Ferhat23

Çok Soğuk Havada Çalışmayan Forester

22 posts in this topic

Arkadaşlar yaklaşık yirmi gün önce benim 2007 model Forester aşırı soğuk bir Kayseri gecesinin sabahında çalışmadı. Aslında sıcaklık hava durumu raporlarında -12 filan görünüyordu ama çok ayaz yaptığı için hissedilen sıcaklık -20 dereceye kadar düşmüş. Sabah işe gitmek için marşa bastım, ancak yarım saat boyunca uzun/kısa basma tüm kombinasyonları denememe rağmen araba çalışmadı. Taksiyle işe giderken 1970-1980 model renaultların tofaşların yolda yürür oluşunu görmek ise bana ayrıca koydu. Çünkü bu Forester'i özellikle sert iklim koşulları ve Kayseri için almıştım. Neyse, yetkili servise gittim; motor, fren ve şanzıman yağlarına bakıp bir sorun olmadığını, aşırı ayazdan dolayı çalışmamasının normal olduğunu söylediler. Servisin bu açıklaması beni iyice çıldırttı, çünkü "Erzurum'da Kars'ta -30 ve -35 derece soğuklarda milletin renaultu tofaşı çalışacak, benim Subaru çalışmayacak öyle mi?" diye düşündüm. Hemen Baytur'u aradım. İlhan Bey'in yönlendirmesiyle sağolsun Levent Bey gerçekten çok ilgilendi (adam direk cep telefonunu verdi) ve iki gün sonra yurtdışı iş seyehati olduğunu söyleyerek,  bu soruna yönelik eğer bir yazılım programı varsa beraberinde getireceğini söyledi. Sözünü de yerine getirdi :) Ankara'da programı benim Forester'e yüklettik. Ustanın dediğine göre -30 dereceye kadar olan soğuklarda artık çalışacakmış. Henüz -2'nin altına düşmedi ama bakıp göreceğiz. Bu Baytur çalışanları ve özellikle oradaki İlhan Bey ve Levent Bey acayip adamlar valla. Ayrıca Ankara Bayraktar'daki Veli ustanın akşamın bir yarısına kadar mesai yapıp sabırla uğraşmasını ve servis danışmanı Fatih Bey'in samimi misafirperverliğini unutmak mümkün değil. Haa sonradan bir de Ankara Bayraktar'dan bir bayan arayıp servisten memnun kalıp kalmadığımı sordu. Tabii ki de çok memnun kaldığımı bildirdim. Böyle denetlemeler yapmaları da farklı bir güven veriyor insana. Valla parçası az ve pahalı vs. ama satış sonrası ve servis ve ilgi Subaru'da on numara bence. Helal olsun....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muhtemelen yazilimsal bir sikintidir. Daha once forumda Erzurum da soguktan yine calismayan bir imprezadan bahsedilmisti sorunun yazilimsal oldugu belirlendi. Insallah sorun cozumlenmistir..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sırf bu yüzden Erzurumdan bir üyemiz İmprezasını sattıydı,araştırısan görürsün konuyu.Hatta yanılmıyorsam Levent bey Erzuruma gidip araca yeni program bile yüklemişti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sırf bu yüzden Erzurumdan bir üyemiz İmprezasını sattıydı,araştırısan görürsün konuyu.Hatta yanılmıyorsam Levent bey Erzuruma gidip araca yeni program bile yüklemişti

Abi o aracin beyni bloke olmus yazlimla mudahale edilememisti ondan dolayi satilmisti arac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abi o aracin beyni bloke olmus yazlimla mudahale edilememisti ondan dolayi satilmisti arac...

Fatih sen o kadar eski üye oldunmu yahu :)  Doğru,konuştukça hatırladım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fatih sen o kadar eski üye oldunmu yahu :)  Doğru,konuştukça hatırladım.

Abi yaslaniyorsun  :D saka bir yana forumda once ki konulari ara ara okuyorum oradan aklimda kalmis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arkadaşlar yaklaşık yirmi gün önce benim 2007 model Forester aşırı soğuk bir Kayseri gecesinin sabahında çalışmadı. Aslında sıcaklık hava durumu raporlarında -12 filan görünüyordu ama çok ayaz yaptığı için hissedilen sıcaklık -20 dereceye kadar düşmüş. Sabah işe gitmek için marşa bastım, ancak yarım saat boyunca uzun/kısa basma tüm kombinasyonları denememe rağmen araba çalışmadı. Taksiyle işe giderken 1970-1980 model renaultların tofaşların yolda yürür oluşunu görmek ise bana ayrıca koydu. Çünkü bu Forester'i özellikle sert iklim koşulları ve Kayseri için almıştım. Neyse, yetkili servise gittim; motor, fren ve şanzıman yağlarına bakıp bir sorun olmadığını, aşırı ayazdan dolayı çalışmamasının normal olduğunu söylediler. Servisin bu açıklaması beni iyice çıldırttı, çünkü "Erzurum'da Kars'ta -30 ve -35 derece soğuklarda milletin renaultu tofaşı çalışacak, benim Subaru çalışmayacak öyle mi?" diye düşündüm. Hemen Baytur'u aradım. İlhan Bey'in yönlendirmesiyle sağolsun Levent Bey gerçekten çok ilgilendi (adam direk cep telefonunu verdi) ve iki gün sonra yurtdışı iş seyehati olduğunu söyleyerek,  bu soruna yönelik eğer bir yazılım programı varsa beraberinde getireceğini söyledi. Sözünü de yerine getirdi :) Ankara'da programı benim Forester'e yüklettik. Ustanın dediğine göre -30 dereceye kadar olan soğuklarda artık çalışacakmış. Henüz -2'nin altına düşmedi ama bakıp göreceğiz. Bu Baytur çalışanları ve özellikle oradaki İlhan Bey ve Levent Bey acayip adamlar valla. Ayrıca Ankara Bayraktar'daki Veli ustanın akşamın bir yarısına kadar mesai yapıp sabırla uğraşmasını ve servis danışmanı Fatih Bey'in samimi misafirperverliğini unutmak mümkün değil. Haa sonradan bir de Ankara Bayraktar'dan bir bayan arayıp servisten memnun kalıp kalmadığımı sordu. Tabii ki de çok memnun kaldığımı bildirdim. Böyle denetlemeler yapmaları da farklı bir güven veriyor insana. Valla parçası az ve pahalı vs. ama satış sonrası ve servis ve ilgi Subaru'da on numara bence. Helal olsun....

üstadim selam ,

bende Nevsehir'de ayni problemi yasiyorum .

sanirim bahsettiginiz uzere yazilimsal bir sorun ,,

100.000 km bakim'da triger degisimi icin Ankara'ya gittigimde bende bu yazilim guncellemesini yaptirayim ,

bakimya yapilacak/kontrol edilecek listesine ekledim :)

bilgilendirme icin tesekkurler ,

onumuzdeki gunlerde soguk sabahlardaki sonuclari aktarabilirseniz sevinirim .

iyi gunler dilerim ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

teknik anlamda en yetkin ve bilgili kisiler olarak Forum dahilindeki Teknik yetkililerden yorum bekliyoruz ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

benim aracimda akü gectigimiz bahar degisti ,

sorunsuz ve sifir kondusyonda ,

en son bakimda da aku kontrolu yaptirmistim ,,

isin enteresan yani ben bu problemi bir onceki kis doneminde de ( akü degisiminden evvel..) yasamistim ve aracimin aku'su ( orjinal panasonic  olan ) eskimis olabilecegi ihtimali ile Bosch'un aracima uygun en iyi modeli ile degistirmistim ..

sonuc halen ayni ,

soguk sabahlarda birkac mars denemesinin ardindan calisiyor .

bir defa calistiktan sonra 10 defa stop edip yine calistirdiginizda bir kez bile teklemiyor ..

sicak havalarda yada cok bilimsel bir tespit degil ama arac sabah gunesini gordugu zamanlarda asla bu sorun ile karsilasmiyorum ..

aracimin bakim ve kontrollerini sektirmeksizin duzenli yaptirdigimdan biliyorum ,

ne motor ne de elektronik aksaminda bir sorun yok ,

ancak soguk sabah/gecelerde uzun sureli bekleme ( arac kapatildiktan 5-6 saat ) sonrasi hep ayni manzara ile karsi karsiya kaliyorum ..

umuyorum bu yazilim guncellemesi olarak bahsedilen uygulamanin bir yan etkisi yoktur :)

ve sorunumu cozer ,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

çok ilginç çünkü bu araçlar özellikle amerika'nın ve kanada'nın soğuk iklimiyle meşhur yerlerinde bolca kullanılıyor

yazılımında kişiye mahsus olma durumu yoktur

ben buradan size Levent beyin cebini pm atıcam kendisi subaru garanti müdürü bahse konu olaydaki yüklemeyide o yapmıştı mutlaka yardımcı olacaktır

Share this post


Link to post
Share on other sites

benim bildigim kadari ile USA ve CANADA'da bu araclarin 2,5 lt. modelleri satiliyor .

hic 2.0 yok ,,

belki bu detay bahsettigimiz soruna dair ayirici bir ozelligi iceriyordur .

mesajinizi bekliyorum & ilginiz icin tesekkur ederim ,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

selamlar ,

Konya Subaru servisinde ilgili yazilim guncellemesini aracima yuklettirdim .

bu aşamaya kadar bana yardimdi olan Remzi ve Levent beylere tesekkur ederim ,

yazilim guncellemesinden bu yana iki gundur Konya'dayim oyle Nevsehir - Kayseri gibi soguk bir sabah yoktu ama sabah calismama sikintisi da olmadi .

en dogru sonucu evimin onune park ettigim soguk bir sabah ki deneme ile gorucem .

bu arada yazilim ile birlikte baska birkac degisiklik farkettim ;

- aracin kullanim devri degisti ( 2.vites'ten 3'e 3000 devirde degilde 2400-2500'de geciyor gibi...) tabii buna bagli olarak da kullanim daha yumusaklasti .

- iki gundur s.ici kullaniyorum ve eger yanilmiyorsam yakit tuketimim dustu !..

bunun kesinligini Nevsehir'e donuste uzun yol yapinca anlayacagim ..

bilgilerinize ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayırlı uğurlu olsun.

İlhan abi dün olsa gerek.. nalçacı caddesinde siyah forester gördüm 50 plakalı. İçindekide size benziyordu siz miydiniz o :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evet benim Ali'ciğim inşallah yarında baba'na uğramayı planliyorum .

ofiste olursan ( denk gelebilirsek ) görusebiliriz ve cok mutlu olurum  ,

sirket aracini evde birakip subaru ile geldim Konya'ya bu islemler icin ama cok yogun oldugumdan neredeyse hicbirseye vakit bulamadim :(

Nihat abi'de iki gundur burada oldugumu duyunca gonul koyacak :)

gorusuruz insallah ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okuldan sonra babamı ararım orada olursanız görüşmek isterim foresterı görmüş olurum hem :)

Çaktırmam babama gönül falan koymaz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok..

haberleşiriz  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

manifold oynar parçalı ve bildiğimden başka bir fonksiyonu mu var ki; manifold bozulmasından bahsedildiğine ilk kez şahit oluyorum. Nasıl bozulur manifold eğer ki bozulursa? Nasıl anlarız? Yada 2. el bi araç alırken manifoldunun arızalı olduğuna nasıl kanaat getiririz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

selamlar ,

aracım bu sabah hiç sorunsuz çalıştı :)

bunun yanısıra dün Konya'dan Nevsehir'e ortalama 120 km hız ile ( cruise ile )

220 km mesafeyi 21 lt. LPG ile geldim :)

normalde uzun yolda ( cruise ile ) 11-12 Lt tüketimi olan aracım 10 lt'ye düşmüş :)

konu ile ilgili yardımcı olan herkese tekrar tesekkur ederim ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

selamlar ,

aracım bu sabah hiç sorunsuz çalıştı :)

bunun yanısıra dün Konya'dan Nevsehir'e ortalama 120 km hız ile ( cruise ile )

220 km mesafeyi 21 lt. LPG ile geldim :)

normalde uzun yolda ( cruise ile ) 11-12 Lt tüketimi olan aracım 10 lt'ye düşmüş :)

konu ile ilgili yardımcı olan herkese tekrar tesekkur ederim ,

araca bakım mı yaptırdınız?tüketimin düşüşü neye bağlı acaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yok hiçbir bakım yaptırmadım ..

sadece aracın soguk havalarda çalışmama problemine çözum olarak kullanilan bir yazilim guncellemesi varmis ,

Konya_Subaru yetkili servisinde bu yazilim guncellemesi yapıldı.

birde Konya'ya gitmişken LPG donusumu yaptirdigim firmaya ugrayip sistemi kontrol ettirdim .

araci Prins yazilimina baglayip hata vs varmı kontrol ettiler ,

filtreleri kontrol ettiler ama ek hiçbir işlem yapılmadı .

Subaru sevisinde motor kaputu bile açılmadı..

Share this post


Link to post
Share on other sites

yok hiçbir bakım yaptırmadım ..

sadece aracın soguk havalarda çalışmama problemine çözum olarak kullanilan bir yazilim guncellemesi varmis ,

Konya_Subaru yetkili servisinde bu yazilim guncellemesi yapıldı.

birde Konya'ya gitmişken LPG donusumu yaptirdigim firmaya ugrayip sistemi kontrol ettirdim .

araci Prins yazilimina baglayip hata vs varmı kontrol ettiler ,

filtreleri kontrol ettiler ama ek hiçbir işlem yapılmadı .

Subaru sevisinde motor kaputu bile açılmadı..

birşey yapılmasa da servise girip çıkması yetmiş o zaman  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sanirim :)

garibim Nevsehir'de yalniz ,

Konya'da servise girip diğer kardeslerini gorunce kendine geldi :)

selamlar ..

Share this post


Link to post
Share on other sites