erolkan

Egzostaki Renkli Dumanlarının Anlamları?

39 posts in this topic

arkadaşlar son 1-2 gündür aracımı ilk çalıştırdıgımda hafif bir mavi duman çıkıyor..5-10sn sonra normale dönüyor..bunun anlamı nedir acaba?birde siyah duman,beyaz duman ve egzostan fazla duman çıkması vs..neleri ifade eder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mavi duman=yağ yakma belirtisi olabilir

siyah duman=yakıt karışımı bozuk veya pis yakıt

beyaz duman=hava soğukken normal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mavi duman=yağ yakma belirtisi olabilir

siyah duman=yakıt karışımı bozuk veya pis yakıt

beyaz duman=hava soğukken normal :)

yağı kontrol ediyorum ama eksilme yok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

yağı kontrol ediyorum ama eksilme yok..

yağ yaksa normalde giderkende duman atar abi hatta gaza basınca daha çok duman gelir ilk çalıştırmada geliyorsa çok önemli bir şey gibi durmuyor.bende kışın çalıştırdığım zaman çok fazla beyaz duman atıyor ısınınca geçiyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yağ yaksa normalde giderkende duman atar abi hatta gaza basınca daha çok duman gelir ilk çalıştırmada geliyorsa çok önemli bir şey gibi durmuyor.bende kışın çalıştırdığım zaman çok fazla beyaz duman atıyor ısınınca geçiyor.

çok duman çıkdıgında hemen aklıma conta yanıgı geliyor..neden diye sorarsanız hastanede 2004 audi A4 olan arkadaşımın aracından bır sabah bayagı yogun bir şekılde beyaz duman geldi..araba yolda giderken arkadan arabayı sis  bulutu gibi duman takip ediyordu..servise götürdük dediler ki "conta yanmış"..araya 1.500 tl sıkışmış..o yüzden aşırı duman  oldugunda bence biraz dikkatli olmanı tavsiye ederim..

Share this post


Link to post
Share on other sites

abi lpgden yapar dediler.piyasadaki çoğu arabadan eski yeni farketmeksizin bu duman geliyor soğuk havalarda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

abi lpgden yapar dediler.piyasadaki çoğu arabadan eski yeni farketmeksizin bu duman geliyor soğuk havalarda.

arkadaşımın aracıda lpg liydi..duman geliyorda ama dumanın yoğunluğu önemli anladıgım kadarıyla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

arkadaşımın aracıda lpg liydi..duman geliyorda ama dumanın yoğunluğu önemli anladıgım kadarıyla..

ısınınca azalıyor diye bir şey demiyorum..bu sıralar şanzımanı bozdum bide conta yanığı filan çıkarsa iyice hasta eder beni :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hemen ufak bir araştırma yaptım..

conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...

Share this post


Link to post
Share on other sites

geçen radyatör suyunu boşalttım sarı aktı su  :-\ hangi conta bu kolay değişiyormu elimde gasket seti var olmazsa şanzıman sökülmüşken onada el attırayım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geçen radyatör suyunu boşalttım sarı aktı su  :-\ hangi conta bu kolay değişiyormu elimde gasket seti var olmazsa şanzıman sökülmüşken onada el attırayım.

arkadaşın aracında silindir contası yanmış..üst kapağı söktüler,kapağı taşladılar,conta değişti,sente ayarı denen seyden yaptılar vs....1 ,5 gün araç serviste kaldı..

Share this post


Link to post
Share on other sites

contası yanık araç hararet yapar diyorlar bende ısınsın diye radyatörün önüne karton koyuyorum :) bu saatten sonra gittiği yere kadar diyorum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

contası yanık araç hararet yapar diyorlar bende ısınsın diye radyatörün önüne karton koyuyorum :) bu saatten sonra gittiği yere kadar diyorum :)

imzanla bağlantılı bir cümle :) yürümese bile sen sırtına al yürüt :)

Erol abi yağ olarak ne kullanıyorsunuz bu arada

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee nabalım yıllarca kullandık şimdi biraz nazlansız yani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee nabalım yıllarca kullandık şimdi biraz nazlansız yani :)

Yağsız bayağı bi yol yaptın değilmi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yağsız bayağı bi yol yaptın değilmi :)

kendi sorunu yağ eksiltmeyecek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D Haddinden fazla kalın yağ koymanda kulak çekmek herhalde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

yok kalın yağ lpg yüzünden :) şu şanzımanı açtırayımda ne var ne yok çıksın bundan sonra sakin kullanıcam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

şanzımanı reno servisinde falanmı baktıracaksın ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

şanzımanı reno servisinde falanmı baktıracaksın ?

şahinci buldum bir tane o yapıcak :D off road araçlarına bakan bir usta var ona göstericem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

İyiymiş :) yalnız bu aralar farketmedim sanma kuşları çok anıyorsun :) colin mcrae videosu izletmek lazım sana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hayat şartları buna zorluyor mecburen alternatif olarak bakıyorum.. tamponu 10 lira olan araba sevilmezmi yaa :D benim subarunun tampon 500 lira ve üstüdür tahmin ediyorum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hayat şartları buna zorluyor mecburen alternatif olarak bakıyorum.. tamponu 10 lira olan araba sevilmezmi yaa :D benim subarunun tampon 500 lira ve üstüdür tahmin ediyorum :)

sis farları hariç 2000 legacy tamponu 1000 tlyi geçer diye bir cevap almıştım :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sis farları hariç 2000 legacy tamponu 1000 tlyi geçer diye bir cevap almıştım :)

altın alaşımlı galiba :) ebay.com'a bi göz atsan belki daha ucuza toplanır araba..burda bc serisi sinyal farı 140 lira ebay'de 20 dolar gibi bir şey.hatta normal yürüyen legacy 700 dolar :D amerikada tanıdık olsa süper olacak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

elimiz boşa çıksında ej20 swaplayalım senle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites