Jump to content
afsy

Subaru Forester Silindir Kapak Contası Değişimi

Recommended Posts

afsy    32
afsy

Maalesef Subaru maceram kötü başladı, Şubat ayı başında almış olduğum 2008 Forester'ımın silindir kapak contasının yanık olduğu söylendi. 

Süreci bilmeyen veya diğer konuları takip etmeyenler için baştan anlatayım.

144 bin km'deki aracımı Şubat ayı başında İstanbul'dan aldım. Araç ilk sahibindeydi, başka araçlara bakmaya giderken bir arkadaşımın tavsiyesi ile bir akrabasında olan benzinli ve tüm bakımları İstinye Bayraktar'da yapılmış bu aracı almaya karar verdim. Servisten Murat beyin aracı biliyoruz ilk günden itibaren bütün bakımları bizde yapıldı, en ufak bir problemi yok demesi ve sahibinin vermiş olduğu güvenle ekspertiz yaptırmaksızın aldım. 

İstanbul-Ankara yolculuğumuz boyunca 110-120 km hızla herhangi bir problem yaşamadan geldim. Bir haftanın sonunda servislerle tanışmak için Şaşmaz'a giderken yolda arıza ışıklarının yanması sonucu (hararet ışığı yanmadı) gitmeyi düşündüğüm servislerden en yakın olanına girdim. Orjinal radyatörün plastik olan kazanının çatladığını ve sızdırdığını, ayrıca radyatör üst hortumunda basınç olduğunu gördük. Ustanın tavsiyesi ile üst kazan alüminyum yapıldı. Ustam bunun ilk müdahale olduğunu, asıl radyatörde oluşan basıncın sebebini bulmamız gerektiğini söyledi. Bir hafta kadar aracı kullan suyunu kontrol et sonra tekrar kontrol edelim dedi.

Bir haftanın sonunda gittiğimde basıncın devam ettiğini kuvvetle muhtemel üst kapak contasının yanmış olduğunu dolayısıyla oluşan basıncın hortumlara yansıdığını söyledi.

Halihazırda;

1. Araçta hararet normal seyrediyor. OBDII cihazı ile sürekli kontrol ediyorum, 96 dereceyi geçmedi. Ayrıca fan ve termostat açıyor.

2. Yüksek devirde egzozdan su atıyor.

3. Radyatör genleşme kabında herhangi bir fokurdama vs yok.

Ne yapmam gerektiği konusunda kafam biraz karışık, ben LPG taktırsam mı vs diye düşünürken bu olayla canım bir hayli sıkıldı. 

Hangi servisi tavsiye edersiniz, motor indirmeden contanın değişmesi mümkün mü? (youtube'da izlediğim kadarıyla olabilir) 

Ve tabiki ne kadara halledilir.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın...

Edited by nitro37

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

Affınız ile ama, araçta LPG yok ve tamamen servis kayıtlı olan bu araç orjinal 144 binde kesinlikle... 144 bindeki benzinli bir araç nasıl conta yakar? ya da şöyle sorayım, benzinli bir araç nasıl conta yakar? 

     Tek bir ihtimal düşünüyorum, bir sebeple radyatör suyu iyice azaldı yada boşaldı, ve bir müddet öyle kullanıldı araç.. başka bir ihtimal düşünemiyorum.. radyatör suyu da, radyatör hortumundan kaçak, radyatör delinmesinden vs.... olabilir...

    ""Bir Subaru ustasının söylediğini aktarıyorum, bu araçların conta yakması çoook  zor... LPG'de de conta yakmaz, subapları eritir ve sonucunda subap ayarı bozulur. Bu araçlar 7-8 litre radyatör suyu alır, radyatör suyu 2 litre kalsa ve araç yarım saat gitse, tam devirdaim yapamasa da Subaru conta yakmaz... ancak tam susuz kalacak ve çalıştırılacak""  dediği bu ustanın

     Benim tecrübelerimle,  1997 model Peuget 406 aracımın radyatör üst hortumu şehir içinde , yerinden oynamış ve su akıtmış. ( öncesinde de sağlam olmayan bi kelepçeyle tutturulmuş).. ışıklarda farkettim, araca tam 2,5 litre bir kola şişesi su ekledim, sonra kelepçeyi sıkıştırdım, kontrol ederek sanayiye gittim ve sağlam bir kelepçe ile sorunu hallettik.. araç lpg'li idi.. araç conta yakmadı..

     İkinci vaka:  98 model Rover 216 aracım şehir içinde yine aynı sebepten, radyatör hortumunun eskiliği sonucu su kaçırmış.. Toplam 1,5-2 litre su anca ekledim, ve fazla dolaşmamıştım  sonuç: conta yanığı, ve silindir üst kapakta çatlak...  masrat ettim birsürü... zaten Rover araçlar conta yanığı ile meşhurdur :)

     Acaba siz o radyatör suyu eksiltince, su eksilmesi aşırı mı oldu ve bu şekilde 15-20 dakika kullandınız mı?

       Aracınızın conta yanığı olduğu kesin mi? İyi bir usta mı söyledi bunu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tourist    41
Tourist

Radyatör de basınç var ise conta malesef.

büyük ihtimalle yukarıda da bahsedildiği gibi radyatör sızıntısı geç farkedilmiş ve uzuun süre böyle susuz kullanılmış.

lpg ile contanın hiç alakası yok, sadece montajda su hortumlarının kötü işçiliği buna neden olabilir..

3000-3500 arası tutacaktır , aradan bakım, teiger vs de çıkar..

bu tip bir araç için büyük bir masraf değil.

kafanız rahat olur..

çopu ALMAN markası bu parayı periyodik bakıma veriyor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
afsy    32
afsy

Radyatör üst kazanı değiştiğinde su eksiltmesi çok azdı. Aracı o halde en fazla 1-2 km kullanmışımdır. Ancak bunun öncesinde bu tarz bir şey olmuşsa bilemiyorum.  Ayrıca usta da bu araçların çok zor conta yaktığını söyledi, ancak tespiti yapanda yine kendisi. Bende çok inanmak istemedim ancak durumu yukarıda izah ettim...

Edited by afsy

Share this post


Link to post
Share on other sites
denizyardım    5
denizyardım

Bende Eylül ayında 2007 forester aldım 2 ay sonra benimde radyatör kazandan delindi. Ancak ben pek aracı kullanmadan radyatörü değiştirdim. aracı LPG li ve bir problem yaşamadım.  senin olayda daha aracın geçmiş safahatına bağlı olabilir. Ankarada ARGOS ve TORKGARAJ ustaları ile öne çıkıyor. bence servislerden daha iyileeer geçmiş olsun. 

bu arada bende yukarıda konusunu yeni açtığım şarj dinamosu arızası ile uğraşıyorum. subaru sağlamlığı ile ünlü diye biliyordum ancak düşüncelerim değişmek üzere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RSBurak    519
RSBurak

Bence conta değil. 96 dereceyi geçmiyorsa uzun süre bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Soğukken radyatör kapağını açın bakın suyu hemen dışarı veiyormu diye. Arıza lambası neden yanmış ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
afsy    32
afsy
12 saat önce, RSBurak :

Bence conta değil. 96 dereceyi geçmiyorsa uzun süre bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Soğukken radyatör kapağını açın bakın suyu hemen dışarı veiyormu diye. Arıza lambası neden yanmış ? 

Bende contanın yanmadığını düşünmek istiyorum ama egzozdan su atması ve basınç olması, ayrıca birden fazla Subaru ustasının aynı şeyi söylemesi nedeniyle diyecek bir şey yok. Arıza lambası konusunda ustanın tahmini radyatörden sızan soğutma suyunun egzoz manifloldu vs ile temas etmesi sonucu buharlı hava ile karışan yakıttan dolayı yakıt ile ilgili bir hata oluşmuş olabilir dedi. (hata kodu hatırladığım kadarıyla fakir karışım hatası gibi bir şeydi)

Edited by afsy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tourist    41
Tourist
21 dakika önce, RSBurak :

Bence conta değil. 96 dereceyi geçmiyorsa uzun süre bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Soğukken radyatör kapağını açın bakın suyu hemen dışarı veiyormu diye. Arıza lambası neden yanmış ? 

Dışarı veriyorsa conta sağlam mı demek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RSBurak    519
RSBurak

Su döngüsü olduğu için bir miktar dışarı atabilirç Fokurdayarak dışarı çıkıyorsa contada sıkıntı var demektir. 

20 dakika önce, afsy :

Bende contanın yanmadığını düşünmek istiyorum ama ekzozdan su atması ve basınç olması, ayrıca birden fazla Subaru ustasının aynı şeyi söylemesi nedeniyle diyecek bir şey yok. Arıza lambası konusunda ustanın tahmini radyatörden sızan soğutma suyunun ekzoz manifloldu vs ile temas etmesi sonucu buharlı hava ile karışan yakıttan dolayı yakıt ile ilgili bir hata oluşmuş olabilir dedi. (hata kodu hatırladığım kadarıyla fakir karışım hatası gibi bir şeydi)

Yolda dururken hararet yükselmiyorsa , güçte düşme yoksa , giderken çok yoğun beyaz duman yoksa bence çok önemli bir sorun yok. İleri derecede conta yakmış olsa arabanın çalışması değişir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tourist    41
Tourist

Sanırım 2008 lerde hararet ibresi de yok.. Hararet oynamasını görme şansı olmayacak.

sistemde kaçak olmadığından eminken su eksiltiyorsa bu kötü haber olur... Ekzozdan su gelmesi de bir işaret.. 

 

motor soğukken benim araçtan da bir miktar su taşması oluyordu su kontrolü yaparken.. Bunu silikon radyatör hortumuna yormuştum.. Esnek olduğu için kapak açıldığında fazla basıncı atıyor diye.. Demekki normalmiş..

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

Sadece radyatör hortumunu sertliği ve egzozdan su atma conta yanığı belirtisi değil ki?

     Rover 216 aracımda conta yanığında, egzozdan beyaz duman geliyordu.. hatta o kadar yoğun geliyordu ki, şehiriçi trafikte arkamda ışıklarda araç dursa kesin küfür eder, önünü göremez..   ayrıca yedek su deposunda ( aslında genleşme kabı gerçek adı )  motor yağı sızıntısı, ve motor yağ çubuğunu çektiğimde de krem-bej rengi köpüklü su kalıntısı vardı...

 

      Hararet ibresi conta yanıgında yükselmeyebilir...     ama ben conta yanığında beyaz su buharı atma olayının mutlaka olacağını düğünüyorum.. hakeza suya yağ yada yağa su karışmasının da... ama Subaru boxer motorda conta yanığı olayı farklı ise bilemem

Share this post


Link to post
Share on other sites
İrfan ÖZKAN    281
İrfan ÖZKAN

bence radyator onarilmadan once susuzluktan dolayi arac conta yakmis ve onarim sonrasi sadece su kanallari arasi yandigi icin hortumlari sisirip yanma odasina su almaya baslamis, bu durumda olan bir aracinda su eksiltmemesi soz konusu olamaz, bu durumda conta hasarli demek cok yerinde bir tespit olur kanaatindeyim.

Edited by İrfan ÖZKAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
afsy    32
afsy
8 saat önce, İrfan ÖZKAN :

bence radyator onarilmadan once susuzluktan dolayi arac conta yakmis ve onarim sonrasi sadece su kanallari arasi yandigi icin hortumlari sisirip yanma odasina su almaya baslamis, bu durumda olan bir aracinda su eksiltmemesi soz konusu olamaz, bu durumda conta hasarli demek cok yerinde bir tespit olur kanaatindeyim.

İrfan abi dün aracı kontrol ettim. Hem radyatörü hem de genleşme kabını kontrol ettim, hiç su eksiltme yok. Arabayı 1 saate yakın çalıştırdım, radyatör kapağı açık olarak 85-90 dereceye kadar kontrol ettim herhangi bir şekilde kabarcık, hava, fokurdama vs yok. Daha sonra kapağı kapattım hararet 102-103 dereceye gelince fan açtı. Termostat'ta da sorun görünmüyor. Bizim araçlar için normal değerler görünüyor. Diğer taraftan 4000 devire kadar gaza uzun süreli bastım, egzozdan herhangi bir su vs gelmedi. Hararet 90 derecenin üzerindeyken üst hortumda basınç oluşuyor, ama bunun normali nedir tam çözemedim. 

Türkiye'deki servislerde radyatörün basıncını ölçen test cihazı var mı bilmiyorum. Bu konuda başka tavsiyesi olan varsa sevinirim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
İrfan ÖZKAN    281
İrfan ÖZKAN

Anlatımınıza istinaden herşey normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
septica_666    249
septica_666

Benim Forester'da da radyatör hortumu tesmostat açıp fan çalışmaya yakın şişiyordu.. fan çalışınca 15-20 saniyede yumuşuyordu... eğer dediğiniz su eksiltme, yağa su/ suya yağ karışması, egzozdan duman ve su atma vs.... hiçbir şeyyoksa   boşuna telaş yapmayın... ben de Forester2da radyatör hortumunun şişmesi ile kıllanmıştım ama diğer hiçbir belirti olmayınca rahatladım..

Share this post


Link to post
Share on other sites
afsy    32
afsy

Herkese merhaba, aradan geçen yaklaşık 5 yılda benim başıma çok şey geldi ancak aracı yıllık rutin bakımlarını yaptırarak herhangi bir problem yaşamadan kullanmaya devam ediyorum. 

Bu süreç içerisinde aracıma 2016 ortalarında BRC marka lpg taktırdım, oldukça memnunum yakıt olarak beni çok yıpratmıyor. Yaşadığım hararet/basınç olayı ile ilgili radyatör kapaklarını daha düşük basınçlı olanlarıyla değiştirdim, basınç anlamında herhangi bir değişiklik olmadı, sonrasında Argos'ta tekrar kontrol edildi ve orjinal radyatör kapağının yenisi takıldı. Radyatör üst hortumunda basınç normalin biraz üzerinde ve bu süre içerisinde herhangi bir sıkıntı çıkarmadı. Aracım artık 180 bin km'de ve bu yıl içerisinde muhtemelen ağır bakım için (triger vs) servise girdiğimde termostat, radyatör hortumları vs hepsini değiştirmeyi düşünüyorum. 

Diğer taraftan iyi ki Subaru özellikle de Forester almışım diyorum. Araçtan çok memnunum umarım böyle devam eder. 

Herkese iyi forumlar diliyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Forfores    23
Forfores

Conta hasarı kesinleşen durumlarda motor onarımı yaptırmadan önce bu durumdan kurtulmanın bir yolu var. Radyatör sıvısına delik çatlak tıkayıcı solüsyon katılıyor ve bu solüsyon çatlak veya delik olan noktalarda birikerek buraları kapatıyor. Abro çatlak tıkayıcı diye geçiyor, çok sayıda benzer ürünler de var. Ben kullanmadım ama kullanıcı yorumları baya olumlu. Subaru da Süper coolant antifirize Coolant Conditioner adında benzer bir madde, yani soğutma sistemi sızıntı önleyici ekliyor. 

Bu yöntem son bir çaredir ,termostat ya da devir daim ya da bazı ince borularda tıkama ihtimali de mevcut. Prosüdürlerine uyularak denenebilir, başka türlü denememek lazım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erçay    2,571
Erçay

Tabi muhakkak ki faydası vardır lakin olası masrafı büyütmesi de ihtimaldir. Devirdaimi de bozabilir, dediğiniz gibi boru veya petekleri de tıklayabilir. Zaruri durumlarda geçici çözüm olarak nispeten tercih edilebilir

Share this post


Link to post
Share on other sites



×