volkanmet86

Sorun Büyük- Aracım Çalışmıyor

43 posts in this topic

evet, havalar -7 nin altına düşünce aracım çalışmıyor. marş basıyor, akü sağlam, yağ değişti, bujiler değişti. bi kere çalıştı mı o gün boyunca hiç sorun olmuyor ama o ilk çalışma öldürüyor beni. dakikalarca marş basıyorum. mesela bugün araç çalışınca nerden geldiğini bilmediğim bi giderden su gider gibi bi ses çıktı. anlamadım. belki kulağıma öyle geldi. bmw'nin masrafından kaçarken şimdi de buna çattık... :'( :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yanlış hatırlamıyorsam daha öncesinde marşla ilgili sorun yaşamış ve bunu halletmiştiniz değil mi? Hatta yağı da değişmiştiniz. Şimdi araç hiç mi çalışmıyor yok sa zor mu çalışıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

marşla ilgili sorun da bunla alakalı zaten. çalıştırmak için uzun marşa basmam gerekiyor. o zaman marş yanıyor.

araba çalışıyor çalışmasına ama 7-8 kere marşa basmam gerekiyor. problem bu. yoksa çalıştıktan sonra hiç sorun yok. araçta lpg var fakat ilk çalıştırmada benzinde çalıştığı için onun bi etkisi yok. burda eski subaru servisi var. o da bi anlam veremiyor. eski tipolar astralar tek diye çalışıyor bizim 2008 model subaru çalışmıyor. araçtan soğudum 3 ayda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eğer araç sabahları çalışmıyorsa, genellikle benzin pompasından kaynaklanıyor olabilir, benim eski renault aracımda yolda kalıyordum, ama o araba soğukken değil ısınınca yapıyordu, bir kere tamircide çalışmadı ve hemen buji kablolarından birtanesine kontrol kalemi tutu ve volan sensöründen kaynaklandığını belirledi. Genellikle içinde kömür olan parçalar işlevini aşırı ısındığında yapamıyor. Arabanın çalışmadığında usta başında olursa sabah, kontrol kalemiyle hemen buji kablosuna tutarak anlar arabaya elektrik gelip gelmediğini.  Ama benim tahminim benzin pompasından kaynaklandığı yönünde. Araba lpg ise, arabayı akşam kapatırken manuel olarak benzine al biraz çalışsın ve sonra kontağı kapat. Sabah direk benzinde çalışacaktır ve sen elinle lpg ye geçirene kadar benzinde çalışacaktır. Çok geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede çözümünü bulursun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bencede arabayı stop ederken en son benzinde kapat. kalan lpg soğukta etkiliyor olabilir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eğer araç sabahları çalışmıyorsa, genellikle benzin pompasından kaynaklanıyor olabilir, benim eski renault aracımda yolda kalıyordum, ama o araba soğukken değil ısınınca yapıyordu, bir kere tamircide çalışmadı ve hemen buji kablolarından birtanesine kontrol kalemi tutu ve volan sensöründen kaynaklandığını belirledi. Genellikle içinde kömür olan parçalar işlevini aşırı ısındığında yapamıyor. Arabanın çalışmadığında usta başında olursa sabah, kontrol kalemiyle hemen buji kablosuna tutarak anlar arabaya elektrik gelip gelmediğini.  Ama benim tahminim benzin pompasından kaynaklandığı yönünde. Araba lpg ise, arabayı akşam kapatırken manuel olarak benzine al biraz çalışsın ve sonra kontağı kapat. Sabah direk benzinde çalışacaktır ve sen elinle lpg ye geçirene kadar benzinde çalışacaktır. Çok geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede çözümünü bulursun.

benzin pompasının kontrolü yapıldı. basıncında vs herhangi bi problem yok. benzin motora kadar problemsiz geliyor. ayrıca -4, -5 dereceye kadar hiç problem yok tek çarşta çalışıyor.

aracı stop etmeden benzine almayıda denedim. sonuç değişmedi. zaten yeni sistem lpglerde araba ilk çalıştırmada benzinde çalışır. açıp kapatmaya gerek yok...

sonra aynı park alanında bir sürü araba var ve çoğu lpgli. hepsi tek seferde çalışıyor. lpgden kaynaklandığını zannetmiyorum. çünkü araba zaten benzinde çalışıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eğer marş motoru çalışıyorsa ya ateşleme sistemi yada oğuzburçin abinin dediği gibi yakıt sisteminde bir sorun olmalı. Kontağı açınca benzin pompasının çalışıp çalışmadığını anlaşılır. En azından ben kendi aracımda kontağı açınca duyduğum sesden pompanın benzin bastığını anlayabiliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa çalışıyor. zaten pompa çalışmasa hiç çalışmaz neden 6-7 marştan sonra çalışıyor. saçma olan bu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herşey normal ise niye çalışmaz ki. Acaba benzin kalitesinde mi problem var?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herşey normal ise niye çalışmaz ki. Acaba benzin kalitesinde mi problem var?

değişik yerlerden aldım sonuç değişmedi kafafı yicem az kaldı. acaba diyorum bi sensör filan mı var da dışarkaki sıcaklığı yanlış ölçüyor da belli bi soğuktan aşağı çalışmıyor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aklıma birşey geldi, bende buna benzer birşey oluyor ama ben sorunu buldum, bazı sabahlar ve soğuk havada araba zor marş alıyordu, sonra birşeyin farkına vardım, Müzik sistemini elle kapatmadan direk kontağı kapatarak kapattığımda sabahları arabayı çok zor çalıştırıyorum. Şimdi arabadan inmeden kaloriferi, ışıkları ve müzik sistemini elle kapatıp öyle arabadan iniyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acaba ntc sensöründe bir sorun varda dediğin gibi havanın sıcaklığını aygılayamayıp soğukta zengin yakıt karışımını sistem ayarlayamıyor mu?

değişik yerlerden aldım sonuç değişmedi kafafı yicem az kaldı. acaba diyorum bi sensör filan mı var da dışarkaki sıcaklığı yanlış ölçüyor da belli bi soğuktan aşağı çalışmıyor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

acaba krank sensöründen olabilir mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aklıma birşey geldi, bende buna benzer birşey oluyor ama ben sorunu buldum, bazı sabahlar ve soğuk havada araba zor marş alıyordu, sonra birşeyin farkına vardım, Müzik sistemini elle kapatmadan direk kontağı kapatarak kapattığımda sabahları arabayı çok zor çalıştırıyorum. Şimdi arabadan inmeden kaloriferi, ışıkları ve müzik sistemini elle kapatıp öyle arabadan iniyorum.

bu da çok garipmiş :D biraz açar mısın ne tür bi problemdi? soğuk sıcak fark ediyor muydu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acaba ntc sensöründe bir sorun varda dediğin gibi havanın sıcaklığını aygılayamayıp soğukta zengin yakıt karışımını sistem ayarlayamıyor mu?

evet bu tür bir problem olabilir diye düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acaba krank sensöründen olabilir mi?

o da aklımıza geldi. fakat bilgisayarda herhangi bi arıza kaydetmemiş. onu anlamanın başka bi yolu var mı bilmiyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites

o da aklımıza geldi. fakat bilgisayarda herhangi bi arıza kaydetmemiş. onu anlamanın başka bi yolu var mı bilmiyorum

araba genelde çok zor çalışır ve 4000-4500 devir civarlarını gecmez..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkanın bahsettiği araba -4 -5 derecelerde sorunsuz çalışıyor ama -7 yi aşınca problem başlıyor. Soğukla ilgili bir problem aramamız lazım diye düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

araba genelde çok zor çalışır ve 4000-4500 devir civarlarını gecmez..

yok. çalıştıktan sonra hiç bir problem yok Allah'a şükür.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aslında demek istediğim, elektriksel küçük bir kaçak yüzünden soğukta akü zayıflıyor ve kendini toparlayana kadar marş basmıyor. Ama çalıştıktan sonra akü şarj edince hiçbir sorun kalmıyor. Soğuk havalar aküyü çok zorluyor, benim olayımda soğuk havalarda bunu yaşıyorum. Bunu da test etmenin yolu Erzurum'da -15 de sabahleyin başka bir akü takviyesiyle tek marşta alıyorsa benim bahsettiğimden kaynaklıdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aslında demek istediğim, elektriksel küçük bir kaçak yüzünden soğukta akü zayıflıyor ve kendini toparlayana kadar marş basmıyor. Ama çalıştıktan sonra akü şarj edince hiçbir sorun kalmıyor. Soğuk havalar aküyü çok zorluyor, benim olayımda soğuk havalarda bunu yaşıyorum. Bunu da test etmenin yolu Erzurum'da -15 de sabahleyin başka bir akü takviyesiyle tek marşta alıyorsa benim bahsettiğimden kaynaklıdır.

akünün sabahki değerleri ölçüldü ki zaten 1 yıllık değil akü.

zaten akü zayıflıyor olsa o kadar marş basmaya tükenir diye düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

benimde aracım - derecelere indiği zaman çalışmıyordu 3-4 gün iptal ediyorduk arabayla işimizi :) akü değiştik birde distribitörde bir sorun varmış o halledildi şimdi çok fazla sorun yok yada eskisi kadar soğuk olmuyor :) mesela ben okuldayken kutup başları sökük 3 ay yatmıştı araba 3 ay sonra aküyü şarj ettirip marşa bastığımda tek seferde aldı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kardeş bizim eski bi toros var inanır mısın araba benzinde çalışmıyor  :D ama lpg de tek marşta çalışıyor tabi senin arabada sıralı sistem olduğu için önce benzinde çalışıyor ama lpg sisteminden kaynaklı bir sorun olabilir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yag ile alakali olabilir mi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yag ile alakali olabilir mi ?

Abi yağı 5w/30 olarak yeni değiştirmiş. Bu yağ Erzurum için yeterli değil midir?

Share this post


Link to post
Share on other sites