AHMET YAĞCI

2006 2.0 Subaru İmpreza Oksijen Sensörü Arızası

48 posts in this topic

merhaba arkadaşlar.. 2006 model 2.0 otomatik subaru imprezam var bugün ustaya gittim bilgisayara bağlandı ve oksijen sensörü - 1  arızasının olduğunu gördük ve arızayı sil deyincede cihaz arızayı silmiyor..bunun üzerine usta bana bu sensör arızalı değişecek dedi..fakat hava filtresinin o siyah plastik emiş ucunu söküp baktığımızda iki tane sensör olduğunu gördük..şimdi benim sorum bu 1 nolu sensör hangisi acaba yardımcı olabilirmisiniz..sensörlerin bağlantı soketleri ve renkleri farklı.. biri gri renkte biraz küçük diğeri ise siyah renkte daha büyük..şimdi bu sensörlerin hangisi 1 numaralı sensör????çünkü arızalı olan o imiş...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Nolu olan katalizörden önceki sensörüdür 2 Nolu ise katalizörden sonraki sensördür.

Bence önce temizletin öyle kolay bozulmaz o sensör.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangisi olduğunu bilemedik ki...bilsek sökecektik walla..bende sordum temizlenmezmi diye ama usta temizlenmez bu içinde bobin var falan dedi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

peki sensörün kablosunu söksek ölçme imkanı yokmu anlamak için...

Share this post


Link to post
Share on other sites

öncesini sonrasını bilmiyorum ki işte soketlerin biri siyah kafalı biri gri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sağda duruyor benim 1 Nolu soket soldada 2 Nolu var.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şu linkteki icadı kullanın bence tüm sistemi temizler özellikle de oksijen sensörünü.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tamam ozaman sağdaki siyah kafalı olan soket...soldaki gri

Share this post


Link to post
Share on other sites

teşekkür ederim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

walla bilmiyorum ki cihaza sil komutunu verince işlem yapılıyor diyo fakat silinmiyo ölece kalıyo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

merhaba arkadaşlar.. 2006 model 2.0 otomatik subaru imprezam var bugün ustaya gittim bilgisayara bağlandı ve oksijen sensörü - 1  arızasının olduğunu gördük ve arızayı sil deyincede cihaz arızayı silmiyor..bunun üzerine usta bana bu sensör arızalı değişecek dedi..fakat hava filtresinin o siyah plastik emiş ucunu söküp baktığımızda iki tane sensör olduğunu gördük..şimdi benim sorum bu 1 nolu sensör hangisi acaba yardımcı olabilirmisiniz..sensörlerin bağlantı soketleri ve renkleri farklı.. biri gri renkte biraz küçük diğeri ise siyah renkte daha büyük..şimdi bu sensörlerin hangisi 1 numaralı sensör????çünkü arızalı olan o imiş...

Hava filtresinden hemen sonraki (Hava akış metre) sensörünüz bozulsaydı araç marş yapar ama çalışmazdı, çünkü araç o sensörden motora giren hava miktarını ölçerek yakıt miktarını hesaplar o bilgi gelmezse araç çalışmaz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bazı cihazlar silemeyebiliyor arıza kodlarını, eğer iyi bir lpg ciye giderseniz onlarda silebiliyor arıza kodlarını üstelik basit cihazlarla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yahu akü kutup başını söküp takınca siliniyor arıza kodları..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yahu akü kutup başını söküp takınca siliniyor arıza kodları..

bu metodu denedim ama silinmedi ne yazıkki....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hava filtresinden hemen sonraki (Hava akış metre) sensörünüz bozulsaydı araç marş yapar ama çalışmazdı, çünkü araç o sensörden motora giren hava miktarını ölçerek yakıt miktarını hesaplar o bilgi gelmezse araç çalışmaz!

hava akış metre demedim hocam yanlış anlamışsın oksijen sensörü dedim zaten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bak işte forumdan başka bir konudan bilgi,görmüşmüydün bilmiyorum....

Araciniz yakinsa hemen yapabilirsiniz...kaputu acin , (+) kutup basini sokun , araca binin frene 10 saniye civari basin ( amac stop lambalari subarularda kontaga bagimsiz yandigi icin sistemde kalabilecek elekyrik yukunu lambalar uzerinden bosaltmak..) sonrasinda tavsiyem 10 dakika yada vaktiniz var ise biraz daha uzatabilirsiniz , araci bu sekilde akuden ayri tutun. Sonra takin kutup basini , ecu resetlenmis olacak. Ben bu proseduru uyguladigimda aynen sizin dediginiz gibi gazi biraktigimda stop edecek gibi oluyor biraz kullanimdan sonra haritalar oturuyor kendine geliyor , o yüzden ilk resetlediginizde duzelmemis gibi gelebilir.biraz kullandiktan sonra normallesebilir...

Konuyu kopyalayamadım yahu; Arama kısmına arıza kaydı okuma ve silme yazarsan bulursun..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Araçtaki problem nedir? Lpg varsa genelde oksijen sensörü arızası çıkıyor.

Birde arıza kodunu silemeyen programın verdiği arıza kodu ne kadar doğru olabilir?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bak işte forumdan başka bir konudan bilgi,görmüşmüydün bilmiyorum....

Araciniz yakinsa hemen yapabilirsiniz...kaputu acin , (+) kutup basini sokun , araca binin frene 10 saniye civari basin ( amac stop lambalari subarularda kontaga bagimsiz yandigi icin sistemde kalabilecek elekyrik yukunu lambalar uzerinden bosaltmak..) sonrasinda tavsiyem 10 dakika yada vaktiniz var ise biraz daha uzatabilirsiniz , araci bu sekilde akuden ayri tutun. Sonra takin kutup basini , ecu resetlenmis olacak. Ben bu proseduru uyguladigimda aynen sizin dediginiz gibi gazi biraktigimda stop edecek gibi oluyor biraz kullanimdan sonra haritalar oturuyor kendine geliyor , o yüzden ilk resetlediginizde duzelmemis gibi gelebilir.biraz kullandiktan sonra normallesebilir...

Konuyu kopyalayamadım yahu; Arama kısmına arıza kaydı okuma ve silme yazarsan bulursun..

hocam çok sağol ya yine yanlış bilgilendirilmişim ben hep eksiyi söküyodum  :)  hemen denicem bunu sonucu yazarım...ilginize teşekkürler...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demek (-) işareti söküyordun  :D İnan aklıma gelmişti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arıza kodunu silince sorunlar ortadan kalkacak mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Araçtaki problem nedir? Lpg varsa genelde oksijen sensörü arızası çıkıyor.

Birde arıza kodunu silemeyen programın verdiği arıza kodu ne kadar doğru olabilir?

araçta lpg var ama benim sorunum hem lpg de hem benzinde aynı hiç değişmiyo...aracı çalıştırıp boştayken gaza yüklenince sorun yok devir sona dayanıyo kesici devreye girene kadar...fakat aracı vitese alıp yola çıkınca başlıyo sorun 2000 devire kadar sakin kullanımda yine sorun yok fakat 2000 devri geçipte şöyle bi gaza yüklenip araçtan performans isteyince boğuluyo sanki motor...gitmiyo araba kasıyo kendini...hava filtresi değişti..bujiler değişti..şanzıman yağı filtresi değişti..boğaz kelebeği temizlendi...hatta o hava filtresinin ordaki sensör bile sökülüp temizlendi takıldı..ama hala aynı araba...şimdide oksijen sensörü diyolar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

arıza kodunu silmek sadece bir başlangıç alur belki ama bir ilerleme sayılır...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aynı model araçtan babamda da var onun sensörü bile takıp denedim ama olmadı...(maf sensörü)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aynı model araçtan babamda da var onun sensörü bile takıp denedim ama olmadı...(maf sensörü)

Oksijen sensörünü de söküp deneyebilir siniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.