en zararlı dizel tüketen modellerden geçilmesin istiyorlar, çevre kimin umurunda???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37

Bizim italyanların bir sözü var. İtalyan diyorki biz Türkler için '' Arabanız pahalı, yakıtınız pahalı, verginiz pahalı buna rağmen ortalık sıfır araba kaynıyor. Bu durumda sizler ya çok zenginsiniz yada çok aptal''

Bu durum italyada olsa insanlar ferrariye bile dükkan kapattırır. diyor

nitro37 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Demirdağ    203
Demirdağ
5 dakika önce, nitro37 :

Bizim italyanların bir sözü var. İtalyan diyorki biz Türkler için '' Arabanız pahalı, yakıtınız pahalı, verginiz pahalı buna rağmen ortalık sıfır araba kaynıyor. Bu durumda sizler ya çok zenginsiniz yada çok aptal''

bizim oralarda da "aç durup kuyruğu dik tutar" derler:))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murat1903    421
murat1903

@serkankucuk % bi milyon aynı fikirdeyiz... yahu tüm dünyada vergilendirme araçların doğaya yaptığı salınım ile ölçülüyor çok salınım çok zarar verdiğin zararı öde bu yani b,zde motor büyük salınım küçük ama olsun adam zengin diğeri çevrenin içine etsin sorun değil bizene ya öle bir ülkedeyizki normalde egzos neden yasak ? cevap şu gürültü kirliliği eee ferrari corvette v.s bu araçlarda çok ses çıkarıo onlarınki gürültü kirliliği yapmmıomu mantığa bakya 

2 dakika önce, Demirdağ :

bizim oralarda da "aç durup kuyruğu dik tutar" derler:))

bizde de "ayranı yok içmeye taht-ı revanla gider sıçmaya derler"...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Demirdağ    203
Demirdağ
6 dakika önce, murat1903 :

bizde de "ayranı yok içmeye taht-ı revanla gider sıçmaya derler"...

tabi bu daha açık sözlü,:) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    2.148
nitro37

Şimdi Türkiye Cumhuriyetinin geçmişten bu yana vatandaşlarından sağladığı en büyük gelir kaynağı vergi olarak enerjiden sağlanıyor. Bu enerjinin en büyük bölümüde yakıt enerjisi doğalgaz, petrol ürünleri gb. Doğalgaz ve petrol bizdende çıkıyor ama yeterli değil. 

Şimdi aynı durum diğer ülkeler içinde geçerli fakat ordaki birim fiyatlar bizimki kadar fahiş değil. Peki bizde neden böyle?

Geçmişten bu yana gelirin büyük bir kısmını bu yakıt ve buna bağlı vergilendirmeden kazanan devlet bu yekünden vazgeçemiyor. Ortada ki gelir o kadar büyükki bunu yarıya indirdiğinde yada bir miktar azalttığında aradaki açığı kapatacak başka bir ek gelir kaynağı elinde yok. Bedelli askerlik vergi affı gibi sık sık karşılaştığımız durumlar zaten bunun kanıtı. Extra gelir için nerden ne kırparsak diye düşünmek zorunda olan bir ülkede ve zamanda yaşıyoruz. Böyle bir durumda heleki şu sıralar savaş ekonomisinin ( savunmaya sanayiye harcanan para ) olduğu bir zamanda bu zamların ufak ufak ama sık sık yaşanması çok doğal. Vatandaş olarak sabredip ortadoğudaki keşmekeşin biran önce bitmesini beklemekten başka bir çaremiz yok. 

Devletin şu sıralar içinde bulunduğu durumu ''Aç kalırım ama kuyruğum dik durur'' deyimi tam olarak özetliyor. Devlet bende varım artık diyor ama bunun faturasını vatandaşına  kesiyor. Kesmek de zorunda. Bir Amerika yada bir ingiltere olmadığımız için vatandaş olarak devletin izlediği politikadan anında etkileniyoruz. 

Sonuç olarak birlik zamanı arkadaşlar politika yanlış olabilir Bunuda zaman gösterecek artık. 

Başka Türkiye yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murat1903    421
murat1903

@nitro37 söylediklerim yanlış anlaşılmasın sitemim sadece bu vergilendirmeye yoksa söylediklerin doğru ( ha bundan önce yani karmaşıklık yokkenden bu böleydi zaten sıkıntı orada) sen eklememişsin ben ekleyim devlet bu vergilendirme sisteminden vaz geçememesinin altın da yukarıda yazanlar haricinde doğudan alamadığı vergi kaçak kullanılan (sömürülen) devlet katnakları v.s gibi nedenlerde var elbet haa bunları hepsi asıl sebebin yanında devede kulak kalır biz bu kadar çok vergi ödüyoruz çünkü üretmiyoruz

üretimi olan bir ülke olsak yani dışa bağımlılığımız daha az olan bir ülke olsak harcamalarda aynı oradan azalacak devlet aldığı vergi ile daha fazla yatırım yapacak belirli bir noktada vergiler azalacak otomobilimizi kendmiz üretsek ötv diye bir şey olmayacak neden çünkü dışarıya giden bir para yok para ülke içinde kalacak yine v.s v.s v.s konu uzar gider ama bu günler her ne kadar baştaki ni sevmesemde kati olan şey gün birlik günü unutmamak lazım ki bu dünyanın düşmanı Türkiye değil amerikası avrupa dır

ama bütün olaylar ülkemizin başına gelmektedir sebebi ise olayları fişfişleyen yüne bu ülkelerin olmasıdır ama onların başına böle şeyler gelmez bunun en güzel örneğide demir adam 3 filmidir izeyin bakın oarada amerikanın kendi kendine yaratttığı bir düşman yine amerikalı ama söz de müslüman liderlerinden ve amerikanın başına dert açmaya çalışıo falan filan işte izleyin demek istediğimi anlarsınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
erolkan    273
erolkan

Böyle giderse Lpg li araçlar içinde ayrı bi vergi gelebilir,benden söylemesi..
Malum pazar payı çok Lpg li araçların [emoji1]

Sony Xperia Z5

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Demirdağ    203
Demirdağ
15 saat önce, erolkan :

Böyle giderse Lpg li araçlar içinde ayrı bi vergi gelebilir,benden söylemesi..
Malum pazar payı çok Lpg li araçların emoji1.png

Sony Xperia Z5
 

olmaz inşaallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL
22 saat önce, Demirdağ :

bunun için "beğen" butonuna basmak isterdim ama elim gitmedi. :)))))

Ben hem ilk mesajı hem de bu mesajı beğendim 8)

Bu kadar pahalı akaryakıt ve vergi oranlarına rağmen yollarda onca lüks arabayı görmek garip geliyor bana. Ben şahsen acaba elektrikli fluence alıp mtv ödemesem ayrıca kilometrede de 5-7 kr mu yaksam diye düşünmüyor değilim. Ama menzili düşündürüyor. Şehir içi 100km şehirler arası 130km en fazla menzili. Şarz süresi ise 8 saat. :-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Demirdağ    203
Demirdağ

geçen gün Eskişehir yolunda Başkent Üniversitesi kavşağındaki Opet'ten lpg almaya gittim, ancak diğer akaryakıt pompalarında sıra vardı, lpg de kimse yoktu nerdeyse, görevliye dedim ki -Hayırdır bugün bedava veriyorsunuz galiba, görevli dedi ki, - Abi bunlar çıldırmış, pahalandıkça daha çok alıyorlar, hala benzinli arabaya biniyorlar. 

gerçekten de öyle hani zam gelecek diye depoları fullüyoruz ya, sanki zam gelmeden önce çok ucuzmuş gibi, yani adamlar durmadan zam yapsa daha çok satar daha çok kazanır, sosyolojik bir araştırma yapsalar fark ederler,  çünkü zam yapılmayınca 50 TL 100 TL tutarında alıyoruz, zam olduğunda depoyu fulle diyoruz.:) çok enteresan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kepeneks    75
Kepeneks

1.5 2008 model araca;
2016 yılı 6 aylık 217+217 =434 tl öderken
2017 yılı 6 aylık 225 +255 tl 450 mi ödeyeceğiz 
16 tl zam gelmiş fazla zam gelmemiş ...


 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bagpipes    135
Bagpipes
3 saat önce, Kepeneks :

1.5 2008 model araca;
2016 yılı 6 aylık 217+217 =434 tl öderken
2017 yılı 6 aylık 225 +255 tl 450 mi ödeyeceğiz 
16 tl zam gelmiş fazla zam gelmemiş ...


 

Bir tek MTV'ye gelse 16 zaten bir sorun yok. O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SequentiaL    752
SequentiaL

2018 MTV için yeni konuya mesaj bırakabilirsiniz

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



×