xkare

2009 İmpreza 1.5 AT Yokuşta Geri Kaçırıyor

24 posts in this topic

Arkadaşlar 2009 model1.5  otomatik vites imprezam yokuşlarda geri kaçırmaya başladı araç 49.000 km de neden olabilir.. başına gelen veya bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites

geri kaçırmaya mı başladı? sizin araçta hill holder özelliği var mıydı? benim bildiğim olmaması gerekiyor, ayrıca aracınız otomatik değil, yarı otomatik :), ve yarı otomatik araçlar hill holder olmadığı zaman her zaman geri kaydırma yapar, taki aracınızı manuel moda alıp 2'nci vitesteki HOLD özelliğini kullanana kadar

Share this post


Link to post
Share on other sites

aracı yaklaşık 8 aydır kullanıyorum  hatta dik yokuşlarda özellikle denemeler yapmıştım kesinlikle kaçırma yoktu

Share this post


Link to post
Share on other sites

çok dik yokuş değil neden olabilir? 50.000 bakımını yaptırmadım 2 hafta sonra servise götürmeyi planlıyordum öne cekeceğim bakımı artık.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yılmaz, araç tam otomatik.  Şanzımanın plakalarının gerekli baskıyı yapamayacağı derecede çok dik bir yokuş olmasın?

tam otomatik mi? 2008 den sonra tam otomatik şanzıman çıkardı mı subaru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

çok dik yokuş değil neden olabilir? 50.000 bakımını yaptırmadım 2 hafta sonra servise götürmeyi planlıyordum öne cekeceğim bakımı artık.

aracınızın 4EAT şanzıman oiması gerek, halk arasında bilinen adıyla triptonik, otomatikleştirilmiş manuel diyen de var, manuelleştirilmiş otomatik de. bu şanzımanlarda hill holder özelliği yoksa, TAM OTOMATİK viteslerdeki doğal geri kaçırmama olayı bu viteslerde olmaz,

önceki kullanımınızda yapmadığını söylemişsiniz, ben buradan aracınızın hill holder özelliği olduğunu düşünüyorum, bu anlamda bakacak olursak hill holder devreden dışarı çıkmış gibi bir mana çıkar ama, benim bildiğim 2009 imp.lerde hill holder özelliğinin olmaması,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ilaveten, hill holder donanımı olan yarı otomatik viteslerin dahi, tam otomatik gibi aracı yokuşta sürekli tutma yeteneği yoktur, sadece kısa bir süreliğine geri kaçırma yapmaz ki sizin araçta hill holder özelllğinin olduğundan şüpheliyim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yılmaz, ben tam-yarım ayrımı yaparken şanzımanın yapısına göre isimlendiriyorum ve öyle de olduğunu sanıyordum. Yani klasik tam otomatik bir şanzıman elle de kumanda edilebildiği için yarı otomatik diye adlandırılmaz sanıyordum.

Debriyaja sizin için basan, yani baskı balatası olan tek ya da çift kavramalı şanzımanları ise yarı otomatik biliyordum.

Sonuç olarak Subaru'nun benim bildiğim anlamda yarı otomatik yani kavramalı bir şanzıman kullandığını, en azından ülkemizdeki araçlarda olduğunu hiç duymadım. Zaten yeni nesillerde de CVT kullanmaya başladı.

Yalnız şu senin dediğin 2. Vitesteki hold olayı başka bir konuda da konuşulmuştu sanırım ama hangi konu olduğunu hatırlayamadım.

ilker abi açıklamayı zaten kendinizde yapmışsınız, işte tam olarak benim dediğim şey de bu, siz vitesi, vites kolu yardımıyla tüm viteslere (yokuşlar için 1,2 modu olanları kastetmiyorum) manuel olarak geçirebiliyorsanız, siz tam otomatik bir araç kullanmıyorsunuz demektir.

arkadaşımızın kullandığı araç da tam otomatik bir araç değil, bu anlamda tam otomatiklerin çalışma sisteminden kaynaklanan bir geri kaydırmama olayı bu şanzıman türünde yok. bunun olabilmesi için araçta hill holder özelliği olması gerek. eğer bu varsa araç ancak bu şekilde kısa bir süreliğine geri kaydırmama yapmayacaktır.

eğer söylenildiği gibi daha öncesinde bir kaydırma durumu söz konusu değilse bu araçta hill holder var demektir. Şu an neden kaydırdığı sorusu ancak bu şekilde anlamlı olur, buna verilecek cevap ise aracın baskı balatasının zayıflamış olması sebebiyle hill holder görevini yerine getiremiyor demektir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhabalar, benimde bildiğim kadarıyla subarunun yarı otomatik şanzımanı yok. Triptronik yada vitesler arası geçiş imkanı sunması o şanzımanı yarı otomatik yapmaz. Tam otomatikler tork konvertörlü olup, yarı otomatikler robotize denriyaj sistemine sahiptir.

Tork konvertörlü bir aracın çok dik olmamak kaydıyla yokuşta kardırmaması gerekir. Hill holder sistemi baskı balata ile değil fren sistemi ile çalışıyor, ve genellikle manuel yada yarı otomatiklerde olur. Tam otomatiklerde geri kaçırma yada kavramama sanzıman yağ basıncı eksikliğinden olabilir, bir yağ seviyesi+viskositesi ve varsa flitresine bakmak lazım. 50.000 km birşey olmaz merak etme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensör arızalanmış olabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aracın rolanti devrinin düşük olmasıda bu konuda etkili olabilir demişti usta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuellerde bir tel çubuk var o yerinden atabiliyor böylece hill holder devre dışı kalabiliyor ama senin araçta varmı yokmu bilemiyorum yada varsa nerededir bir fikrim yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hill holder özelliği olmayan bütün araçlar yokuşlarda geri kaçıracaktır.

Hill holder özelliği olan bir aracın yokuşta olduğu bir sensör vasıtası ile bildirilir ve araç belli bir saniye fren yapar bu frenin baskı balata ile ilgisi olmayıp aracın disklerine uygulanan frendir. Hill holder otomatik vites araçlarda bulunabileceği gibi manuel vites araçlarda da bulunabilir. Örnek engin abinin düz vites legacy de hill holder özelliği mevcuttur. Bu özellik bence otomatik vites araçlar için çok da gerekli değildir. Çünkü tork konverter çok aşırı yokuş olmadığı sürece aracı D veya R konumunda sürekli hazırda bekleyecektir ve araç geri kaçırmayacaktır. Çok dik yokuşlarda üretilen güç yeterli olmayıp araç geri kaçabilicektir.

Aracınızda hill holder olmadığını düşünüyorum çünkü olsaydı ve eskiden çalışıp şimdi çalışmamış olsaydı bir şekilde arıza ışığı yanardı.

Aracı yokuşta D konumuna alıp 5-10 saniye bekleyip sonradan hareket ettiğinizde geri kaçırıyor mu?

Arkadaşlar 2009 model1.5  otomatik vites imprezam yokuşlarda geri kaçırmaya başladı araç 49.000 km de neden olabilir.. başına gelen veya bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aracım 2006 model impreza 2.0 R otomatik-4AT, 96.000 km'de..  aracımda yokuş kalkış destegi var diye biliyordum, fakat şimdi kafam karıştı..

  aracım hafif yokuslarda, % 7-8 gibi egimlere kadar, geri kaçırmıyor.. fakat daha dik yokuslarda hafiften geri kacırıyor..

    bunun nedeni, aracımda yokus kalkıs destegı olmaması ve aracın hafif egımlerde, "D" modundaki ileri gitme eğilimi mi, yoksa yokus kalkış desteği evet var, fakat mükemmel çalışmıyor demek mi.. bilgisi olan varsa sevinirim... Teşekkürler..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2006-2007 impreza kasalarda HOLD tuşu HillHolder görevi görebiliyor.2008-2011 kasa araçlarda manuel moduna geçip 2.vitese getirdiğiniz zaman HillHolder devreye giriyor TEST EDİLMİŞTİR.Aksi durum söz konusu ise sorun bulunmaktadır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aracım 2006 model impreza 2.0 R otomatik-4AT, 96.000 km'de..  aracımda yokuş kalkış destegi var diye biliyordum, fakat şimdi kafam karıştı..

  aracım hafif yokuslarda, % 7-8 gibi egimlere kadar, geri kaçırmıyor.. fakat daha dik yokuslarda hafiften geri kacırıyor..

    bunun nedeni, aracımda yokus kalkıs destegı olmaması ve aracın hafif egımlerde, "D" modundaki ileri gitme eğilimi mi, yoksa yokus kalkış desteği evet var, fakat mükemmel çalışmıyor demek mi.. bilgisi olan varsa sevinirim... Teşekkürler..

subaru çalışanları belkide impreza 2.0r kullanan adam ne geri kaçırması 7sn de 0-100 yapar diye özelliği koymamış olabilir. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2008 otomatikte manuele alıp 2.vitesi denedim, otomatiğin kaydırdığı eğimde 2.vites tutuyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim araç 1.5 manuel ama sigorta kutusunu incelerken Hi LOW kolunun da sigortalara bağlı olduğunu gördüm yani kolu çekince o özellik kol ile değil elektronik bir devre ile devreye giriyor anladığım. Bu geri kaçırma olayının da bir sigortaya bağlı olduğunu düşünüyorum acaba sigortası ya da rölesi falan vardı da o mu zarar gördü?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim araç 1.5 manuel ama sigorta kutusunu incelerken Hi LOW kolunun da sigortalara bağlı olduğunu gördüm yani kolu çekince o özellik kol ile değil elektronik bir devre ile devreye giriyor anladığım. Bu geri kaçırma olayının da bir sigortaya bağlı olduğunu düşünüyorum acaba sigortası ya da rölesi falan vardı da o mu zarar gördü?

Düz vites araçlarda LOW modunda yokuştan kalkarken yokuş tutucu devreye girmesi gerekiyor diye biliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yok öyle bir özellik belki başka markaların jipleri var o kola sahip olan onlarda vardır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim araç 1.5 manuel ama sigorta kutusunu incelerken Hi LOW kolunun da sigortalara bağlı olduğunu gördüm yani kolu çekince o özellik kol ile değil elektronik bir devre ile devreye giriyor anladığım. Bu geri kaçırma olayının da bir sigortaya bağlı olduğunu düşünüyorum acaba sigortası ya da rölesi falan vardı da o mu zarar gördü?

HI (LOW) LO yazıyor olabilir mi?

Yani Uzun kısa far devresine ait sigorta?

Yanlış anlaşılma olabilir mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O da olabilir emin değilim. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim de basima geldi malesef. Arac ta yokus kalkis destegi var dimdik bir rampada defalarca denedim ve kaydormadi. Son 3 gundur bu ozellik calismiyor. Sebebini de anlayamadim bi turlu :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konuyu açan arkadaşın sorunu ile alakalı değil ama madem konu manuele gelmiş ben de tecrübemi yazayım..

2006 Manuel Impreza 2.0r aracımda hill holder var. Çalışması şu şekilde;

- Yokuş yukarı durdunuz. vites boşta ve ayağınız frene basıyor. Frene belirli bir güç uyguladınız.

- Vitese takmak için debryaja bastığınız anda o anki uyuglamakta olduğunuz fren kuvvetini bir şekilde sabitliyor.

- Debryajı bırakmamak koşuluyla fren pedalını tamamen bıraksanız bile araç aynı kuvvetle fren yapmaya devam ediyor.

- Kalkış için gaza dokundğunuzda ya da debryajı hafifçe kaldırdığınız anda fren yapmayı bırakıyor.

Özetle frenden ayağınızı çekip gaza basma arasındaki sürede frenaja devam ederek aracın geri kaçmasını engelliyor. Lakin kavramayı beceremezseniz bu özelliğe rağmen aracı geri kaçırmak ya da stop ettirmek mümkün.

Share this post


Link to post
Share on other sites