Jump to content
Recidivist

Subaru Boxer Motorları Aşırı Yağ Tüketimi Nedeniyle ABD'de Dava Edildi

Recommended Posts

Recidivist    187
Recidivist

Arkadaşlar merhaba,

Impreza başlığını takip edenler bilecektir, aracımda 10W40 yerine 5W30 yağ kullanınca ciddi derecede eksiltiğini fark edip bakımda 5W40'a dönmüştüm. Konuyu araştırmayı kesmedim ve özellikle ABD'de bu konuyla ilgili Subaru'nun ciddi baskı ve sıkıntı altında olduğunu gördüm. 

Yaptığım araştırmalarda boxer motorların yatay yapılarından dolayı V tipi motorlara göre daha fazla yağ yakma ihtimalinin olduğunu ve genelde iki bakım arası yağ eklemesi gerekebileceğini gördüm. Özellikle son dönemde üreticilerin üstündeki yoğun ekonomi baskılarını bertaraf edebilmek için 0W20 ve 5W30 gibi eskiden kullanılanlara göre daha ince yağlara geçişleri sorunun temelleri arasında yer alıyor. Eğer aracınızda gözle görülür bir kaçak olmadığı halde yağ eksiltme problemi varsa birinci kural her şartta yağ eklemeyi ihmal etmemeniz. Çünkü düşük seviyede ve/veya hiç yağı kalmadan çalışmaya çalışacak bir motor size çok ciddi masraflara yol açacaktır.

Bütün ingilizce makaleleri çevirme şansım yok ne yazık ki ama genel olarak özetlemem gerekirse:

"In an article in the New Jersey Law Journal, the lawsuit claims the 2011-14 Forester, 2013 Legacy and 2013 Outback, with 2.5-liter engines, and 2012-13 Impreza and 2013 Crosstrek, with 2-liter engines are the culprits. The suit claims the vehicles "prematurely burn off and/or consume abnormal and excessive amounts of engine oil."

The article says that Subaru has failed to let consumers know of the oil consumption problem and it has cost some buyers thousands of dollars to repair. The lawsuit also contends that owners of these vehicles have to "constantly replenish engine oil at an unreasonably rapid pace." It says that this issue creates a safety hazard for owners because these engines potentially could fail "at any time and under any driving condition or speed."

Burada etkilenen motor tipleri olarak 2.5 Litre 2011-14 Forester, 2013 Legacy ve Outback motorları ile 2,0 litre Impreza ve XV motorları görünse bile yazıların altında daha eski ve başka motorlara sahip Subaru kullanıcılarının da çok ciddi yağ eksiltme şikayetlerinin olduğunu göreceksiniz. Subaru her 1200 milde (yaklaşık 2000 km) 1 quart (yaklaşık 0,94 litreye kadar yağ eksiltemeyi "normal" olarak değerlendirip garanti dışı bırakıyormuş. Aracın yağ ve diğer bütün sıvı kontrollerinin kullanıcı sorumluluğunda olduğunu ve bunu kullanıcı kitabına yazdığını belirtmiş. Bunun dışındaki arızlarda short block'a kadar varan değişimler yaşanmış.

Asıl arıza neden belirtilen motorlardaki piston segmanlarının yanlış olarak olması gösterilse de bu parça değiştikten sonra da sorunu çözülmeyen kullanıcı sayısı çok fazla. Kullanıcılar arasında iki bakım arasını yağ eklemeden getirebilen yok denebilecek kadar az seviyede.

Owners of Subaru Forester, Outback, Crosstrek, Impreza and Legacy are getting compensation from Subaru from the oil consumption lawsuit filed against them. According to Law360, Subaru of America (SOA) has agreed to compensate the drivers who filed the class action suit. SOA agreed to extend warranties and reimburse drivers for certain out-of-pocket costs from the alleged defect that is causing their vehicle’s engines to use excessive amounts of oil.

Last week, the drivers in the lawsuit told Law360, Subaru has agreed to extend its 5 year, 60,000-mile warranty in respect to the alleged defect to an 8 year, 100,000-mile warranty. SOA will also reimburse certain expenses for vehicle repairs, rental cars, towing and the purchase of up to six quarts of oil per vehicle with appropriate proof. According to the report, the drivers urged the court to grant preliminary approval of the settlement and schedule a final approval hearing.

En son durumda ise uzun süredir durumu inkar eden Subaru of America en sonunda davalılarla anlaşma ve zararlarını karşılama yoluna gitmiş. Belirtilen arızayı yaşamış araçların garanti süresi 5 yıl/60.000 mil'den 8 yıl/100.000 mile çıkarılmış, daha önce yaşanan tamir, araç kiralama, çekici ücretleri ile kanıtlanabilmesi halinde 6 quart yağ bedeli ödeme sözü verilmiş. 

Konu ilgisini çekenler için linkler aşağıdadır, haberlerin kendisinden çok aşağılarındaki kullanıcı yorumlarını okumanızı tavsiye ederim:

http://www.torquenews.com/1084/why-subaru-s-excessive-oil-consumption-issue-could-spoil-their-party 

http://www.torquenews.com/1084/subaru-settles-oil-consumption-lawsuit 

http://www.edmunds.com/subaru/forester/2014/consumer-reviews/review-286803830262366208/

https://allwheeldriveauto.com/why-does-my-subaru-use-oil/

https://allwheeldriveauto.com/subaru-repair-seattle-2013-subaru-legacy-outback-oil-use-explained/

 

Edited by Recidivist

Share this post


Link to post
Share on other sites
yabani    64
yabani

2008 impreza'mda bu kadar yağ eksiltmesiyle hiç karşılaşmadım, 5-30 mobil 1 esp kullanıyordum ve iki bakım arası ortalama 500ml kadar eksiltme vardı. daha önceki araçlarımdan alışkanlık tüm sıvı seviyeleri sürekli kontrol ederim, bir gün önce bakımdan çıkmış bile olsam uzun yola çıkmadan önce yine o kontrolleri yaparım.

Şimdiki araçta bakımdan sonra 6000km yapmışım pek eksiltmiş gibi görünmüyor. yinede yağ çubuğunun kıvrımlı olması beni gıcık ediyor, ölçüm sanki sağlıklı değilmiş hissiyatındayım.

En son bakım garanti bitmediğinden serviste gerçekleşmişti ve oradaki arkadaş Türkiyede 12,5 ila 15k km'de bir servis aralığı verildiğini fakat avrupada bakım aralığının 8k km olduğunu söylemişti. Bende arada sık sık kontrol ederek 10k'da bir bakım düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    568
emre-sti

2005 legacy im yağ eksiltmiyordu iş yerimden xv alan birisi ise ciddi yağ eksiltme sorunu yaşıyordu garantiye motor değişti


Share this post


Link to post
Share on other sites
Recidivist    187
Recidivist

Vallahi benim 2009 Impreza Motul 5W30 8100 X-Clean'de ciddi eksiltti, en son bakımda Motul 5W40 Xcess koydum. Bunu da sıkı takip ediyorum, eğer istediğim sonucu vermezse uğraşmayıp 10W40'a döneceğim. Böyle sürekli yağ su bakmaktan sıkıldım. Şu son haberlerden sonra iyice kıllandım zaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
silvershadow    49
silvershadow

Ben xv de bugüne kadar yağ konusunda sorun yaşamadım. Bakımdan bakıma kontrol ediliyor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
erhan_41    88
erhan_41

Benim forester xt 10.000 km de yarım litre eksiltirdi

erhan_41 / Tuzla

Share this post


Link to post
Share on other sites
sernyc    8
sernyc

Merhabalar

 

1.5r imprezam hiç yağ eksiltmezdi. Hep 5-30 motul kullandım.aracı 70 000km de sattım

2009 legacy aldım. 20000 km oldu alalı. Hiç yağ eksiltme yok. Hatta 5 lt lik motul yağlarından arta kalan yaklaşık 0.8lt yağların hiçbirini kullanma şansım olmadı. En son servis de bıraktım başka araçlarda kullansınlar diye.

haftada bir yağ ve su kontrolü ve lastik basıncı kontrolu yaparım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RSBurak    519
RSBurak

Turbo araçlarda yağ eksiltmesi bir nebze olabilir. Ancak atmosferiklerde sağlıklı bir motorun yağ eksiltmesi bir sıkıntı var demektir. Benim kendi görüşüm aracınıza sürekli koyulan yağı koymanız. Yağ geçişlerinden sonra eksiltmeler başlıyor.Bugüne kadar 10w40 konduysa 10w40 la devam edin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recidivist    187
Recidivist
17 saat önce, RSBurak :

Turbo araçlarda yağ eksiltmesi bir nebze olabilir. Ancak atmosferiklerde sağlıklı bir motorun yağ eksiltmesi bir sıkıntı var demektir. Benim kendi görüşüm aracınıza sürekli koyulan yağı koymanız. Yağ geçişlerinden sonra eksiltmeler başlıyor.Bugüne kadar 10w40 konduysa 10w40 la devam edin. 

Evet bu dediğinize katılıyorum. Aynı marka ve model olsalar bile arabalar aynı değil. Özellikle 3-4-5 kere bakıma girmiş motorları alıştıklarından daha ince yağlarla çalışmaya zorlamanın manası yok. Ama buradaki sorun sıfır arabalarda yaşanıyor ve piston halkaları değişse bile sorun düzelmiyor. Sanırım sadece pistonları revize etmekle kalmayıp 0W20 gibi ince yağları da 5W30 gibi bir tık daha kalın yağlarla değiştimek lazım ama garantisi devam eden araçlarda bu yapılabilir mi bilemiyorum.

Bir de asıl sorun ABD'de "dayanıklı/güvenilir araba" olarak tanınan Subaru markasının kullanıcılarını sürekli yağ ve su kontrolü yapıp bakım arasında elle yağ eklemeye itmesi. Belki sizin veya benim için keyifli veya standart olabilecek bir işlem bir çok Amerikalıyı oldukça sinirlendirmiş durumda. Temel argümanları "eğer ben her yakıt aldığımda yağ kontrol edip eksiklilk gidereceksem Subaru nasıl güvenilir marka oluyor?" şeklinde. Alttaki yorumlarda bunu net olarak görebilirsiniz. 
 

Ben daha önce şirket aracı olarak Albea, Linea, Focus ve Fluence kullandım. Özellikle Focus (2011 - 1,6 TDCi - Manuel vites) benim kar, yağmur, sis, aşırı sıcak, çamur gibi neredeyse her hava ve yol koşulunda kullandığım 60k km boyunca bakımdan bakıma servis gördü ki benden önce 70k KM en az 2 farklı kişi tarafından kullanılmıştı. Fluence elektronik olarak sıkıntılı bir araç (1,5 dCi - EDC vites) olsa da motor anlamında oldukça güven veriyordu. Oldukça yüksek devirlerde uzun süre kullanmama rağmen motorsal bir sorun yaşamadı. 42k Km sonunda istifamla geri verdiğimde motorsal hiç sorunu yoktu.

Impreza içinse konuştuğum değişik Subaru ustaları özellikle 1,5r AWD motorlara ve Boxer dizel motorlara yüksek devir çevirtmenin kesinlikle tavsiye edilmediğini, aracı çok zorlayanların bir süre sonra kesinlikle motor yaptırmak zorunda kaldığını söylediler. Şimdi bence "çöp" olan Fluence gibi bir araba dizel motorun maks. devri olan 4500'ü gayet rahatlıkla uzun süre çevirebiliyorken, Focus kilometreler boyunca yaklaşık 200 km/s sürat ile seyahat edebiliyorken bunlardan daha iyi olduğunu düşündüğümüz ve inandığımız Subaru'nun motorlarına güvenememek bana üzücü geliyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
RSBurak    519
RSBurak

Abi 1.5 dört çeker arabaya lpg bağlıyoruz sonra araba gitmiyor bozuluyor diye fiyatının 2 katı olan arabalarla mukayese ediyoruz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recidivist    187
Recidivist
1 saat önce, RSBurak :

Abi 1.5 dört çeker arabaya lpg bağlıyoruz sonra araba gitmiyor bozuluyor diye fiyatının 2 katı olan arabalarla mukayese ediyoruz. 

Şimdi haber ve benim yazdıklarım birbirine karıştı tabi ki ama haberdeki motorların en küçüğü 2,0 litre hacminde.

Benim söylediğim 1,5 ve dizel konusu ise haberden bağımsızdı ama realitede geçen Bayraktar'a gittiğimde iki tane motorsuz dizel araç yatıyordu. Belli ki motor yapılıyor. (1 Forester, 1 Outback) Ama tabi ki katılıyorum küçük motorlu hiçbir aracı çok zorlamamak lazım, sonuçta sürekli performans vermek üzere üretilmiyorlar.O0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Metin Durgut    105
Metin Durgut

çok bilgi sahibi değilim....subaru da avrupalı otomotiv şirketlerinin euro4 motorda japon firmaya yeterli süre tanımamasından dolayı japon şirketleri ürettiği araçları tam olarak test edemen piyasa sürdüklerini bir bilen abimiz öyle demişti...tabi bu dediğim sadece euro4 dizel araçlar içim geçerli...japanlara haksızlık etmeyin derim ki zira zaten sırf araçlar satmasın diye avrupalı şirketler acayip fiyatlar sunmaya çalışıyor..bu gurupların fiyatları bile tr yr giriş maliyeti yüksek olmasına rağmen uygun fiyata satılmaya çalışıyor..ve bugun de tr de satılan çoğu 2.5 2006 model sonrası araçlarda yağ yakma var..biraz konu dışı oldu kusuruma bakmayın 

Edited by Metin Durgut

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr    23
adr
2 saat önce, Recidivist :

Şimdi haber ve benim yazdıklarım birbirine karıştı tabi ki ama haberdeki motorların en küçüğü 2,0 litre hacminde.

Benim söylediğim 1,5 ve dizel konusu ise haberden bağımsızdı ama realitede geçen Bayraktar'a gittiğimde iki tane motorsuz dizel araç yatıyordu. Belli ki motor yapılıyor. (1 Forester, 1 Outback) Ama tabi ki katılıyorum küçük motorlu hiçbir aracı çok zorlamamak lazım, sonuçta sürekli performans vermek üzere üretilmiyorlar.O0

Geçtiğimiz aya kadar 3 yıldır önce 2007 model sedan 1.5 ve ardından 2008 model 1.5 Impreza HB 4AT kullanıyordum ve aracımızdan performans haricinde çok ama çok memnunduk. Bahsi geçen yağ yakma olayına gelirsek 3 yıl içinde LPG ile Motul 05w-30 Eco Energy kullandım ve her ay yağı düzenli olarak kontrol ederek 10bin km de bir değiştirdim en ufak eksiltme yaşamadım. Sanırım bahsi geçen motorlar Turbo olsa gerek. Subaru motorları özel ve dayanıklı motorlar ancak insanlar boxer sesi duymak uğruna bu motorları ''bilinçsizce'' (redline'a girerek) gereğinden fazla yormaya kalkıyorlar. Lafı uzatmayalım aracımızı geçen ay sattıktan sonra piyasadaki neredeyse tüm dizel otomatik C segment araçları test ederek yeni bir araç almaya kalktık. Tabi aklımız Levorg'da kala kala Volvo V40 - Audi A3 - BMW 116i, VW Golf7, , Opel Astra, Seat Leon, Honda Civic test  ettik derken bir kaç arkadaşımızın tavsiyesi üzerine yeni Renault Megane 4 test ettik ve 1.5 DCI motor EDC şanzıman (Getrag 6 ileri otomatik) aracı satın almaya karar verdik. Bayram izni ile birlikte şehirler arası gezmeler derken şuan 2bin km ye geldik ve kararımızdan çok memnunuz. Demem o ki eğer Subaru'da böyle bir motor seçeneği olsaydı kesinlikle Subaru alacaktık ama yoktu..

Bahsettiğiniz Renault 1.5 dci motoru ise yıllardır gelişerek kendini kanıtlamış ve şuan 4.ncü jenerasyonu ile güncellenerek dünyanın en iyi dizel motorlarıdan biri haline gelmiştir. Kaldıki dizel motorun tartışılmaz en iyisi Mercedes Benz bile uzun testler sonunda yıllardır güvenerek bu motoru kullanıyor. Şimdi yeni geliştirilen 1.6 DCI motoru E serisi Mercedes Benz araçlarda görmeye başladık bile. Renault DCI motorla ilgili Saffet Üçüncü'nün yorumunu içeren güzel bir videoda var.

https://www.youtube.com/watch?v=OQQHHpR9No0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recidivist    187
Recidivist

Sevgili @adr,

Söylediklerinize katılıyorum. Benim Fluence ile ilgili yorumuma bakarsanız zaten motorla ilgili bir eleştiri yok, tam tersine motoru güzeldi. Araçta EDC kararsız bir şanzımandı, bazen kaça geçeceğine net karar veremiyordu. Ama en önemlisi sık sık vites kutusu harareti nedeniyle yolda kalıyordu. Şirketteki herkes en az 1 kere yolda kalmıştır. Ve elektronik sistemleri kötüydü, 42k içinde 3-4 kere servise gitmek zorunda kaldı.

Ama Renault dizel motorların kalitesini tabi ki tartışamayız, ben ciddi derecede beğeniyorum. Yeni Megane HB, sedan ve Talisman da ciddi derecede yakışıklı araçlar oldular. Umarım bahsettiğim sorunları da aşılmıştır. Aracınızı kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr    23
adr

@Recidivist

Evet şuanki yeni Megane ve Talisman'da EDC şanzıman yeni modelleriyle değiştirilmiş bu konuyu bayide konuştuk şuan en sorunsuz haline ulaştığını ve aracın bu sefer piyasaya sürülmeden önce motor-şanzıman ve yürüyen aksam ile elektronik olarak 2 milyon km üzerinde test edildiğini belirttiler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
emre-sti    568
emre-sti

Başka yerde yap ğono reklamını

Share this post


Link to post
Share on other sites
nitro37    0
nitro37

Ben araci ilk aldigimda kafam rahat etsin diye yagini degistirmistim o zamanlar bana 5/30 ideal demislerdi argos subarudan. Ne varki aricana bakima goturdugumde bana 10/60 yag koyacaklarini soylediler. Bende onceki yagin 5/30 oldugunu soyledigimde tepkileri aynen soyle oldu. :Ne yaptin abi 5/30 konulurmu motor kirarsin bu arabaya 10/60 dan baskasi olmaz dediler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zephyrune    13
zephyrune

2009 imprea kullanıyorum ve 2000 km bakımından beri araca hep 10-40 konulmuş. Be de o şekilde devam ettim elbette ve 2 bakım arası yağ eklemek durumunda kalmadım hiç.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recidivist    187
Recidivist

Aynı zamanda yaptığım araştırmalarda 1.5R motora en uygun yağın eski bir model olmasına rağmen Motul 2100 Power+ olduğunu gördüm. Çünkü yağ kullanma kılavuzunda açıkca belirtilen API SL veya ACEA A3 standartlarını aynı anda sağlayan tek Motul yağı.

Subaru Yağ ACEA A3.PNG

Motul 2100.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Subarux    10
Subarux
On 11/2/2016 at 3:03 PM, Recidivist said:

Aynı zamanda yaptığım araştırmalarda 1.5R motora en uygun yağın eski bir model olmasına rağmen Motul 2100 Power+ olduğunu gördüm. Çünkü yağ kullanma kılavuzunda açıkca belirtilen API SL veya ACEA A3 standartlarını aynı anda sağlayan tek Motul yağı.

Subaru Yağ ACEA A3.PNG

Motul 2100.PNG

Bu hangi sene Imprezanin kitapcigi, ayrica API SL 2004 ve oncesi motorlar icin, niye onerilmis bilmiyorum.  Subaru da 2006 ve sonrasi icin API SM oneriyo diye biliyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recidivist    187
Recidivist
8 saat önce, Subarux :

Bu hangi sene Imprezanin kitapcigi, ayrica API SL 2004 ve oncesi motorlar icin, niye onerilmis bilmiyorum.  Subaru da 2006 ve sonrasi icin API SM oneriyo diye biliyorum

2008-2011 Impreza kullanma kılavuzu, Baytur'un kendi kılavuzu.

YqDPrZ.pngadLq2Q.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Subim    411
Subim

2005 model forester 2.0 xt kullanıyorum. kitapçıkta 10w60 full sentetik yağ kullanımı öneriliyor. bende sürekli shell helix ultra 10w60 kullandım. 10k bakımlarında 0,3-0,4 litre kadar yağ eksik çıkıyor. 245k kmdeyim herhangi bir sıkıntı yaşamadım, ki ben çok sık 4000 devir üstünde kullanırım, yani turboyuda kullanırım. bence düzenli ve doğru yağ değişimi varsa ve lpg takıp motoru sübapları yakmamışsanız hiçbir sıkıntı olmaz. yanlız anlamadığım şey 1.5 dci motorun övülmesi, arkadaş benim kullandığım şey 1.5 dci clio3 değilmiydi mi acaba? clio da yakıta harcadığım kadar sanayiye harcadım desem abartmam, ustayla kanka olmuştuk. 26k kmde aldım 30k km kadar kullandım bir kez turbo yaptırdım, bir kez turbo değiştirdim, iki kez eksantrik keçesi yağ kaçırdı her kaçırdığında eksantrik kayış seti değişti, ikincisinde eksantrik mili değiştik yağ kaçırmasından kurtuldum, en son kronik 3. piston kolu boşluğu oluştu. diğer ufak tefek sinir bozucu hatalarını saymıyorum. sinirlerin zıpladı 1.5 dci aklıma gelince. ha bu arada belki birilerine faydası olur diye söylüyorum turbo hatasından nasıl kurtuldum derseniz, yurtdışı sitelerden araştırmıştım, clio 3 ve megane 2 nin turbosunun yerine 2008 focus turbosu takıp kurtulabilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites



×