Jump to content
ersan

O2 sensörü hatası.

Tavsiye Edilen Mesajlar

ersan    1
ersan

20 gün önce denso marka ile 1. bölgedekini değiştirdim. usta 1 sene veya 6 ay sonra yeniler dedi. lpg kuru yakıt dedi yok çok ısınıyormuş. sadece bu subaru da mı oluyor. her arabada var bu O2 sensörü. kesin çözümu olan varmı  teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    565
emre-sti

günümüzde bütün araçlarda var  lpg bozulmasını erkene alıyor.

 

Burada kilit soru O2 senörü blank1 mi arıza yapıyor blank2 mi ? eğer blank2 ise o emisyon ile alakalı lpg den dolayı sorun oluyorsa egzozdan sökülerek vida kısmına pul takarak 1-2 cm yükseltiyorsunuz sorun gidiyor ama 1. oksijen sensörü ise  değişim yapmak iyi bir lpg ayarı yaptırmak gerekiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Katalitik konvertör den önceki sensör ise hava ve yakıt karışımı ( zengin/fakir) ile alakalı, Könvertörden sonraki sensör ise konvertörün doğru çalışıp çalışmadığını ( emisyon değerleri minumum seviyesi ) tespit etmek içindir. Siz 1 numaralı sensörü değiştirmiş iseniz (yani konvertörden önceki) aracınızı bir süre benzinde kullanın herhangi bir arıza olmaması durumunda lpg servisinize gidin ve çok iyi bir yol ayarı yaptırın. Ustanızdan Aracınızın her devirdeki yakıt haritasını çıkarmasını isteyin. Eğer 2 numaralı sensör ise araya pul yada tornacıda 3/5 santimlik ara uzatma aparatı yaptırın. ( Amaç sensörü geriye çekerek emisyon değerlerini tam okuyamamasını sağlamak)

Yol ayarı yaptırırken aracınızla tabiri caizse deli deli hareketler yapın aniden fırlayın gaza abanın birden durun devir yükseltin kesiciye kadar dayayın sonra birden boşa atın vb. Bunları yapınki yanınızda oturan ustanız aracın benzinde tüm çalışma devir ve bant aralığındaki yakıt haritasının birebire yakın kopyasını çıkartıp bunu lpg ecusuna uyarlayabilsin. İyi bir yol ayarı lambayı kötü yakıt almadıkça yada lpg filitreleri kirlenmedikçe yakmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ersan    1
ersan

Blank 1 i değiştirdim hocam.  o zamn bir lpg ciye uğrayıp durumu anlatayım. bakalım neler yapacak. Çok teşekkür ederim 

ersan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    111
bougoss
15.12.2016 at 10:50, nitro37 :

Katalitik konvertör den önceki sensör ise hava ve yakıt karışımı ( zengin/fakir) ile alakalı, Könvertörden sonraki sensör ise konvertörün doğru çalışıp çalışmadığını ( emisyon değerleri minumum seviyesi ) tespit etmek içindir. Siz 1 numaralı sensörü değiştirmiş iseniz (yani konvertörden önceki) aracınızı bir süre benzinde kullanın herhangi bir arıza olmaması durumunda lpg servisinize gidin ve çok iyi bir yol ayarı yaptırın. Ustanızdan Aracınızın her devirdeki yakıt haritasını çıkarmasını isteyin. Eğer 2 numaralı sensör ise araya pul yada tornacıda 3/5 santimlik ara uzatma aparatı yaptırın. ( Amaç sensörü geriye çekerek emisyon değerlerini tam okuyamamasını sağlamak)

Yol ayarı yaptırırken aracınızla tabiri caizse deli deli hareketler yapın aniden fırlayın gaza abanın birden durun devir yükseltin kesiciye kadar dayayın sonra birden boşa atın vb. Bunları yapınki yanınızda oturan ustanız aracın benzinde tüm çalışma devir ve bant aralığındaki yakıt haritasının birebire yakın kopyasını çıkartıp bunu lpg ecusuna uyarlayabilsin. İyi bir yol ayarı lambayı kötü yakıt almadıkça yada lpg filitreleri kirlenmedikçe yakmaz. 

konuyu hortlatmak zorundayım

sayın nitro37

merak ettiğim bir mevzu var

bu 2 numaralı sensöre uzatma aparatı ya da pul eklediğimizde, emisyon değerlerini tam okumamasını sağlıyoruz. bu işlem sonucu hatalı bilginin, beyne gitmesini engellemiş oluyoruz. buraya kadar tamam. peki bu durumda motor doğru çalışmış oluyor mu? sonuçta sensör reel değerleri ölçmemiş oluyor değil mi? ama düzgün değerler elde etmiş gibi çalıştığı için yakıtın ideal oranda yanmasını sağlamış oluyor. Burda bir ince bir nokta var ama ben tam algılayamadım? genel itibariyle yabancı forumlardan da okuduğum kadarıyla 2. sensör arızası bu şekilde "geçiştiriliyor/tamir ediliyor" ve genel kanı bu çözüm varken sensör değişimi maliyetine katlanmanın anlamsız olduğu. faydası zararı nedir bu pratik çözümün?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Ecu birinci sensorun gonderdigi verilere gore dogru hava yakit oranini ayarlar. Ikinci sensor ise katalitik konvertorun yanmamis gazlari yakip yakmadigini kontrol eder. Yakamaz ise bu arac icin degil cevre kirliligi acisindan zararlidir. Kisaca beyin birinci sensoru kale alir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Cylon    155
Cylon
Ecu birinci sensorun gonderdigi verilere gore dogru hava yakit oranini ayarlar. Ikinci sensor ise katalitik konvertorun yanmamis gazlari yakip yakmadigini kontrol eder. Yakamaz ise bu arac icin degil cevre kirliligi acisindan zararlidir. Kisaca beyin birinci sensoru kale alir.

2 no'lu sensor egzos borusuna direk baglanan sensor mu aracın altindan bakinca gözüken

Xiaomi & Subaru

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    111
bougoss
9 dakika önce, nitro37 :

Ecu birinci sensorun gonderdigi verilere gore dogru hava yakit oranini ayarlar. Ikinci sensor ise katalitik konvertorun yanmamis gazlari yakip yakmadigini kontrol eder. Yakamaz ise bu arac icin degil cevre kirliligi acisindan zararlidir. Kisaca beyin birinci sensoru kale alir.

şimdi oldu. teşekkür ediyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37
12 dakika önce, Cylon :


2 no'lu sensor egzos borusuna direk baglanan sensor mu aracın altindan bakinca gözüken

Xiaomi & Subaru
 

Evet. Motora en yakin sensor birinci digeri ikinci sensordur. Iki sensorun arasindada katalitik konvertor vardir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bougoss    111
bougoss

mevcut konudan devam edeyim

rölantideki titremeden dolayı aracı kontrole götürdüğümde boğaz kelebeği temizliği yapıldı, bujiler ve kabloları kontrol edildi, cihaza bağlandığında o2 sensör hatası çıkmıştı. ben de torque üzerinden kontrol ettiğimde p1137 hatası veriyor. usta o2 sensor hatasının silinmediğini ve değişmesi gerektiğini. söylemişti. ben torque üzerinden denediğimde silebildim ama muhtemelen geri gelecektir. direk sensör değiştirmeden önce danışmakta fayda gördüm. bendeki rölanti sarsıntısı benzindeyken ve ısındıktan sonra başlıyor. genelde vitesteyken daha düşük, p konumundayken daha çok oluyor. lpgde ise sansıntı baya baya azalıyor. nasıl bir yol izlemeli?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×