SubaruClubTR

Yeni Subaru XV Test Notları

58 posts in this topic

Yollarda hiç olmayan bir aracı test ediyor olmak gerçekten ilginç bir duygu. Sadece dışarıdaki insanlar değil siz de birçok şeye yabancı oluyorsunuz ve yadırgıyorsunuz ama kısa bir süre sonra bu duygu yerini size dönen gözler sebebi ile güzel bir hazza bırakıyor.

Aracı Cuma günü akşam aldığımda öğreniyorum ki aracı yetiştirmek için çok çaba sarfetmişler. Yılsonu olması sebebi ile işlemlerin yoğunluğu ciddi sıkıntı oluşturmuş. Bu sebeple aracı ruhsat çıktıktan neredeyse 1-2 saat sonra teslim aldım, araç bana geldiğinde daha 74 km de idi :)

Aracı akşam teslim aldığım ve dışarıdan çok bakma şansım olmadığı için bir yorumum olmadı ama sabah bizimkilerle birlikte görünce hemen ismini takıverdik .. Havuç :) zira bana teslim edilen araç lansman rengi turuncu bir Subaru XV 1.6 CVT Premium paketti, yani Subaru XV'nin satışa sunulmuş en dolu aracı.

( Not : Resimler Galeri den alındığı için üye olmayanlar göremezler )

[smg id=278]

Bu pakette neler olduğunu burada paylaşmıştık ama buna ek olarak SD kart girişli bir Navigasyonun da olduğunu söylemeliyim.

Araca ilk oturduğunuzda binek araçlar kadar alçakta olmuyorsunuz doğal olarak ama diğer araçlar gibi yüksekte de olmadığınızda sürüş yüksekliğine çok rahat alışıyorsunuz. Bu sınıftaki kullandığım ilk araç olmasına rağmen koltuğu ayarladıktan kısa bir süre sonra sanki uzun zamandır kullanıyormuşum gibi hissettim ve oldukça keyif aldım.

Sürüşün ilk dakikalarında ise hemen bir eksiklik hissettim. 29 Ekim'deki lansmandaki araç 2.0 idi ve direksiyonda vites pedalları vardı. Malesef Subaru 1.6 araçlara bunları koymamayı tercih etmiş. Bunun yerine P-R-N-D ve yanında bir de L olan vites kutusunu tercih etmiş. Vites geçişlerinde hiçbir problem yok ama Subaru Legacy'den alıştığım ve çok sevdiğim o vites pedalları olsa eminim çok daha keyif verici olurdu bu şanzıman.

[smg id=295]

Cuma akşamı zaman kısıtı ve vaktin geç olması sebebi ile çok fazla inceleyemediğim aracı Cumartesi günü daha detaylı inceleme şansı buldum.

Öncelikle dış görünüşten başlıyayım. Turuncu gerçekten ilginç bir renk ama itiraf etmeliyim aracı ilk gördüğüm renk olan beyaz buna çok daha fazla yakışıyor :)

[smg id=279]

Bunun dışında bende hiçbir ters his oluşturmadı. Hatta rahatlıkla söyleyebilirim ki ailem ve komşuların da ciddi beğenisini topladı. Dışı konusunda söylenecek çok da fazla birşey yok zaten. Beğeni kişiye özel olduğu için bunu tartışmaya açık olarak bırakıyor ve aracın içine dönüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yukarıda da dediğim gibi aracın sürüş yüksekliği keyif verici. Oturuş pozisyonunda birçok şey elinizin altında. Solda ayna ayar düğmeleri, cam ve kapı kilitleme düğmesi ve cam kontrollerini bulabiliyorsunuz.

[smg id=281]

Bunlardan sadece ayna ayar, şöför camı kapı kilidi düğmeleri gece aydınlatılıyor

(Gece ışıklandırılmış halleri )

[smg id=294]

Hepimizin Subaru Impreza ilk lanse edildiğinde kızdığı kapıdan aynaların o şekilde olma sebebini araca oturunca daha rahat anlıyorsunuz. Aynaların burada olması görüş açısında belirli bir oranda katkı sağlıyor

(Resimde ayrıca aynaların katlanmış halini de görebilirsiniz.)

[smg id=282]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gösterge paneli ise Legacy'den alıştığımız orta kısım ile birlikte geliyor.

[smg id=297]

Sol yanında  devir sağ tarafta hız göstergeleri gece ve gündüz oldukça okunaklı ve gözü yormuyor. Onun resmini çekmeyi unutmuşum ama araç ilk çalıştığında gösterge panelindeki cümbüş görülmeye değer :) Test için tüm ışıklar yanıyor :)

Buradan ses ünitesine geçtiğimizde karşımıza ciddi büyüklükte bir ekran çıkıyor ;

[smg id=285]

Araç çalıştığında sizi büyük bir SUBARU logosu ile karşılayan müzik sisteminde ilk bakışta DIVX, SRS, MAP, AUDIO gibi yazılar bunda Navigasyon olduğunu, sadece müzik değil video da oynatabildiğini gösteren iyi bir müzik sistemi hissi uyandırıyor ama açılınca biraz hayal kırıklığına uğruyorsunuz.

DIVX yazısını gördüğüm andan itibaren ilk yapmak istediğim aracın video oynatma özelliğini test etmek. Evdeki onlarca videodan çeşitli çözünürlüklerdeki birçok videoyu test için değişik USB lere kopyalıyorum ama tüm denemelerim bir hüsranla sonuçlanıyor. Yazılımdan olduğunu sandığım bir problemden dolayı hiçbir videoyu oynatamadığı gibi birçok denememde de müzik sistemi kilitleniyor ve kontağı kapatıp açana kadar da geri çalıştıramıyorum.

Bu denemelerimin sadece birinde USB deki müzik albümlerimden birini görebiliyor ve SILA'yı çalmaya başlıyor. Müzik sistemi Türkçe olmasına rağmen  şarkı isimlerindeki türkçe karakterlerde problem çıkıyor ve düzgün görüntülemiyor.

Bunun dışında radyo seçeneklerinde de zorlanıyorum. Ayarladığım istasyonları numaralara atama, arama ve bulmada zorlandığım için kendime bir kanal seçtim ve 2 gün boyunca sadece bunu dinlemeyi yeğledim :)

Fonsiyonel bazı problemler dışında rahatlıkla diyebilirim ki ses gücü çok yeterli. Sesi çeyrek seviyeye bile getirmeden yeterince yüksek bir ses elde etmiş oluyorsunuz.

Navigasyona gelince de araçtaki SD Kartta sadece Avrupa ülkeleri yüklü olduğu için karanlık bir ekranda bir ok dışında birşey göremiyorsunuz. Anlamlı gelebilecek tek veri sizin kordinatlarınız. Navigasyon konusunda Subaru Türkiye nasıl ilerleyecek bilmiyorum ama bir harita olmadan çok fazla birşey elde etmek mümkün değil aracın fabrikadan çıkış halinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelelim aracın en çok dikkat çeken özelliği olan bilgi ekranlarına.

Bilgi ekranları çok keyifli ve oldukça detaylı bilgi içeriyor.

Aracı ilk çalıştırdığınızda aracın genel durumu ile ilgili fikir veren 5 parçalı bir ekran çıkıyor. Bu ekranda Motor , Fren, Lastik, Şanzıman (bundan çok emin değilim ) ve Servis ile ilgili durum yeşil renkte gösteriliyor ki bu herşeyin yolunda olduğu anlamına geliyor

[smg id=286]

Bundan sonra ise birçok bilgiye özet veya detayda ulaşabileceğiniz sayfalar çıkıyor. Bu sayfalar arasında direksiyonun sol alt tarafındaki (+) , (i / SET) , (-) tuşları ile dolaşıyorsunuz ve her an erişiminize açık.

Bunlardan biri özet görüntü ;

[smg id=283]

Sıcaklık, saat, ortalama sarfiyat, anlık sarfiyat ( resim anında durağan olduğum için yeşil bar mevcut değil ) ve menzil gösteriliyor.

(Ortalama sarfiyat korkutmasın, aracı teslim aldığımda 25 idi, nasıl sıfırlayacağımı bulamadığım için o şekilde kaldı ama ciddi derecede indirmeyi başardım :D )

Bir başka göstergede aracın başlangıçtan beri ne kadar süre Auto Stop ile durdurulduğunu, bu seyahat süresince ne kadar durdurulduğunu ve ne kadar yakıt tasarrufu sağlandığını gösteriyor.

[smg id=174]

Bunun dışında bir başka göstergede de aracın çekişi ve lastikleri ile ilgili de bilgiler alabiliyordsunuz

[smg id=288]

Burada ben genelde sadece ön tekerleklerin yönü ve lastiklerin yeşil olduğunu gördüm ama eminim başka bilgiler de vardır benim buradan çıkartamadığım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir diğer ilginç bilgi ekranı ise içinde bulunduğunuz seyahat boyunca aracınızın ortalama sarfiyat grafiği ve anlık değerleri. Kısacası seyahatinizin hangi anında ortalamadan yüksek hangi anında ortalamadan düşük sarfiyat içinde olduğunuzu görebiliyorsunuz

[smg id=291]

Benim ise en çok hoşuma giden bilgi ekranı aracı çalıştırdığınız andan durduğunuz ana kadarki bilgileri gösteren 3 parçalı ekran.

Burada o anki seyahatinizin ne kadardır sürdüğünü, ne kadar yol yaptığınızı ve ortalama sarfiyatınızı görebiliyorsunuz

[smg id=289]

( Buradaki değerlerin yorumunu sonra yapacağım )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilgi ekranları ile ilgili son bir noktaya değinmek istiyorum.

Bilgi ekranları özette ve detayda çok güzel bilgiler vermekle birlikte ilginç bir hatayı da sergiledi kullandığım 2 gün boyunca.

Ortalama sarfiyatı sıfırlamak için ayarlar kısmında dolaşırken beyazlı bazı sayfalara ulaştım. Bunların ne olduğunu anlamam bir süre aldı. Bunlar aslında içinde birşeyler yazan ve yönlendiren fonksiyon menüleri idi ama bir şekilde muhtemelen Türkçe dili seçili olduğundan ekrana boş geliyordu.

Bu konu ile ilgili bir bilgi almayı gerçekten isterim . Eğer kullandığım araca özel bir problem ise dert değil ama genel ise müşterilerden şikayet geleceğini tahmin ediyorum.

[smg id=299]

[smg id=298]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve gelelim herkesin merak ettiği kısıma.

Aracın yol performansı, sarfiyatı ve konforu.

1.6 , 114 beygirlik motor diyebilim ki belirli yerlerde yetiyor belirli yerlerde eksik kalıyor.

Özellikle şehir içinde dur kalk trafikte atikliği kesinlikle yeterli diye düşünüyorum. Birçok seferde çevremdeki diğer alt segment arabalardan daha atak bir performans sergileyerek onların önüne rahatlıkla geçebildiğimi söyleyebilirim. Bu konuda ciddi bir sıkıntı hissettiğimi söyleyemem ama daha fazla torka ihtiyacınız olan durumlarda daha güçlü bir motorun aracı çok daha hızlı hareket ettireceğini hissediyorsunuz.

Mesela Kozyatağından Ümraniye tarafına 2. köprü yolunda ( hafif yokuş yukarıdır bilen bilir ) orta şeritte 90 ile giderken sola atlayıp hızlanmak istediğimde yeterince hızlı hızlanamadığımı fark ettim. Gaz pedalına sonuna kadar yüklenip devri arttırdım ama sonuç çok da istediğim gibi olmadı ama daha düz bir hız artışında araçta hiçbir sıkıntı çekmiyorsunuz.

Kısaca alt hızlardan başladığınız hızlanmaya üst hızlara kadar kesintisiz giderseniz araçta yeterli hissini alırken ara hızlarda atağa kalkmak istediğinizde biraz daha yavaş kalıyorsunuz.

Motor konusunda bunun dışında en dikkat edici durum ise Auto Start - Stop özelliği.

Sistem herhangi bir sürüş anında frene tam bastığınız an devreye giriyor. 2 günlük test boyunca tam frenlemelerin %80 inde sistem devreye girdi. Hangi istisnai durumlarda devreye girmediğini tesbit edemedim malesef.

Motor oldukça sessiz çalıştığından durduğunu çok rahat anlamıyorsunuz . Tek ibare devir göstergesinin sıfırlanması ve devir göstergesindeki yeşil A işareti.

[smg id=297]

Sistemin diğer güzel tarafı ise çalışma hızı. Frenden ayağınızı kaldırıp gaza basana kadar araç çalışmış oluyor ve beklemek zorunda kalmıyorsunuz.

2 gün boyunca toplam 100 km yaptım şu ana kadar ve yaklaşık 0.1 Lt benzin tasarrufu sağladım bu sistem sayesinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelelim yakıt sarfiyatına

3 farklı test yaptım.

Bunlardan birincisi sahil yolunda, Maltepe - Pendik arasında, çok yoğun olmayan trafikte ve çok fazla dur kalk yapmadan yaptığım testti.

27 dakika, 18 km süren bu testte birçok kırmızı ışığa yakalandığımı söylemeliyim. Özellikle Maltepe çıkışı ve Kartal merkezde.

Sonuç olarak eve geldiğimde gösterdiği sarfiyat 8.2 idi

[smg id=289]

İkinci testi Maltepe - Ümraniye arasında yaptım.

Bostancı sahilden E5 e bağlanırken yokuş yukarı , E5 te ciddi bir dur kalk trafik, Carrefour'a girerken de uzun bir kuyruktan sonra otoparkta durduğumda süre 32 dakika, 17 km ve sarfiyat  8.7 idi (Bunun resmi mevcut değil)

Bu yolun dönüşünde ise yol oldukça açık ve neredeyse hiç trafik yoktu.

Bunda da sonuç 21 dakika , 18 km ve 7.5 lik bir sarfiyat vardı. Yol boyunca 7.2 lerde idi ama son anda mahalle arasındaki düşük hız bunu 7.5 e çıkardı :)

[smg id=296]

Bunlar da İstanbul'da Pazartesi sabahı köprü trafiği de dahil olmak üzere Anadolu Yakası - Avrupa Yakası geçiş sarfiyatı

[smg id=300]

Toplam 24 km lik yolu 63 dakikada almamdan sanırım nasıl bir eziyet olduğunu anlıyorsunuzdur :) Bu yol sırasında Göztepe'den Çamlıca sırtlarına çıkıp tekrar indiğimi de bilmenizi isterim :) Sabah saatinde en az trafik ancak bu yolda oluyor da :D

Bu da sarfiyat grafiği

[smg id=302]

Ne zaman ki köprü yoluna girdim, sarfiyat birden çizginin altına indi :D

Bu da tüm test boyunca Auto Stop Start'ın kullanımı ve yapılan tasarruf

[smg id=301]

Buna ek olarak iç mekana kullanılan malzemenin de kaliteli olduğunu, yeni olmasına rağmen herhangi bir rahatsızlık verecek koku bırakmadığını belirtebilirim.

Şanzımanın yokuşlardaki performansı ise oldukça etkileyici. Gerek ileri gerekse geri viteste hiç kaymadı. Tabii araçta Hill Holder var mı bunu bilemiyorum ama yoksa gerçekten başarılı demeliyim.

Son bir not ise aracın yol ve rüzgar sesi konusunda yazmak istiyorum. Aracın üzerinde gelen Yokohama lastikler gerçekten iyi performans veriyor. Yol tutuşu konusunda hiçbir problem yaşamadım ki 2 gün boyunca hava yağışlı ve yerler oldukça kaygandı. Yüksek veya düşük hızda kabinde rahatsız edici hiçbir yol veya rüzgar sesi de duyduğumu söyleyemem.

Şimdilik benden bu kadar, umarım sorularınıza az da olsa cevap verebilmişimdir. Varsa aklınıza takılanlar cevaplamaya çalışayım :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abi bide hafif engebelli arazide denermisin öle bi imkan varmı 4x4 ya.nasıl diye ?

Mümkün değil, yarın teslim edilecek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

abi elinize sağlık binmiş kadar olduk :) sahibinden.com sitesinde satılmaya başlanmış xvler en çok tutulan model olucak galiba 1.6 motoru yüzünden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enes ici ile ilgili onlarca resim var internette, bence gereksiz olurdu

Share this post


Link to post
Share on other sites

bilgiler için teşekkürler. soft touchtan haberler nasıl takmış vaziyetteyim kalitenin artması lazım :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burak bir çırpıda okudum yazını, eline saglık bizim icin çok faydalı oldu, sagolasın. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bilgiler için teşekkürler. soft touchtan haberler nasıl takmış vaziyetteyim kalitenin artması lazım :)

Son mesaja ekledim yorumumu.

Bunun yanında sabah trafiğindeki sarfiyatta son mesajda mevcut

Share this post


Link to post
Share on other sites

elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş.

izninizle belli konulardaki görüşlerimi belirteyim.

- cvt şanzıman olmasına rağmen direksiyondan vites kulakçıklarının olmayışı bence de olmamış. bu arada cvt olduğu kesin değil mi? zira vites kolundan gördüğüm kadarıyla triptronik de değil. bu durumda roketleme yapışına gücenilmesi gerekiyor aracın fırlamak için.

- araç daha çok yeni olduğu için tüketim değerlerinin ve performansın istenilen gibi çıkmaması normal. ilk aracım olan mitsubishi colt aracımı 0 km almıştım ve ilk depoda 10 litrenin üzerindeydi ortalamam ve ilk 10 bin km boyunca düşmeye devam etti. aracı satarken genel ortalamam 6.5 lt/100 km civarydı (21.000 km de)

- start stop olayının mitsu araçlardan bildiğim kadarıyla devreye girme mantığı. şu şekilde:

1- klima çalışıyorsa

2- akü yeterince dolu değilse

3- son start-stop işleminden beri 10 sn den az zaman geçmişse

4- motor sıcaklığı belirli derecenin altına ise

5- direksiyon belirli bir miktardan fazla döndürülmüş ise

6- fren hidrolik basıncı düşük ise vs vs

araç stop işlemini gerçekleştirmez. ancak bunlardan hepsi XV'de olmayabilir. sonuçta otomatik. mitsulardaki start-stop ülkemizde sadece diz viteslerde var. ve mesela bir tane start-stop sistemli c4 denemiştim (otomatik) farklı seneryolar vardı (örneğin direksiyon açısına bakmıyordu).

merak ettiğim bir şey start stop olayının müzik sistemine bir etkisi var mıydı acaba ona baktınız mı? marş olayı sonuçta sağlam elektrik tüketen bir şey. hissedilir bir etki oluyor mu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş.

izninizle belli konulardaki görüşlerimi belirteyim.

- cvt şanzıman olmasına rağmen direksiyondan vites kulakçıklarının olmayışı bence de olmamış. bu arada cvt olduğu kesin değil mi? zira vites kolundan gördüğüm kadarıyla triptronik de değil. bu durumda roketleme yapışına gücenilmesi gerekiyor aracın fırlamak için.

- araç daha çok yeni olduğu için tüketim değerlerinin ve performansın istenilen gibi çıkmaması normal. ilk aracım olan mitsubishi colt aracımı 0 km almıştım ve ilk depoda 10 litrenin üzerindeydi ortalamam ve ilk 10 bin km boyunca düşmeye devam etti. aracı satarken genel ortalamam 6.5 lt/100 km civarydı (21.000 km de)

- start stop olayının mitsu araçlardan bildiğim kadarıyla devreye girme mantığı. şu şekilde:

1- klima çalışıyorsa

2- akü yeterince dolu değilse

3- son start-stop işleminden beri 10 sn den az zaman geçmişse

4- motor sıcaklığı belirli derecenin altına ise

5- direksiyon belirli bir miktardan fazla döndürülmüş ise

6- fren hidrolik basıncı düşük ise vs vs

araç stop işlemini gerçekleştirmez. ancak bunlardan hepsi XV'de olmayabilir. sonuçta otomatik. mitsulardaki start-stop ülkemizde sadece diz viteslerde var. ve mesela bir tane start-stop sistemli c4 denemiştim (otomatik) farklı seneryolar vardı (örneğin direksiyon açısına bakmıyordu).

merak ettiğim bir şey start stop olayının müzik sistemine bir etkisi var mıydı acaba ona baktınız mı? marş olayı sonuçta sağlam elektrik tüketen bir şey. hissedilir bir etki oluyor mu?

CVT olduğuna eminim zira araç o şekilde satılıyor. Yurtdışı dökümanlarda da aracın CVT olarak sunulduğu belirtiliyor. O konuda şüphe yok.

Sanırım Auto Stop Start konusunda da haklısın. Devreye girmediği birçok durumda yukarıdakilerden bir durum etkindi.

Stop start'ın ne farlara ne müzik sistemine ne de iç gösterge ışıklarının hiçbirine etkisini hissetmedim. Yanlış bilmiyorsam bu sistem için ayrı bir akü olması lazım araçta. Bundan dolayı hiç etkilenmiyor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

yakıt harcaması belki benim gibi küçük şehirde yaşayanları etkilemeyecek gibi görünüyor ama özellikle İstanbulda yoğun trafikte yaşayanları zorlar gibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remzi hocam ne zaman alıcaksın XV yi? Vazgeçtim dedin ama gözün hala arabada  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Engin kardeşim şu anki planım: en son kasa foresterın ikinci eli 30000 li rakamlara inince alınacak, benzinli haliyle arasıra kullanılacak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

XV gerçek bir subaru, 1,6 motor seçeneği ve start/stop onun satışını destekliyecek etkenler bence

Share this post


Link to post
Share on other sites

Engin kardeşim şu anki planım: en son kasa foresterın ikinci eli 30000 li rakamlara inince alınacak, benzinli haliyle arasıra kullanılacak :)

Desene 7-8 sene bekliyeceksin  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
;D Engin hocam ne yaptın sen ya moralimizi sıfırladın, seneye iner bence trendi, su anda bile 40-41 e kadar indi gibi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burak abi bu konuya lansmandaki fotoğrafları ve yorumlarıda dahil edelim, orda da önemli bilgiler var, hepsi bir konu içinde olsun, ayrıca eline sağlık güzel bir inceleme, keşke bir araya gelebilseydikte şöyle tam anlamıyla bir inceleme olsaydı, sürüş videoları, fotoğraflar, yorum videolar vs. Bidahaki sefere inşallah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burak abi bu konuya lansmandaki fotoğrafları ve yorumlarıda dahil edelim, orda da önemli bilgiler var, hepsi bir konu içinde olsun, ayrıca eline sağlık güzel bir inceleme, keşke bir araya gelebilseydikte şöyle tam anlamıyla bir inceleme olsaydı, sürüş videoları, fotoğraflar, yorum videolar vs. Bidahaki sefere inşallah.

İki ayrı konu iyidir, candır :D Google daha çok sever :D

Evet, eğer Mustafa Abi gelebilseydi daha iyi test edebileceğimiz şehir dışı bir yere gitmeyi istiyordum ama zaman dar ve yılbaşına gelince yapacak başka birşey yoktu. Mecburen şehir içinde dolandık :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aslında önceden plan yapılsa bizlerde gelebiliriz, çok da iyi olur, tanışırız güzel vakit geçiririz diye düşünüyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites