RSBurak

Yol Tutuşu

47 posts in this topic

Bildiğim kadarıyla arabamda son derece yumuşak bi süspansiyon sistemi var ve ortalama 120-130la viraja girildiğinde aşırı derecede yatıyor ama savrulmuyor araba. sizce böylesimi yol tutuşu bakımından iyi yoksa günümüz orta segmentteki arabaların kullandığı sert süspansiyon sistemimi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sert suspansıyon sıstemı yol tutusta her zaman 1 adım ondedır (orn:koni) ama yumusak suspansıyon hem ses bakımından hemde rahatlık bakımından 1 adım ondedır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

konfor rahatlık istiyorsan üzerindekiler. performans istiyorsan sert ve kısa yaylar işini görür bu durumda konfordan ödün vermen gerekir ayrıca alt takımın daha çabuk sorun çıkarttacağınıda unutma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

belki ileride sert yaylar taktırılabilir ama şimdi anladığım kadarıyla yumuşak yaylar iyidr, konfor açısından.Sonra kimse binmeza arabaya :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaten araçlarımızın çoğu 4 çeker olduğundan bi kere sert süspansiyonlu normal araçlardan kat be kat öndeyiz. hem bide yumuşak süspansiyondan dolayı konfor ve ses yalıtımından da yine öndeyiz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

benimki FWD bu yüzden virajlara hızlı girmekte çekiniyorum.:( Ama yakıt ve çekiş açışından böylesi daha iyi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

doğrudur. fakat awd ile girdiğim virajı ben hiçbir araç ile giremedim şimdiye kadar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

awd nin zevki başka birşeyde yok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizim evin yolunda keskin virajlar var. Akşam eve dönerken viraja girmeden önce frene basmamak nefis bir duygu. Bazen bir hışımla yanımdan geçen apaçi kılıklı arabalara bakıyorum virajın başında fren stopları Ayaş domatesi gibi kızarıyor oysa ben hep aynı hızda onlardan önce evime varıyorum  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

şu anda ezildim :) ama olsun FWD de güzel  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizim evin yolunda keskin virajlar var. Akşam eve dönerken viraja girmeden önce frene basmamak nefis bir duygu. Bazen bir hışımla yanımdan geçen apaçi kılıklı arabalara bakıyorum virajın başında fren stopları Ayaş domatesi gibi kızarıyor oysa ben hep aynı hızda onlardan önce evime varıyorum  ;D

çok doğru imprezada ışıklar olmasa frene basmayı unutursun

Share this post


Link to post
Share on other sites

ozellıkle cadde agızıyla tabır ettıgımız S vırajlarında dıger araclar frene basarken sızın gaza daha cok yuklenmenız cok ayrı bır keyıf verıyor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bir de viraj alırken cıyır cıyır ötmüyor mu lastikler. ona da bitiyorum.

gerçi sıcak havada her türlü virajda hızlı yavaş bakmadan ötüyorlar. noooluyor diyorum bazen.

yav benim arabada yokohoma aspec'ler var. iyi durumdalar ama bir iki viraj denememde sanki hafif yanlama meyilleri var gibime geldi. ben mi fazla zorladım diyeceğim ama esp filan devreye girmedi. sanırım lastikten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yokohamalar genel olarak çok güzel, üst sınıf lastiklerdir. Lastikler ve asfalt ideal sıcaklıktayken öyle kolay kolay tutuşu kaybedeceğini sanmıyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaydığı zaman esp nin devreye girmesi lazım. lastiklerin isterse kabak olsun. lastik hava basınçlarıda etkiler yol tutuşunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bildiğim kadarıyla arabamda son derece yumuşak bi süspansiyon sistemi var ve ortalama 120-130la viraja girildiğinde aşırı derecede yatıyor ama savrulmuyor araba. sizce böylesimi yol tutuşu bakımından iyi yoksa günümüz orta segmentteki arabaların kullandığı sert süspansiyon sistemimi?

süspansiyon konusuna başka bir açıdan bakarsak, aslında yumuşak süspansiyonun

her koşulda konfor sağlamadığını iddia edebilirim; çünkü yumuşak süspansiyon sistemi demek tüm virajlarda yolcuların sürekli savrulması demektir. fakat sert süspansiyon sistemi, spor kullanımda ve virajlı yollarda oldukça konforlu olabiliyor.

tabi kullandığınız yollar çok bozuk ise durum başaka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaydığı zaman esp nin devreye girmesi lazım. lastiklerin isterse kabak olsun. lastik hava basınçlarıda etkiler yol tutuşunu.

Eğer dört lastikte aynı şekilde kayıyorsa esp devreye girmeyebilir. be yanlama derken aslıdna onu kastettim. Yan yan kızaklama gibi. Yoksa kıç atma filan değil. O durumda esp devreye giriyor (zorladım girdi  :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coilover fiyatları çok yüksek 1100 Euro civarı.Coilover hakkında pek bi bilgim yok ama sertlik ayarı yapılabiliyormu yoksa yüksekliğe göremi değişiyor.

Cüneyt abi konfordan vazgeçebilirim zaten araba haddinden fazla yüksek biraz inse fena olmaz Türkiye yollarındada altını vurcak kadar inmez :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

benim foresterdan önceki aracım laguna2 2.0 trıptonıktı..110-120 km hızla keskın virajlara gırdıgım hafıfce önce kayma yapıyor ve esp devreye girip aracı yavaslatıyordu..bu aracımda ise aynı virajlara ilk önce biraz temkinli girdim.çünkü aracımda esp yok,yerden yüksek bir aractı..ve lastikler virahı dönerken ötmeye başlayıncayada tırsıyordum ve frene dokunuyordum acaba araba savrulacakmı diye..şimdi yavaş yavaş alışıyorum virajlara rahatça giriyorum tabiki biraz lastik sesi eşliğinde ama gerçeten viraj dönerken lastik sesini duymak bana ayrı bir haz vermeye başladı..esp yok ama şimdiye kadar eksikliğini hissetirecek bir durumla karşılaşmadım...

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x4 ün faydası önden kaysa arkası arkadan kaysa ön taraf toparlıyor bu arada lastikler ötüyor demişsiniz genelde rot ayarından dolayı lastikler öter yada çok fazla aşınmışsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x4 ün faydası önden kaysa arkası arkadan kaysa ön taraf toparlıyor bu arada lastikler ötüyor demişsiniz genelde rot ayarından dolayı lastikler öter yada çok fazla aşınmışsa.

lastikler bence yanakları yüksek oldugu için viraja hızlı girdigimden dolayı ses cıkardıgını düşünüyorum..şimdilik bir kayma problemı başıma gelmediği için nasıl bir tepki verecegini bilemiyorum aracımın..

Share this post


Link to post
Share on other sites

olabilir.Yalnız virajlara hızlı girdiğinizde araç kaymasa bile virajın kör noktasından birşey çıkabilme ihtimalini düşünün hele bu bölgenin trafiğinde.. daha bu akşam kırmızı ışıkta geçen dobloya çarpıyordum sakarya trafiğinde isterseniz hiç kaymayan araba kullanın kaza yapma riskiniz yüzde 60 yüzde 70 :) gerçi siz şehir dışındaydınız yanlış hatırlamıyorsam, oralar nasıl bilemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaten bu sebepten dolayı bir dahaki lastik değişiminde 16" jant alarak lastiğin yanagının yükseklıgınıde bıraz azaltmayı düşünüyorum...şimdiki lastik ebadım 205*70*15 kafamdaki ebat ise 205*60(65)*16...

Share this post


Link to post
Share on other sites

forester suv sınıfnda olduğu için biraz yüksek durması gerekiyor sanırım 60-65 takarsanız kötü durabilir belki araçta.çünkü benim arabanın 65 yanak ölçüsü.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arabanın yerden yüksekliği önemlidir ama ağırlık merkezi daha önemlidir kesin bir şey diyemem fakat subaruların blokları diğer sıralı veya v motorlara göre daha aşağıda bulunduğu için gözle görülür bir fark yaşatıyor. simetrik awd de cabası.. zaten subarunun en bilindik özelliği :) bizim sülalemizde çok fazla subaru olduğu için küçüklüğümden beri tatillere gittiğimizde virajlarda en hızlı giden arabalar biziz. bizden hızlı gidenini görmedim :D bu arada lastiğiniz nedir eğer iyi ise aracın sınırlarını güvenli bir şekilde deneyebilirsiniz keyifli oluyor :)

zaten bu sebepten dolayı bir dahaki lastik değişiminde 16" jant alarak lastiğin yanagının yükseklıgınıde bıraz azaltmayı düşünüyorum...şimdiki lastik ebadım 205*70*15 kafamdaki ebat ise 205*60(65)*16...

jant düşünürseniz elimde 17'' hafif jantlar var aracınızda güzel durur. düşük yanak yüksek performans ;) benimkini satma amacım yok ama tavsiyem 17'' takmanızdır biraz sertleşsede yol tutuşu daha başarılı olur

Share this post


Link to post
Share on other sites