Jump to content
İlhan

Araçlarda Farklı Ebatlarda Jant ve Lastik Kullanımı

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    761
İlhan

Özellikle son yıllarda, tüm dünya ile beraber ülkemizde de hızla artmakta olan “modifiye” araç tutkunu bir kitle bulunmaktadır. Bir hobi ve farklılaşma isteği olarak başlayan bu tutkuyla beraber araç sahipleri kullanmış oldukları araçlar üzerinde değişiklikler yaparlar. Bu değişimler “güç” veya “görüntü” olarak sınıflandırabileceğimiz iki ana katagoride karşımıza çıkar.

Dış görüntüde değişim yapmanın belki de en basit yolu jant-lastik kombinasyonunda değişiklik yapmaktır. Genelde kullanıcılar bu değişim esnasında orjinal jantlardan daha büyük boyutlarda jantlar ve bu jantlara göre geniş tabanlı lastikler kullanırlar. Bu işlem sonucu ortaya çıkan görüntü her daim orjinallik ve sadelikten yana olan kullanıcıları dahi cezbedebilir. Ancak bir de bu işi teknik yönden irdelememiz yerinde olur.

GolfPrueba.jpg

Üst tarafta yapılan test sonuçlarında da göreceğiniz üzre; jant çapını ve buna paralel olarak lastik tabanını büyüttüğümüzde birçok dezavantaj karşımıza çıkıyor. Hızlanma süresi, yakıt tüketimi ve lastik maliyetleri genel anlamda artarak olumsuz etkiler yaratmakta, aracın hız göstergesinde dahi sapmalar meydana gelmektedir. Bana göre tek avantajı ise frenleme mesafesinin düşmesidir. Her ne kadar araçların jant ölçülerinde değişiklik yaparak birçok olumsuzluklar ortaya çıksa da; diğer yandan profesyonel drift sporu gibi organizasyonlarda 17″ ve daha büyük jantlar kullanılması gereklidir ve çoğu zaman zorunludur.

Gönderilen Resim

Yandaki resimde de görüldüğü üzere viraj içerisindeki bir aracın ön lastikleri farklı açılarda dönmek zorundadır ve fabrikadaki mühendisler bu oranı belirlerken birçok parametreyi hesaba katar.Bunlardan biri de tekerleğin bir tam turda ne kadar yol aldığıdır. Eğer biz jant-lastik ölçülerinde değişiklik yaparsak bu hesap bozulur ve istenmeyen sonuçlar ortaya çıkar.

Tüm bu anlatılan bilgiler ışığında modifiye tutkunlarınn yaptıkları işlemleri iki kez düşünmelerini istiyorum. Hayatın her anında olduğu gibi; modifiye dünyasında da yapılacak işlemlerin artıları ve eksileri önceden düşünülerek kararlar alınmalıdır.

Herkese kazasız, belasız güvenli sürüşler diliyorum.

Kaynak - 1

Kaynak - 2

Kaynak - 3

Not: Konu açmadan forumda bakıyorum var mı yok mu diye ama. Gözümden kaçmış ise kusura bakmayın diyerek, bu konuyu birleştirebiliriz Admin arkadaşlar. Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serhat01    99
serhat01

Doğuda görev yaparken korucular vallah komutan biz bu ateş yüzünden çok şehit vermişiz. Ama napalım Üşüyoruz derdi. Bu da o hesap. Herşey olumsuz ama napalım güzel görünüyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



×