Jump to content
İlhan

Motor Yağları Hakkında Merak Ettiklerimiz

Tavsiye Edilen Mesajlar

Makif    107
Makif

Bilgilendirici bir yazı olmuş. Bu arada bu konularda çok fazla bilgim olmadığından fikir almak amacıyla soruyorum;  yaz aylarında motor yağını değiştieceğim burada aracın kitapçığında yazan 5w30 mu kullanmak daha mantıklı ya da anladığım kadarıyla daha yüksek sıcaklıklara dayanabilecek olan 5w40 mı kullanmak daha mantıklı? Motul yağların TDS bilgileri aşağıdadır.

Motul 8100 X-Clean+ 5w30 TDS bilgileri

5w30.jpg

 

Motul 8100 X-Clean 5w40 TDS bilgileri

5w40.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Serhat    110
Serhat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DİKKAT BU YAZIYI, BU SAYFAYI AÇTIĞINIZDAN 10 SN SONRA OKUYORSANIZ, YUKARIDAKİ BİLGİLERİ YETERİNCE DİKKATLİ OKUMAMIŞSINIZ DEMEKTİR.

Lütfen boş bir zamanınızda daha dikkatli okuyunuz.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@İlhan bey, çok güzel bir paylaşım yapmışsınız, teşekkür ediyorum. Yukarıda yazdığım uyarıyı da mazur görün. Biraz dikkatini vererek veya 2 kere okunduğunda net bir şekilde anlaşılacak, gerçekten ustaca yazılmış bilgilendirici ve insanların anlamaları gereken bir yazı. Bu yüzden de böyle bir uyarıda bulundum. 

Saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quzman    31
quzman

Kitapçıklarda referans olarak verilen yağ önerilerinde coğrafi şartlar göze alınıyor mu ? Yoksa optimum bir değer belirlenip onun üzerinden mi ilerleniyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    761
İlhan

Bu konuyla ilgili MazdaClubTR'den Multu arkadaşımın. Kendisinden ve araştırmalarından derleyip, toparladığı bir makaleyi daha paylaşmak istiyorum.

Kaynak 

 

Motor Yağı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Toyotaclubtr'den benden (Mutlu Tekir) ve diğer kullanıcılardan alıntılar içermektedir.


72 yaşındaki Atilla Özdemir amcanın yazdığı. Kalın yağ kullanımının zararlı değil, yararlı olduğunu yaşam deneyimlerinden örnekler göstererek sunar.
 
 
işte yine başa döndük, ben Kastamonuda 10w60 kullanıyorum, bu sene kışın en şiddetli günlerinde bmw2002 ve rav4 üme yağ değiştirirken hava o kadar soğuktu ki yağın kutusundan motora akması en az on dakika sürdü yağ o kadar az akıyordu. sonra motoru çalıştırdım ne yalan söyleyeyim ışığın çok geç söneceğini tahmin ettim fakat lamba hemen söndü. mobil1 kutularında 0w40 new life, 5w50 peaklife, 10w60 extended life ( şimdi yeni ambalajlarda formula sport gibi bir şey yazıyor) ibareleri var ve kutularda motorun km grafiği gösteriliyor vede km bazında kullanım tavsiye ediliyor. asla mevsimsel durumdan bahsedilmiyor. hava sıcaklığı ne olursa oldun soğutması normal olan bir motorun sıcaklığı sabittir soğuka başka sıcakta başka olmaz. bu konuyu şimdiye kadar müteaddit kereler yazdım ama insan benim yaşıma gelince doğru bildiğini düşündüğün konuda etrafına faydalı olabileceğini de düşünürse ne çenesini tutabiliyor nede klavyesini bırakıyor. yağın incelmesini göze almak demek hiç ummadığın bir zamanda altından kalkılması çok büyük fedakarlık gerektirecek zararları veya iyi ihtimalle motorun daha erken bitmesini göze almak demektir. bu gibi işlerde tırsmak değil tedbirli olmak gerekiyor. ama maddi imkanları çok iyi olanlar sıfır bir arabaya 3-5 sene servisin desteği ile biner sonra tekrar bir sıfır yine servis böyle devam eder o zaman yağ şuymuş buymuş ilgilenmez servis neyi koyarsa onu kullanır.

5d38408s-960.jpg
Ayrıca lpgli aracında yağ önerisi isteyen bir arkadaşa cevabı.
 
mobil1 0w40 kullan 40 tan aşağı yağ kullanmamanı tavsiye ederim, kullandığın castrol edge 5w40 ta çok iyidir.
Kitapçıktaki yağın kullanılmasını savunan bir arkadaşımızın yazdığı
 
Ben sadece gördüklerimi yazayım. Corollanın kullanım kılavuzunda 0w20 öneriyor. Eğerki temin edilemezse 5w30 kullanın ama sonraki bakımda kesinlikle 0w20 kullanın diyor. Aracımızda 0-10.000 de ilk yağı (bildiğim kadarıyla) 0w20 vardı. Aracın gidişi ilk zamanlar diye iyi geliyordu. 10.000-20.000 arası 5w30 kullanıldı. Yakıtı fazlaydı. Ortalama tüketim değerleri yüksekti. Sesi fazlaydı, hızlanması etkili değildi. Homojen değildi yani, şöyle ki araç bağırıyor ama ilk yağındaki gibi gidişi hissettirmiyor daha ağır hızlanıyor hissi vardı. 20.000 bakımında 0w20 ye geçtik. Aracın gidişi biraz daha sessizleşmiş geldi. Hızlanması daha etkin, güç kaybı ortadan kalkmıştı resmen. Ben ilk etkenlerdir diye hemen ümitlenmedim. Ama 1000 km geçtikten sonra bu etkiler devam ettiğini görünce iyiymiş dedim. Ortalama tüketim düştü yakıt düştü daha az yakmaya başladı resmen. Tabiki ben illa bu yağ olmalı diyemem o kadar tecrübem yok sadece gözlemim bu yönde. Acaba her araç için, her motor için yağ çok farklı olabilir mi? Kullanım kılavuzundaki bilgi kesin doğrudur diyebilir miyiz bu duruma göre?
Buna karşılık benim cevabım.
 
Atilla amca ile daha önce konuşmuştuk bu konuyu ben niye diğer ülkelerde 0w-20 kullanılıyor da biz hala 5w-30, 10w-40 kullanıyoruz, vardır bir bildikleri demiştim. Fakat işin gerçeği Atilla amcanın doğru söylediği.

http://www.smartsynthetics.com/articles/5w20oil.htm

Aşınmayı azaltmak ve performanslı kullanım için yüksek viskoziteli yağlar tavsiye ediliyor. Yakıt ekonomisi için ise 0w-20 öneriliyor. Bunun da sebebi ABD'de yakıt ekonomisi düşük araçların izin verilen satış sayısı, yakıt ekonomisi yüksek araçların satış sayısına bağlıymış. Bu nedenle yakıt ekonomisini artırarak bu yakıt ekonomisi düşük araçların izin verilen satış sayısını artırabilmekmiş. (Bknz. Corporate Average Fuel Economy)

Haliyle de düşük yakıt tüketimi karşılığında aşınmayı artırmak şirketlerin umrunda olmayacaktır.
 
yine bu konu altında tartışmıştık bu konuyu da. Fakat maalesef konu uzun olunca faydalı tartışmalar da unutulup gidiliyor, bulunamıyor. 0w-20 abddeki yakıt tüketimi yüksek araçların satılabilmesi için yakıt tüketimi düşük araçların tüketimini daha da azaltmak için geliştirilmiştir. Yakıt tüketimi az ne kadar araç satabilirsen o oranda yakıt tüketimi yüksek araç satabiliyorsun. Haliyle bu durum emisyonlar için geliştirildiği görülebiliyor. (Dengede tutmaya çalışmak amaçlı) Bu nedenle de 0w-20 yağ abddeki araçlar için kullanılıyor. Normalde aracı sıkıştırmazsan, sakin sakin kullanırsan bu yağ çok güzel. Tüketimi az, gücü daha güzel belli ediyor, sürtünme az olduğundan ses de az çünkü. Fakat bu yağı sürekli kullanabilir misin? Kesinlikle hayır. Yukarıda da söyledim esp 5w-30 ile 0w-20 viskozite özellikleri arasında bir yağ olan Super Formula Fe 5w-30 u kullandım. Dediklerinin aynısını da deneyimledim. Araç daha iyi hızlanıyor, daha az tüketiyor, daha az ses çıkarıyordu. Uzun yolda 90-120 arasında eksilme yoktu. Ama ne zamanki 5 km lik mesafede agresif kullanım ile karşılaşınca eksiltmeye başlamıştı. Mecburen esp 5w-30 a dönmüştüm. Gerek belirli bir km.den sonra, gerekse de ülkemizin sıcaklık koşulları gereği bizim ülkenin kitapçıklarında da 5w-30 yazıyor. Sakin ne kadar kullanabilirsin? O yağ ile belirli bir sınırı (sıcaklık ya da hız) aşınca aşınma da çok artacaktır. Bu aşınmaları en baştan yaşamamak için de 5w-30 ile başlanır, ardından new life 0w-40 ile devam edilir, vs. Şimdiki motorların toleransları da ona göre ayarlandığından şimdilik kullanabilirsin ama eksiltme yaptığı gibi eninde sonunda kalınlaştırmak zorunda kalacaksın. Dipnot: Benim 105bin km.ye gelmiş Mazdam 5w-30 yağda bile şehiriçinde hafiften eksiltmeye başladı. new life a geçeceğim. onda da eksiltmeye başladığı gibi 5w-50 mobil1 e geçerim.
Fuel Economy ya da Mobil x3000 serisi yağlar hakkındaki deneyimim.
 
Super Formule FE 5w-30 ya da Fuel Economy 0w-30 u 90-100bin km. yi geçmiş araçlara tavsiye etmem. Normal 5w-30 dan çok daha ince bir yağ bunlar çünkü. esp 5w-30 ile 0w-20 arasında tam olarak. 100bin km.den sonra 0w-40 ya da 5w-40 gibi bir yağ kullanılması koruyuculuğu artıracaktır.

60bin km.deki yaris aracımda agresif şehir içi kullanımında eksiltme yapmıştı 1-2 cm Super Formula Fe. ESP 5w-30 a geçince bir sıkıntı kalmamıştı.
Yağ viskoziteleriyle ilgili bilinen bir yanlış daha.
 
0W-10, 0W-20, 0W-30, 0W-40 vs hepsi sıfırdır ve sıfır inceliğindedir.

Yağın içine ne kadar polimer katarsanız o yağ ısındıkça ikinci rakam kadar kalınlaşır.

Dolayısiyle 0W-10, 5W-10'dan daha incedir.

0W-10 ile 0W-40 soğukken aynı inceliktedir, sadece 0W-10 ısındığında 10 viskoziteye ulaşır, 0W-40 ısındığında 40 viskoziteye ulaşır.


Ve cevabım.
 
Hayır değildir, yağ üreticilerinin belirli yağlarının soğuk ve kalın viskozitelerine bakarsanız farklı olduğunu görürsünüz.
Mobil 1 esp 0w-40 yağın hem soğuk hem kalın viskozitesi, Mobil 1 esp 5-30 dan da 0w-30 dan da daha fazladır.
Hem soğuk hem sıcak yağ kalınlıkları göz önüne alınırsa 0w-40 > 5w30 > 0w30 > 0w20 dir. İlk rakamın sıfır olması ince olduğu anlamına gelmez.
Yağ eksiltme sorunları baş gösterdiğinde yapılacak işlemler.
 
En ufak eksiltmede yağ kalınlaştırmak motorun daha fazla yağ eksilterek aşınmasını engeller abi, yağ eksiltmenin anlamı yağın aşınmayı engelleyemediğinin göstergesidir.Evet en sonunda segman atılır, fakat 5w-50 ve 10w-60 ile çok yüksek km.leri görebilir bu motorlar.

Kendi aracımdan örnek vereyim, Dexelia 5w-30 fuel economy yağında eksiltme yapıyordu, ince geliyordu belli ki. Mobil 1 esp 5w-30 kullansam eksiltmeyecekti (1 bakım öncesinde kullanılmıştı) Fakat ben işimi garantiye alayım dedim Mobil 1 esp 0w-40 kullanıyorum, en ufak eksilme yok.

 
 
 
Her yağın soğuk ve sıcaktaki viskozitesi aynı olmadığı gibi, aynı rakamlardaki yağların aralarında bile viskozite farkları oluyor. Bir önceki kullandığım yağ, Mobil x3000 Super Formula Fe 5w-30. O kadar ince ki, motor rahatlıyor, yakıt tüketimi gözle görülür düşüyor, uzun yol kullanımında sıkıntı çıkarmadı hiç yaz sıcağında, eksiltme yapmadı, ama ne zaman şehir içi kısa mesafede kullanmaya başladım, o zaman eksiltmeye başladı. Bu arada inceliği 0w-20 ye çok yakın. Teknik verilerden bakabilirsiniz. Şimdiki kullandığımda Mobil1 5w-30 ESP. Bir önceki yağdan daha kalın. Soğuklarda ilk marşta önceki yağa göre daha istemsiz başlatıyor. Önceki yağda marşı çevirdiğim gibi anında çalışırdı, esp ye geçince bu süre çok çok az da olsa arttı.
Mobil in 0w-40 yağları da güzel, fakat soğuklar için vizkozitesi düşük, haliyle ilk çalıştırmadaki aşınmaları artırıyor.
Motor ısındıktan sonraki aşınmalar için kalın yağ lazım, doğru, fakat soğukta ilk çalıştırmalardaki aşınmaları da önlemek için soğuk vizkozitesi düşük bir yağ lazım ve 5w-30 un soğuk vizkozitesi 0w-40 dan daha düşük.
visc.jpg

Yağ kalınlıklarını daha iyi anlamak için.
 
Viskozite ile akışkanlık ters orantılıdır.
Örnekle açıklamak gerekirse:

Kaşığı bal üstünde hareket ettiriyoruz, (motor soğuk durumu düşünelim) Bu bal kaşığın tamamına bulaşması ve kaşığın hareket ettirilmesi reçele göre daha zor olacaktır. Soğukta daha fazla akışkan olmasını istiyoruz, yani viskozitesinin düşük.
Şimdi de sıcak motor için düşünelim. bal kıvamındaki yağ oldu mu size su gibi. Nolacak kaşığı hareket ettirdikçe etrafa sıçrıcak ve hareket ettirdiğimiz yerde su (yani yağ) kalmayacak. Koruyamayacak yani. Böylece sıcakta da akışkanlığı düşük olsun ki sürtünmeyi artırıp motora zarar vermesin, yani akışkanlığı düşük, viskozitesi yüksek.

Bu yağ çok kalın olursa ilk başlangıçtaki hali daha da katı olacak, ya da ilk başlangıçta seçilecek yağ akışkan olsa, motor ısındığında koruyamayacak, bu nedenle de çift viskozite özelliğine sahip yağ üretilmiştir.

Dış ortam ısısı değil, sıcaklığıdır. Motor içi ısısı değil, motor içi sıcaklığıdır. İki kavram farklı şeylerdir. Ağırlık ile kütleyi karıştırdığımız gibi bunu da çok karıştırırız. Isının birimi kalori, joule, btu... iken, sıcaklığın santigrad, fahrenayt, kelvindir.

Motor içi sıcaklığı 1000 derecenin üzerindedir, piston gömlek arasındaki o ince film tabakası da motor içindeki yanmanın ürettiği ısıya maruz kalır, fakat çeşitli soğutma yöntemleri ve motordaki her bir çevrimdeki yanmanın anlık ms.ler cinsinden olduğunu düşünürsek maruz kaldığı sıcaklık zannediyorum taş çatlası 200 derecedir, zira yağların parlama sıcaklığı 230-240 derecedir.
Viskozite Endeksi hakkında
 
0-40 tam sentetik öneririm. Önerilmiş de. 
110bindeki aracımda kullanıyorum mobil1 esp 0-40 ı. Eksiltmez merak etmeyin 0-40 5-30 dan daha kalın bir yağdır.
 
bunu nereden çıkardınız ? 
 
Şu forumda 3 yerde yazdım 4. Yazışım. Yağların viskozite indekslerine bakınız hem 40 derece için hem de 100 derece için.
Mobil 1 5-30 esp mobil 1 0-40 esp den hem soğukta hem sıcakta daha incedir. Tutturulmuş bir rakama göre incedir kalındır diye karar vermek. Hayır alakası yoktur.

2. Rakamın kalın olması da yağın soğuk viskozitesini artırmaktadır.
 
sizin söylediğiniz sadece 40 derece gibi yüksek sıcaklıktaki bölgelerde motor soğukken kullanılan kısımdır. 40 derecede belli bir viskosite değeri vardır fakat daha düşük sıcaklıklarda bu değerin nasıl değiştiğini nereden biliyorsunuz ? bunu soruyorum ?

ekvatorda yaşayan ve kış görmeyen bir araba için 0 numara çok incedir. bu demek oluyor ki motor ısınıp metaller genleşinceye kadar sızıntı ile yağ eksiltmesi olabilir.

diğer yandan yağın aslı ilk numaradır. yani aslında 0 40 yağ 0 numara temelli bir yağdır. fakat içindeki polimerler ile ısındığında 40 numara yağın kalınlığını sağlar.

ikinci numara arttığında elbette bir miktar kalınlaşma olacaktır. ama 0 ile 5 numara arasındaki yağ kalınlığını soğukta ölçme şansımız yok. ki youtubede videoları var. çok çok soğutarak ancak bir miktar fark gözlemlenebilir.
 
abicim 40 derece soğuk, 100 derece sıcak viskozite endeks sıcaklığı olarak geçer. ve bu viskozite endekslerinin sıcaklıkla değişimi doğrusaldır. örnek şekil 1-a
Jim_graph.jpg
NodeAlias.aspx?width=280&height=

Burada belirli sıcaklıklar arasında viskosite değişimi doğrusallaştırılmış, fakat gerçek grafik daha düşük sıcaklıklar da dikkate alındığında aşağıdaki gibi bir eğri çıkmaktadır.
tdtgcetc.jpg

Bu grafikte de mavi ile gösterilen Edge 5w-30, pembe ile gösterilen Syntec 0w-30 dan daha incedir. Yine yeşille gösterilen edge 10w-30 da kırmızı ile gösterilen mobil 1 5w-40 dan daha incedir. Aynı şekilde Mobil 1 5w-40, edge 10w-30 dan soğukta da sıcakta da daha kalındır. Rakamların arasındaki farkın açılması o yağın az da olsa kalınlaşmasına neden olmaktadır. Tabi -20, -40 gibi soğuklarda daha ince yağ kullanılması gerektiğinden, düz hesap 0w-30, 0w-40 diyemiyoruz, grafikte görülebildiği gibi o sıcaklıklarda 5w-30 bir yağ daha ince olabiliyor. Aynı mantıkla 5w-30 bir yağa karşı 0w-40 sıcakta kalın diyebiliyoruz ama soğukta incedir diyemiyoruz. 


Çünkü viscosity index in önemi de ortaya çıkıyor, VI ye göre grafiği ilk resimde görebiliriz. ha tabiki soğukta 0 ile 5 in farkı hissedilebilir mi, bilemeyeceğim. ama 0w-20 kanada ve iskandinavyada boşuna kullanılmıyordur. grafik eğri olduğundan soğukta kalınlık çok hızlı artıyor zira.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hasbihal    3
Hasbihal

Faydalı bilgiler için teşekkürler çok büyük emek harcanmış tebrik ediyorum. Anlayana tabi, mesela ben teknik detaylarda boğuldum ve kendim için bir sonuç çıkaramadım. Anlayışımın kıtlığından dolayı özür dileyerek sormak istiyorum; 200 bin km deki Lpg li aracım için Rize ili şartlarına göre (yazları en fazla 35drc, kışları en düşük 5 drc) yağ tavsiyeniz nedir? Hatta biraz daha ileri giderek tüm yağları değiştirmek istesem hangi marka ve model önerirsiniz (motor yağı+otoşanz yağı+diferansiyel dişli yağı) 
Şimdiden teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Makif    107
Makif
12.06.2016 at 02:50, Hasbihal :

Faydalı bilgiler için teşekkürler çok büyük emek harcanmış tebrik ediyorum. Anlayana tabi, mesela ben teknik detaylarda boğuldum ve kendim için bir sonuç çıkaramadım. Anlayışımın kıtlığından dolayı özür dileyerek sormak istiyorum; 200 bin km deki Lpg li aracım için Rize ili şartlarına göre (yazları en fazla 35drc, kışları en düşük 5 drc) yağ tavsiyeniz nedir? Hatta biraz daha ileri giderek tüm yağları değiştirmek istesem hangi marka ve model önerirsiniz (motor yağı+otoşanz yağı+diferansiyel dişli yağı) 
Şimdiden teşekkürler..

Ben de aracımın bütün yağlarını değiştirmek istediğimden araştırmıştım ve sonuç olarak Motulda karar kıldım. hatta açmış olduğum konu da şudur :

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

Bu konuda çok fazla detaya girmeden bir  kaç soru sorayım.

 Örneğin bir Fabrikanın ürettiği araçta yağ basıncı ile çalışan supap ayarlayıcısı varsa viskozite ile oynayabilirmisiniz?

Fabrika mühendisleri tüm bu ince ayarları hesaplarken sadece emisyonları mı düşünüyor?

Son olarak bu yazıyı okuduktan sonra yağ satın alırken ambalajda nelere dikkat edeceğiz?

Ambalaj üzerinde gruplar vs. yazıyormu? 

Eksik okuduysam lütfen uyarın! 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Can Alp ZEĞEREK    54
Can Alp ZEĞEREK

Güzel bir paylaşım emeğinize sağlık. Yavaş yavaş okunduğu taktirde az çok bir fikir yaratıyor. Meraklı forumseverler için bulunmaz hint kumaşı tadında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ameyt    240
ameyt

Gece okuyup "haaa anladııım" dedikten sonra sabah kalktığımda anlamadığımı fark ettim :) Bugünde bakım günümüz, sakin kafayla okuyayım bi daha :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yabani    62
yabani

Ben aracımda 0w20 motul kullanıyorum, yazıyı okuduktan sonra acaba 5w30'a hatta 5w40'a geçsemmi acaba diye düşünmedim değil. Fakat yüksek devir çevirmiyorum ve sübap seside duymuyorum. Öte yandan Aracımdan memnunum ve bana göre muadili olmadığından uzun yıllar kullanmak düşüncesindeyim. öte yandan yazı sentetik'ler arasındaki fark ve hths kavramını anlamak açısından iyi oldu.

Şu andaki düşüncem acaba karışım yapsam nasıl olur kısmında. yani 0w20 motul 8100'e yine 0w20 motul 300 karıştırsam gerçekten karışım sağlanır mı. çünkü 300'ün akışkanlığının aynı olmasına rağmen hths'si yüksek fakat fiyatı da yüksek. araç 7 litre yağ alacak, 5 litre 8100, 2 litre'de 300 koyduğumda hem ekonomi hemde görece daha yüksek korumayı makul fiyata elde edebilirmiyim derdindeyim :D (bana olur gibi geliyor ama yağ'lar gerçekten karışır mı)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ameyt    240
ameyt
Bir saat önce, yabani :

Ben aracımda 0w20 motul kullanıyorum, yazıyı okuduktan sonra acaba 5w30'a hatta 5w40'a geçsemmi acaba diye düşünmedim değil. Fakat yüksek devir çevirmiyorum ve sübap seside duymuyorum. Öte yandan Aracımdan memnunum ve bana göre muadili olmadığından uzun yıllar kullanmak düşüncesindeyim. öte yandan yazı sentetik'ler arasındaki fark ve hths kavramını anlamak açısından iyi oldu.

Şu andaki düşüncem acaba karışım yapsam nasıl olur kısmında. yani 0w20 motul 8100'e yine 0w20 motul 300 karıştırsam gerçekten karışım sağlanır mı. çünkü 300'ün akışkanlığının aynı olmasına rağmen hths'si yüksek fakat fiyatı da yüksek. araç 7 litre yağ alacak, 5 litre 8100, 2 litre'de 300 koyduğumda hem ekonomi hemde görece daha yüksek korumayı makul fiyata elde edebilirmiyim derdindeyim :D (bana olur gibi geliyor ama yağ'lar gerçekten karışır mı)

yağlar gerçekten karışmazsa motorun bi bölgesinde x bi bölgesinde y olursa , motorun içinde sıcaklık farkları oluşmasın sonra ? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yabani    62
yabani

ikiside aynı viskositede olduğundan filtrede vs. sıkıntı çıkarmaz, hatta ikiside polyester olduğundan karışımın olması lazım. ihtimal diyelimki birbirleri ile karışmadılar, suya zeytinyağı koymak gibi oldu. ama bu durumda bile sadece araç beklerken kartere süzülen yağlarda seviye farkı oluşacak ve motor çalıştığında, sudaki zeytinyağını karıştırmak gibi aslında heryere yayılacak.

aralarında renk farklılığı varsa denemek çok kolay aslında :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RoadRunner    7
RoadRunner

Merhaba arkadaşlar,

Aracımın 45.000 km. periyodik bakım zamanı geldi ve yetkili servisi arayarak randevu aldım. Aramışken fiyat bilgisi de öğrenmek istediğimi söyledim ve tarafıma bir proforma fatura gönderdiler. Faturayı incelediğimde yağ olarak "Total Quartz 9000 Energy 0w30" kullanılacağını gördüm. 6 litre yağ için ise 355 TL civarında bir ücret görünüyor. 

Daha önce servis Motul kullanıyordu. Bu yağ hakkında bilgisi olan var mı? İnternetten araştırdığım kadarıyla %100 sentetik bir yağ olduğunu gördüm ama fiyatı bana çok yüksek geldi. Sizce bu yağ ile Motul ile arasında bariz farklar var mıdır? Bilgilendirirseniz sevinirim.

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Full sentetic olmasi yeterli cok markaya takilmayin bence. Mobil shell total motul hepsi olur. Aracin km sine gore ferik turbolumu modlumu stockmu bunlarin hepsi yag numarasinin degismesine sebebtir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RoadRunner    7
RoadRunner
3 dakika önce, nitro37 :

Full sentetic olmasi yeterli cok markaya takilmayin bence. Mobil shell total motul hepsi olur. Aracin km sine gore ferik turbolumu modlumu stockmu bunlarin hepsi yag numarasinin degismesine sebebtir. 

Cevabınız için teşekkür ederim.

Kafama takılan bir diğer sorun ise yağın fiyatı. 355 TL bana çok yüksek geldi. Ki bu fiyata işçilik dahil değil. Aynı marka yağ ve muadilleri 150-200 TL arasında. Acaba ben yağı kendim alıp servise gitsem kabul ederler mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Yetkili servislerde malesef parça ve bakım malzemelerinden extra para alıyorlar. Motor yağınızı yağ çarşısı com dan yada gitti gidiyor gibi sitelerden çok daha ucuza alabilirsiniz. 

Fakat yetkili servise kendi yağınızı götüremezsiniz o iş ancak özel servislerde olur. Ama km niz düşük ve hala aracınız garanti kapsamında olduğu için mecbur servise gitmek zorundasınız.

Artık garanti bitene kadar yetkili servise katlanmak zorundasınız. Ağır bakım vs zamanı gelene kadar zaten garantinizde bitmiş olur. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RoadRunner    7
RoadRunner
23 dakika önce, nitro37 :

Yetkili servislerde malesef parça ve bakım malzemelerinden extra para alıyorlar. Motor yağınızı yağ çarşısı com dan yada gitti gidiyor gibi sitelerden çok daha ucuza alabilirsiniz. 

Fakat yetkili servise kendi yağınızı götüremezsiniz o iş ancak özel servislerde olur. Ama km niz düşük ve hala aracınız garanti kapsamında olduğu için mecbur servise gitmek zorundasınız.

Artık garanti bitene kadar yetkili servise katlanmak zorundasınız. Ağır bakım vs zamanı gelene kadar zaten garantinizde bitmiş olur. 

Araba alırken 2 araba parasını da devlete veriyoruz, bir depo benzin alırken yarım depo parasını yine devlete vergi olarak veriyoruz, yetmiyor yılda iki kez pul parası ödüyoruz, servise gidince 5 litre yağa da 15 litre parası veriyoruz.

Çıldırmamak mümkün değil. :tickedoff::knuppel2:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nitro37    0
nitro37

Doğru söze diyecek birşey yokO0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emre-sti    563
emre-sti

bayraktar dışarıdan yağı kabul ediyor ama garanti kapsamındaki araçlar akabul etmeyebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İrfan ÖZKAN    275
İrfan ÖZKAN

Araçta kullanılması gereken evsafta yağı aracınız garanti dahilinde bile olsa kabul etmek zorundadırlar. Olası bir motor arızası durumunda servis arıza/hasarın yağ kaynaklı olduğunu rapor ederse satın aldığınız yağ faturası ve serviste o yağı kullandıklarını gösterir servis formunu üretici veya ithalatçı ya ileterek hasar tazmini ni isteyebilirsiniz. Öyle ki yağ firması araçtan alacağı yağ numunesi ile yağın kendilerine ait olup olmadığını tespit edecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
subaruhastası    2
subaruhastası

Teşekkürlr hocam bilgilendirici bir yazı olmuş. Artık yağ değişimi yapmadan önce ince ince okurum buraları :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Carisma70    0
Carisma70

Arkadaşlar aracımın(Outlander) termostatı 82 derece ancak 88 derecelik kışlık termostat taktırdım. Rusyada 88lik kullanılıyor. yazın da bu termostatla devam etmek istiyorum. tabii yaz sıcaklarında hareret ihtimalini arttırmış olacağım için hangi motor yağını kullanacağıma karar veremedim.  araç LPG.li Şu anda kış nedeniyle Motul econergy 5-30 kullanıyorum. Normalde yazlık olarak Motul 8100 xcess 5-40 kullanıyorum. kararsızlığımın sebebi Petronastan memnun kalan arkadaş sayımın artması ve Petronas bidon üzerinde harerete karşı özel İbareye (Cooltech) yer vermesi. sizce Motul mu Petronas mı Petronas ise hangi 5-40 serisini alayım?

Petronasın mercedes işbirliği olması, Alman  araçların termostad dereceleri +88 olması dışında  Petronas hakkında teknik objektif sayılabilecek pozitif (daha tercih edilebilir) bilgiye ulaşamadım. (teknik özelliklerini okudum ama motula göre hareret açısından avantajı varmıdır değerlendiremedim) 

https://translate.google.com/translate?hl=tr&sl=en&u=https://vernonchan.com/petronas-syntium-cooltech-cutting-edge-engine-oil-f1/&prev=search

Carisma70 tarafından düzenlendi
ekleme

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goldenchief    110
goldenchief
19 saat önce, Carisma70 :

Arkadaşlar aracımın(Outlander) termostatı 82 derece ancak 88 derecelik kışlık termostat taktırdım. Rusyada 88lik kullanılıyor. yazın da bu termostatla devam etmek istiyorum. tabii yaz sıcaklarında hareret ihtimalini arttırmış olacağım için hangi motor yağını kullanacağıma karar veremedim.  araç LPG.li Şu anda kış nedeniyle Motul econergy 5-30 kullanıyorum. Normalde yazlık olarak Motul 8100 xcess 5-40 kullanıyorum. kararsızlığımın sebebi Petronastan memnun kalan arkadaş sayımın artması ve Petronas bidon üzerinde harerete karşı özel İbareye (Cooltech) yer vermesi. sizce Motul mu Petronas mı Petronas ise hangi 5-40 serisini alayım?

Petronasın mercedes işbirliği olması, Alman  araçların termostad dereceleri +88 olması dışında  Petronas hakkında teknik objektif sayılabilecek pozitif (daha tercih edilebilir) bilgiye ulaşamadım. (teknik özelliklerini okudum ama motula göre hareret açısından avantajı varmıdır değerlendiremedim) 

https://translate.google.com/translate?hl=tr&sl=en&u=https://vernonchan.com/petronas-syntium-cooltech-cutting-edge-engine-oil-f1/&prev=search

ENEOS  altın serisi SUSTINA 5-30 VEYA 5-40 öneririm. aracımda kullanıyorum. sesi soluğu çalışması ahengi değişti resmen. motul olayına sadece popüler bir marka gözüyle bakıyorum ben. çok çok iyi marka ve kalitede yağlar var. eneos sustina serisi için yağın nirvanası da derler. yağ bayisi arkadaşım önerdi. bu serinin üzerine yağ yok dedi. standart serileri değil ama sustina serisi.

maxresdefault.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Carisma70    0
Carisma70

Cevap için teşekkürler, yağı arkadaşımdan alıyorum elinde varsa  bi araştırayım. araç 220 Bin km. yi geçti ve kış nedeniyle aldığım 5-30 Motuldaki yağ eksiltmesine bakınca ve hareret açısından 5/40 daha iyi olacak gibi. 

Carisma70 tarafından düzenlendi
ek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×