Sign in to follow this  
Followers 0
Burak

Neden Dizellerde Otomatik Vites Problem ?

Abi, Amerika'da otomatik çok yaygın ve neredeyse  her güç motorda otomatik vites kullanılırken neden dizellerde otomatik bu kadar sorun oluyor ? Yani 1.6 dizel bir motora otomatik bir vites neden bu kadar zor ?

Edit : Bu soru apayrı bir konu olacak nitelikte, ayıracağım ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Değil aslında. Bugün Subaru'nun elindeki 4EAT ve 5EAT şanzımanlar maksimum 350 nm torku kaldırabiliyor. 2.0 lt boxer diesel'in torku da 350 nm, 1.6 lt diesel yapsalar torku 300 nm altı olur. Yeni bir şanzıman geliştirmelerine bile gerek yok. Yani orun teknik değil, ticari.

En büyük pazar ABD. Subaru burada 275.000 civarı otomobil satıyor, yani satışlarının %40'ı falan. 2. büyük pazar kendi ülkeleri. ABD ve Japonya'daki satışları toplam satışlarının %60'ı gibi. Bu iki pazar da tamamen benzin + otomatik. En büyük diesel pazarı Avrupa ama burada da genel tercih dizel + manuel vites. Özellikle de küçük hacimli dezeller neredeyse tamamen manuel. Avrupa'da sadece premium sınıfında dizel + otomatik yaygın, Subaru da bu pazarda yok. Yani Türkiye bir acayip pazar bu konuda, hem dizel hem otomatik isteyen, hem de küçük dizel ve otomatik isteyen (özellikle son ÖTV den sonra)

Sonuçta sadece Subaru değil, tüm japonlar bu sıkıntıyı yaşıyor. Hatta Avrupalıların da çoğu bu sıkıntıyı yaşıyordu daha yeni yeni küçük motorlara otomatik eklemeye başladılar. Örneğin Renault, dizelin en kuvvetli olduğu 2 pazardan biri Fransız malı. Laguna ve Latitude modellerinde 1.5 dci motor var ama otomatik opsiyonu yok. Koleos (Forester rakibi) 1.6 otomatik bir araç yok.

Subaru 2.0 lt dizel motora otomatik şanzıman üzerine uzun zamandır çalışıyor. CVT şanzımanı adapte etmek istiyorlar, çünkü zamanla klasikleri kaldıracaklar gibi görünüyor. Bugün Subaru için 2.0 lt nin hacmini düşürerek, 1.6 dizel motor yapmak ve buna otomatik koymak teknik olarak zor değil. Ama karlı ve değer değil, sorun burada. Eğer ABD'de dizel talebi olsa bugün Subaru'da 10 tane dizel motor, 8 çeşit te şanzıman opsiyonu olurdu.

Abi, Amerika'da otomatik çok yaygın ve neredeyse  her güç motorda otomatik vites kullanılırken neden dizellerde otomatik bu kadar sorun oluyor ? Yani 1.6 dizel bir motora otomatik bir vites neden bu kadar zor ?

Edit : Bu soru apayrı bir konu olacak nitelikte, ayıracağım ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abi CVT + Dizel de Ford , Focus CMax lerde çok ciddi bir problem yaşadı ve bir sene içinde satışı durdurdu, CVT nin yüksek torka dayanıksız olduğu söylendi , bu durumda Subaru buradaki problemleri aşabilecek mi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşılmayacak mekanik problem yoktur, Burak. Önemli olan bu problemi aşmanın ticari anlamda mantıklı olup, olmadığı. Örneğin; teknik olarak her bina depreme karşı güçlendirilebilir ama yenisini yapmak aynı fiyata mal oluyorsa???

CVT şanzımanların tork kapasiteleri kayışlarından ve sürtünme prensibi ile çalıştıklarından düşüktür. Sonuçta bu kayışın yıpranma durumu var aşırı yük altında.

CVT'nin 2. problemi bu sürekli sürtünmenin açığa çıkarttığı ısı ve bu ısıyı bertaraf etme yani dönüştürme problemi. İşte esas problem burada. Çünkü Subaru ilk problemi çok özel bir çelik kayış kullanarak çözdü. Uygulanan tork arttıkça, ortaya çıkan ısı da artıyor. Bu problemi gidermek için uğraştıklarını düşünüyorum.

Ben olsam klasik bir otomatik dizayn eder, CVT ile uğraşmazdım. Mesela 5EAT Jatco üretimi ve Jatco aynı şanzımanı hem 5 hem de 6 ileri olarak Mazda için de üretiyor. Ben 6 ileri olanını kullandım ve çok beğendim. CVT yerine bu 6 İleri Jatco'ya yatırım yapılabilirdi hem dizel hem de benzinliler için. Mazda yeni ürettiği CX-5 modelinde bu şanzımanı hem 2 litre benzinli hem de 2.2 litre dizelinde kullanacak. Dizel'in torku 380 nm. Yani şanzıman zaten hazır durumda her motora. Sadece Subaru awd ile çalışabilmesi için MPT'yi adapte edecek, o kadar.

Abi CVT + Dizel de Ford , Focus CMax lerde çok ciddi bir problem yaşadı ve bir sene içinde satışı durdurdu, CVT nin yüksek torka dayanıksız olduğu söylendi , bu durumda Subaru buradaki problemleri aşabilecek mi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abi Mazda'nın CX-5 te kullanacağı 6 ileri SKYACTIV-Drive diye adlandırdıkları şanzımanı yine Jatco' mu üretiyor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evet. Bu şanzımanın temeli Jatco ama firmalara özel geliştirmeleri firmaların kendi mühendisleri yapıyor ve onların patentinde oluyor. Subaru'nun 5EAT ve 6EAT şanzımanları da Jatco ama onlarda da Subaru'ya özel durumlar var.

Avrupa'da da ZF aynı durumda. BMW gibi b irçok üreticiye ZF üretiyor otomatikleri ama kendilerine özel öteknik dizaynlar var. Bir şanzıman dizaynında, firmanın ana ürünü ele alınarak hem şanzımanı üreten hem de otomobili dizayn edenin mühendisleri beraber çalışıyor. Bu süspansiyon için de geçerli. Subaru standart amortisörlerini KYB ve spor versiyonlarınkini Bilstein dan alıyor. Örneğin Bilstein'dan aldıkları klasik bir B serisi yani sarı Bilstein amortisör temelli. Ama her iki firma mühendisleri beraber çalışarak araçlara özel geliştirmeler yapıyor.

Abi Mazda'nın CX-5 te kullanacağı 6 ileri SKYACTIV-Drive diye adlandırdıkları şanzımanı yine Jatco' mu üretiyor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sağolasın Abi, valla ansiklopedi gibisin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abi Mazda'nın CX-5 te kullanacağı 6 ileri SKYACTIV-Drive diye adlandırdıkları şanzımanı yine Jatco' mu üretiyor ?

CX-5'i araba fuarında inceleme fırsatım olmuştu, başarılı bir dizaynı var...Bakalım kaç paradan girecek Türkiye'ye..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 benzinli ve 2.2 dizel olacağını düşünürsek çok makul bir fiyat beklememek lazım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CX-5'in dizaynını ben de beğeniyorum ama dizayn tabi ki sübjektif bir konu. Mühendislik olaraksa tam bir harika! Şasi mühendisliği, tüm motor,aktarma ve yürürü kapsayan skyactive dizaynı, yol dinamizmi üzerine geliştirmeler, tek kelime ile harika! Kötü olan tek yanı (Subaru ile kıyasla) awd sistemi daha basit bir dizayn...

2.0 benzinli ve 2.2 dizel olacağını düşünürsek çok makul bir fiyat beklememek lazım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiyat konusunda Burak'ın da dediği gibi, motor hacim dezavantajı var. 2.2 dizeli satabileceklerini ve hatta getireceklerini bile sanmam. 2.0 lt benzinli liste fiyatlarını ise CR-V'nin az üzerinde bekleyebiliriz diye düşünüyorum. Ama her durumda 2012 Forester fiyatlarının altında olur.

CX-5'i araba fuarında inceleme fırsatım olmuştu, başarılı bir dizaynı var...Bakalım kaç paradan girecek Türkiye'ye..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Getirilecek diye biliyorum abi, ozellikle dizel otomatikte premium sinifa parasi yetismeyen gelir duzeyi yuksek bayanlarin ilgi gosterebilecegini tahmin ediyorum.

Tamamen kisisel bir tahmin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda ne Accord'da ne de CR-V'de 2.2 dizeli satamadı, şimdi otomatik de ilave ettiler, yine satamıyorlar. Honda'nın alımlı plazalarında satılamıyorsa, Mazda'nın bilenin gideceği showroomlarında daha zor satılır gibime geliyor. Ne yazık ki, Bayraktar'ın açtığı plazalarla Subaru bile Mazda'nın (Türkiyede yarısı satıldığı halde) showroom güzelliği ve ikna kabiliyetinde Mazda'nın önüne geçti.

Sanırım Türkiye'de hakettiği yerde olmayan en önemli 2 markayı sayın deseler; Mazda ve Subaru!

Getirilecek diye biliyorum abi, ozellikle dizel otomatikte premium sinifa parasi yetismeyen gelir duzeyi yuksek bayanlarin ilgi gosterebilecegini tahmin ediyorum.

Tamamen kisisel bir tahmin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda'nın karadeniz bölgesinde Samsun dışında bayiliği yok, Trabzon'da Subaru ve Mazda geçen yıl varken bu yıl ikisi de kapanmış. Karadenizde tercih sıralaması benim gördüğüm kadarıyla

1. Ford

2. Renault

3. Fiat

4. VW

5. Peugeot

Subaru'nun bilinirliği yok denecek kadar az. Legacy varken hergün sol ön kapı camında bir alın lekesi olurdu, meraklı gözler içeriyi incelerdi genelde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok normal bu tercihler. Bunların tamamı kitlesel ürünler ve buna göre fiyat, servis, reklam gibi özellikleri ile öne çıkıyorlar.

Aslında her üründe durum aynı. Örneğin müzik sistemi denilince evlerde görmeye alıştığımız markalar Sony, Panasonic, Technics, Philips, LG, Samsung vb. markalar. Ama aynı fiyat ya da az bir farkla Harman Kardon, Sherwood, Denon, Mcintosh, Naim vb. gibi markalar da alınabilir. İnsanları uzak tutan ne? Servis ve yedek parça korkusu? Otomobilde bir de 2.el giriyor işin içine.

Herkesten biri olmanın verdiği güven mi?

Herkesin içinde şahsına münhasır olduğunu hissetmek mi?

Mazda'nın karadeniz bölgesinde Samsun dışında bayiliği yok, Trabzon'da Subaru ve Mazda geçen yıl varken bu yıl ikisi de kapanmış. Karadenizde tercih sıralaması benim gördüğüm kadarıyla

1. Ford

2. Renault

3. Fiat

4. VW

5. Peugeot

Subaru'nun bilinirliği yok denecek kadar az. Legacy varken hergün sol ön kapı camında bir alın lekesi olurdu, meraklı gözler içeriyi incelerdi genelde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok normal bu tercihler. Bunların tamamı kitlesel ürünler ve buna göre fiyat, servis, reklam gibi özellikleri ile öne çıkıyorlar.

Aslında her üründe durum aynı. Örneğin müzik sistemi denilince evlerde görmeye alıştığımız markalar Sony, Panasonic, Technics, Philips, LG, Samsung vb. markalar. Ama aynı fiyat ya da az bir farkla Harman Kardon, Sherwood, Denon, Mcintosh, Naim vb. gibi markalar da alınabilir. İnsanları uzak tutan ne? Servis ve yedek parça korkusu? Otomobilde bir de 2.el giriyor işin içine.

Herkesten biri olmanın verdiği güven mi?

Herkesin içinde şahsına münhasır olduğunu hissetmek mi?

Küçük şehirde yaşayan birisi olarak bu konu ile ilgili düşüncem "herkesin içinde şahsına münhasır olduğunu hissetmek ilk başlarda baskın iken zaman içinde herkesten biri olma isteği galip geliyor gibi" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda ne Accord'da ne de CR-V'de 2.2 dizeli satamadı, şimdi otomatik de ilave ettiler, yine satamıyorlar. Honda'nın alımlı plazalarında satılamıyorsa, Mazda'nın bilenin gideceği showroomlarında daha zor satılır gibime geliyor. Ne yazık ki, Bayraktar'ın açtığı plazalarla Subaru bile Mazda'nın (Türkiyede yarısı satıldığı halde) showroom güzelliği ve ikna kabiliyetinde Mazda'nın önüne geçti.

Sanırım Türkiye'de hakettiği yerde olmayan en önemli 2 markayı sayın deseler; Mazda ve Subaru!

Ben senin kadar piyasaya hakim değilim abi , Mazda'nın tek şansı alt segmentte araçlara sahip olması ( Mazda2 ve Mazda3 ) . 2012 bu iki marka için de ilginç bir yıl olacak. Mazda CX-5 ve Mazda5 getirecek, Subaru da XV ve Yeni Impreza'yı.

Showroom konusunda haklısın. Mazda'nın Genel Müdürü Nurkan Bey ile kişisel tanışıklığım da var, kendisini zaman zaman ziyaret ediyorum, özellikle 2011 de bayilerle ilgili çok radikal kararlar verdi ve birçoğu ile yollarını ayırdı. Bu yıl bunların yerine hangi şehirden kimleri ekleyeceğini göreceğiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küçük şehirde yaşayan birisi olarak bu konu ile ilgili düşüncem "herkesin içinde şahsına münhasır olduğunu hissetmek ilk başlarda baskın iken zaman içinde herkesten biri olma isteği galip geliyor gibi" :)

Özellikle de servis için başka şehirlere gitmek gerekiyorsa değil mi ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Özellikle de servis için başka şehirlere gitmek gerekiyorsa değil mi ? :)

Kesinlikle Burak kardeşim, mesela ben Rize de yaşıyorum, sorun oldu mu Trabzon 80 km. Öyle gidip bi uğrayayım olmuyor, tüm gününü ayırman lazım. Mesela ben 2009 legacy için uğramıştım, arabayı ilk defa canlı gördüklerini anladım öyle olunca servisin tecrübesi de çok sığ kalıyor, siz de kendinizi ve arabanızı güvende hissetmiyorsunuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katılıyorum. Arabamı ilk aldığımda herkes ne kadar verdin diye soruyor, ardından da bu paraya Mercedes, BMW alınır, gibi bir tepki veriyordu. Hatta 2007 Legacy varken arabamı yıkatıyorum, yeni Honda Civic almış 2 arkadaş benim arabayı inceliyor. Sahibi kim diye sordular? Daha sonra da abi bu da güzelmiş keşke bundan alsaymışız dediler ve bana fiyatını sordular? Söyleyince de şaşırıp, neden o kadar pahalı ki dediler?

İşte bu sebepler, Volvo, Subaru,Saab gibi araçların sahiplerini farklı kıldı yıllarca. ben onlara özetle dışarıya değil, içeriye araba alanlar dedim. Toyota'nın anonimliğinden farklı bir şeye binmek, BMW, Mercedes imajından da uzak olmak isteyenlerin markaları oldular yıllarca. Her ne kadar bu olay onları finansal olarak zorlasada...

Küçük şehirde yaşayan birisi olarak bu konu ile ilgili düşüncem "herkesin içinde şahsına münhasır olduğunu hissetmek ilk başlarda baskın iken zaman içinde herkesten biri olma isteği galip geliyor gibi" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evet, bu çok büyük bir problem. Ben bu konuda kimseye bir şey söyleyemem. 10 km çevremde 2 Subaru servisi var ve bazen gitmeye zaman bulamıyorum. Eğer aynı kentte servis olmasa, kesinlikle başka marka alırdım.

Özellikle de servis için başka şehirlere gitmek gerekiyorsa değil mi ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burak,Nurkan bey bayilik konusunda yardımcı olurmu acaba bize ??  :) Eskiden vardı ereğli de ama sonra kapandı..Ama isteyenler var galiba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burak,Nurkan bey bayilik konusunda yardımcı olurmu acaba bize ??  :) Eskiden vardı ereğli de ama sonra kapandı..Ama isteyenler var galiba

Ben sadece olanları biliyorum, şartlar ( karşılıklı aranan ) nedir hiçbir bilgim yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0