erolkan

Oksijen Sensörü Arıza Belirtileri?

arkadaşlar oksijen sensörünün bozuk olması rölantide titreme yapar mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yapabilir abi. Fakat herhangi bir arıza ışığı yanmıyor mu aracında ?

Çünkü O2 de bir sorun varsa mutlaka arıza check engine yakar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yapabilir abi. Fakat herhangi bir arıza ışığı yanmıyor mu aracında ?

Çünkü O2 de bir sorun varsa mutlaka arıza check engine yakar

arıza ışığı yanıyyor...ilk bu titreme olayı oldugunda lpg taktırdıgım yerde arıza cıhazına bağladılar o2 sensoru bank1 arızası demışlerdı..daha sonraki maceralarımı zaten forumda anlatmıstım..ama en son rolantı valfı arızası sonucunda kalmıştık caddemotors daki barış usta yardımıyla..ben çıkma rolantı valfi söyledim ABD'den onuda taktım ama sorun devam edıyor..şimdi acaba o2 sensoru mu dıye düşünüyorum?ilk arızada o2 sensorü arızası verdıgınde bosch tan o2 sensörü siparişi vermiştim.Almanya'dan daha yeni geldi..60£ fıyatı..şimdi  onu alayım mı almıya yım mı?ne dersiniz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şimdi öyle arada bir yerde kaldım ki, O2 mi kesin veya o2 nin arıza vermesini sağlayan başka bi sorun mu var bilemiyorum.

Alıp demek en mantıklısı , lakin eğer sorun O2 değilse havaya gitmiş olacak .

Başka bir foresterdan O2 sökülüp takılsa ve denense çok güzel olur ama ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bu o2 sensörünün forester da yeri nerededir acaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altta sağ manifoldun üzerinde diye hatırlıyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorun çözüldü..oksıjen sensorüm sağlammış..

Share this post


Link to post
Share on other sites

iyiki saglammış yoksa 1.500 tl ye kıyacaktın.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iyiki saglammış yoksa 1.500 tl ye kıyacaktın.

evet ucuz atlattım

Share this post


Link to post
Share on other sites

eee sorun neymiş o zaman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eee sorun neymiş o zaman?

evet sorunumuz LPG sisteminden kaynaklanıyormuşş...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boschtan sipariş ettiğim oksıjen sensoru gelmiş..sizce değiştireyimmi?arıza cıhazına soktugumuzda oksıjen sensorude gözukuyor ama lpg lı aracta normal dıyorlar..bunun gercekten arızalı olup olmadıgı nasıl bellı olur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oksijen sensörü arıza yaptığında araç zengin yakıyor benzin fazla geliyor yakıt artıyor performans düşüyo

Share this post


Link to post
Share on other sites

oksijen sensörü arıza yaptığında araç zengin yakıyor benzin fazla geliyor yakıt artıyor performans düşüyo

ama işte gerçekten arızalı mı?LPG kullanan aracların çoğunda genelde verılen arızadır oksıjen sensoru arızası..çunku aracın benzıne gore ayarlana degerlerını okuyan oksıjen sensoru lpg nın degerlerı karsısında şasırıp kalıyor çunku fabrıka ayarları benzıne göre yapılmış..ve lpg kullanımının sonucunda da degerler benzınden farklı oldugu için arıza ışığı yakıyor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aslında sernsörün okuyacağı değerler farklı değil, lpg'de de sorun yok, karbüratörcüden bozma usta ayar yaptıysa o lamba hep yanar. ben 4 kere montaj yaptırdım aynı yerde bir kere arıza lambam yanmadı. motorlar 1.3 / 1.5 / 1.6 / 2.4 , tamamen farklı ve hiç birinde arıza lambası yanmadı. Kendim kablosunu üretir dünyanın her ülkesine yollarım ama hiç bir zaman ihtiyacım olmadı :)

iş ustada biter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arkadaşlar herkese mrb....

Ben de aracıma 1,5 ay önce lpg taktırdım ve sorunsuz kullanmaktaydım fakat 2 gün önce motor arıza ışığım yandı. Önce arıza kodu okumadı sonrasında başka bir yerde lambda sensörü arızası dediler. subaru servisi aradığımda lpgli araçlarda ışığın yanabileceği o2 sensörünün arızalı olmadığı bazen ışığın yanacağı, bazen söneceği ve bu şekilde idare etmem gerektiği söylendi. Benim sormak istediğim;

1. Arıza kodunu okuttuktan sonra lpg kalibrasyonunu yaptırıncaya kadar aracı direk benzine aldım fakat ışık tekrar yandı. benzinde de ışığın yanması sensörün arızalı olduğunu göstermez mi?

2. Netten araştırdığım kadarıyla sensör arızasına neden olmamak için araç lpgye geçtiğinde sensörün uyutulması gerektiği bu sayede sensörün lpgdeki farklı değerleri algılamamasının sağlanması gerektiği belirtilmiş, bunu lpg kiti mi sağlıyor yoksa bu işlem için ayrıca bir devre mi gerekli?

Herkese teşekkürler....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhaba,

1- MIL (malfunction indicator lamp), şartlar yerine getirilmediği sürece yanar. Üreticiye göre MIL durumları değişiyor, mesela hyundai/kia araçlarında bazı arıza kodları 3 defa sağlıklı çalışmada otomatik olarak sönüyor, sadece arıza kaydında arıza kodu bekliyor. Bunuda bilgisayara bağlamadığınız sürece göremiyorsunuz.

2- Arıza lambasının yanmaması için yapılan bypass uygulamalar uzun vadede motorunuza zarar verir. Sonuçta uygun hava / yakıt karışımının dışına çıkmış durumdasınız. Bu karışım fakirde olduğu sürece;

* Hararet

* Sübap hasarı

* Düşük devirde ve/veya rölantide oluşan vuruntu ve buna bağlı yatak aşınmaları

* Çekiş kaybı buna bağlı artan yakıt sarfiyatı

gibi sorunlar yaşanır.

O2 sensörünün çalışmasında bir sıkıntı yoksa (servis manuelinde kontrol/test prosedürleri vardır, bu prosedürlere uygunsa) arıza lambanızın yanmasının tek nedeni yanlış LPG ayarıdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dostum son bahsettiğin şey bende olmakta araç çekişten azalıyor ve yakıt kullanımı arttı,acaba bgn babama sordum dedi ki arıza vermez sen boğaz kelebeğini temizle sorun olmaz,tabi boğaz kelebeğini de her insan yapamaz ,geçenlerde shell benzincisi var bizim burda dedi bir sprey al gel temizleyici ben hallederim eskiden ustaymış opel de sanayide karbürötör temizleyici aldım fakat babam yanlış almışın dedi ben ne almam gerekli sayın dostlarım?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arkadaslar mrb. Bir suredir aracimda lamda sensor arizasi mevcuttu.arac son donemde oldukca sagirlasmisti. Engin beyin de araci olmasiyla jaspa subaruya ugradim ve sensor degistirilerek ariza giderildi. Fakat ibrahim beyin forumdan ayrildigini ogrendim. Kendi adima uzuldum. İbrahim beye ve Engin beye cok tesekkur ederim. Yaklasik 5000 km once yine bilinen bir ozel serviste motor,sanziman, fren ve difransiyel bakimimi yaptirmistim. Ama bugun yapilan kontrollerde ne disklerin,balatalarin ne de filtrelerin orjinal olmadigini ogrendim. Bujileri sokmesi uzun surecegi icin kontrol ettiremedim. Tabii yag olarak ne kullanildi bilmiyorum. Bu bakimlar icin 1800 tl odemistim. İbrahim bey ayni bakimin orjinal parca ile 1600 tl alternatif parcalar ile daha da ucuza yapilabilicegini belirtti. Bu markaya yillarini veren ustalarin neden hem kendi isimlerini hemde araclarimizi ufak hesaplar icin riske attiklarini anlamiyorum. Zaten markadan anlayan cok az yer var ve bu guven problemi oldukca sinir bozucu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

herkeze merhabalar  99- 1.6 awd  subaru ımpreza aldım  aracın yabancısıyım  rolantı devrınde sıkıntı yasıyorum 15. 20bın devır arası oynama oluyor  normal calısmada  kıme gosterdıysem rolantı motoru  dedı ama kesın  bısey demıyorlar fıatı  baya  yuksek  geldı  bana  daha uygun bulabılecegım  yada  altarnetıfı  bulabılırmıyım  yardımcı olurmusunuz  tesekkurler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

herkeze merhabalar  99- 1.6 awd  subaru ımpreza aldım  aracın yabancısıyım  rolantı devrınde sıkıntı yasıyorum 15. 20bın devır arası oynama oluyor  normal calısmada  kıme gosterdıysem rolantı motoru  dedı ama kesın  bısey demıyorlar fıatı  baya  yuksek  geldı  bana  daha uygun bulabılecegım  yada  altarnetıfı  bulabılırmıyım  yardımcı olurmusunuz  tesekkurler.

Ariza isigi yaniyor mu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hayır yanmıyor

Share this post


Link to post
Share on other sites

gazdada  benzındede yapıyor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolanti motorunu wd-40 ile guzelce temizleyin. Ayrica bogaz kelebegi temizligi de yaptirin bakalim duzelecek mi. Bende de ayni sorun vardi. Impreza 54 nolu ariza hakkinda konuyu okuyabilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tesekkurler bırde dedıgınız gıbı yapayım  bır denıyelım bakalım ınsallh  ondandır yoksa baya  tutacak galıba :(

Share this post


Link to post
Share on other sites